Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest og "voksenliv"
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 09:53

Hvordan har man egentlig hest som voksen? Jeg er færdiguddannet om 2 måneder og jeg kan bare slet ikke vente på et få hest igen! Men det er lidt som om, at det bare er mere kompliceret nu, end da jeg var teenager i Jylland med hesten stående en 10 minutters cykeltur væk...

 

Mine udfordringer er

- jeg er flyttet til København for at uddanne mig, og her har jeg også fået job. Jeg bor på Nørrebro, så det der med lige at have hesten i cykleafstand, som da jeg boede hjemme, det duer ikke.

- transport. Jeg har ikke bil, så der er cykel og offentlig transport til rådighed.

- Kæreste og børn. Førstnævnte haves, sidstnævnte kommer jo nok til indenfor de næste 5-6 år. Hvordan får man lige passet hest ind i dén ligning?

 

Jeg forestiller mig umiddelbart at finde opstaldning som ikke ligger alt for langt fra min arbejdsplads (Valby, så jeg tænker at søge mod vestegnen - hvad findes der i øvrigt af gode opstaldningssteder og muligheder for dressurundervisning der?), så jeg kan tage direkte fra arbejde ud til hesten. Hesten skal have en part, som 2 hverdage om ugen kan ride den. De hverdage, jeg selv har hesten kan jeg møde tidligt på job og gå tilsvarende tidligt. Det burde gøre, at hesten ikke stjæler mere familietid end min træning gør nu. Hesten skal i øvrigt være ridehest på konkurrenceplan.

 

Men jeg er interesseret i at høre fra jer andre voksne med hest opstaldet ude. Hvordan får I det til at fungere med hest, familie og arbejde? Hvordan ser jeres hverdag ud, og hvad har I kunnet konstatere fungerer/ikke fungerer for jer, for at få det hele til at spille?

 

På forhånd tak.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 16:11