Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest og "voksenliv"
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 09:53

Hvordan har man egentlig hest som voksen? Jeg er færdiguddannet om 2 måneder og jeg kan bare slet ikke vente på et få hest igen! Men det er lidt som om, at det bare er mere kompliceret nu, end da jeg var teenager i Jylland med hesten stående en 10 minutters cykeltur væk...

 

Mine udfordringer er

- jeg er flyttet til København for at uddanne mig, og her har jeg også fået job. Jeg bor på Nørrebro, så det der med lige at have hesten i cykleafstand, som da jeg boede hjemme, det duer ikke.

- transport. Jeg har ikke bil, så der er cykel og offentlig transport til rådighed.

- Kæreste og børn. Førstnævnte haves, sidstnævnte kommer jo nok til indenfor de næste 5-6 år. Hvordan får man lige passet hest ind i dén ligning?

 

Jeg forestiller mig umiddelbart at finde opstaldning som ikke ligger alt for langt fra min arbejdsplads (Valby, så jeg tænker at søge mod vestegnen - hvad findes der i øvrigt af gode opstaldningssteder og muligheder for dressurundervisning der?), så jeg kan tage direkte fra arbejde ud til hesten. Hesten skal have en part, som 2 hverdage om ugen kan ride den. De hverdage, jeg selv har hesten kan jeg møde tidligt på job og gå tilsvarende tidligt. Det burde gøre, at hesten ikke stjæler mere familietid end min træning gør nu. Hesten skal i øvrigt være ridehest på konkurrenceplan.

 

Men jeg er interesseret i at høre fra jer andre voksne med hest opstaldet ude. Hvordan får I det til at fungere med hest, familie og arbejde? Hvordan ser jeres hverdag ud, og hvad har I kunnet konstatere fungerer/ikke fungerer for jer, for at få det hele til at spille?

 

På forhånd tak.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 16:11

Jeg læser spændt med. Jeg er færdig med at studere på KU om et par år, og der skal altså presses en hest ind når jeg er færdig, nu har jeg ventet længe nok :)

 

Jeg bor selv i Valby, og de gange jeg har kigget efter undervisning, har det virket til at Hvidovre rideklub er rigtig god. Det er det tætteste på Valby, af hvad jeg har kunnet finde. Det ser ud til de har rigtig gode faciliteter og er vist et "godt" sted.

Prisen er småpebret som studerende synes jeg, men det er nok nemmere nu hvor du har job (og tillykke med det i øvrigt :) ).

 

Ellers skulle der ligge et ret stort set ude i Ballerup. Jeg havde part ude på de kanter, det tager godt et kvarter med S-toget fra Valby st.

 

Min egen lille plan er at flytte væk fra København, når jeg er færdig. Dvs. søge job alle andre steder (jeg er ikke kræsen, bare det er tilpas tæt på byen stadigvæk, landsdel er ligegyldigt).

 

Men er spændt på at høre hvordan folk finder tiden, jeg har også kæreste og vil gerne have børn på et tidspunkt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 16:47

Jeg følger også spændt med :)

Jeg bor ligeledes i København og har 2,5 år tilbage på mit studie på RUC. Jeg er så heldig, at jeg deler hesteinteressen med min lillesøster. Vi har to dele-ponyer, men de står hos lillesøster og familien på Lolland, så ridning er for mit vedkommende på weekend- og feriebasis.

Jeg glæder mig SÅ meget til at få min egen "rigtige" hest igen (og flytte væk fra byen!), men jeg har svært ved at se, hvordan det skal kunne fungere de næste mange år... Lige nu har jeg masser af tid til en hest, men ikke råd, og når jeg er færdig med min uddanelse og (forhåbentligt) får et job, og også gerne nogle børn, vil jeg formentlig have råd, men ikke tid. Nogen gange bliver jeg helt bange for, om hestedrømmene først kan realiseres igen, når børnene er født, vokset op og flyttet hjemmefra og jeg nærmer mig pensionsalderen, haha.

Jeg er meget nysgerrig efter, hvordan folk får deres liv til at hænge sammen med både familie, job og hest! :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 18:02

Dejligt, at jeg ikke er den eneste, der synes det kan virke lidt uoverskueligt at vende tilbage til sporten!

 

Mht. opstaldning, så er det endnu en udfordring, når man kommer fra Jylland og ikke har nogen anelse om, hvad der er af muligheder rundtomkring og man i øvrigt måske er vant til en lidt anden standard og andre faciliteter end i Kbh. Umiddelbart ser det ud til, at der ligger en del stalde, der lever rimeligt op til mine facilitetskrav ude omkring Ledøje-Smørum og det er også tidsmæssigt ok, hvis jeg har en cykel til at stå på Ballerup St. Jeg ved også, at der er nogle stalde og en rideklub i Ishøj, og det er jo nærmest lige om hjørnet, men jeg er ikke helt klar over, hvordan faciliteterne er.

 

Jeg ville såmænd gerne ud af byen. Det kræver dog lige, at jeg får pitchet idéen til min bedre halvdel og han ville nærmest foretrække at bo midt på Rådhuspladsen...

 

Nå ja, læg i øvrigt lige oveni, at jeg faktisk ikke har redet regelmæssigt i 6 år. Det bliver ømt de første par måneder... på mere end én måde.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Voksenlivet og hest
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 20:35

At være voksen og have hest....

 

Jeg er færdiguddannet lærer og lige flyttet til København i august.

Før København har jeg boet i Aalborg mens jeg læste og lige været hjemme og vende 8 mdr i Sønderjylland, hvor jeg oprindeligt kommer fra.

 

Jeg synes, at der er stor forskel på at bo i København og have hest i forhold til de andre steder jeg har boet. Dette er især på hvad tid jeg bruger på det.

Transporten er den helt store tidssluger, det tager bare længere tid at komme ud og ind af byen.

 

Min hverdag er generelt blevet længere - både med længere arbejdstid som lærer og med det ekstra tid jeg bruger på hesten.

Når jeg har fri fra arbejde er det tidligst 15.10 og så tager jeg direkte ud til hesten,så klæder om til ridetøj på arbejdspladsen. Herfra har jeg ca 30min kørsel ud til stalden.

Jeg har hesten stående ude omkring Hedehusene og jeg arbejder i Vanløse.

Heldigvis har jeg bil - ved slet ikke hvordan jeg skulle få det til at hænge sammen uden den..

Når jeg er hjemme på Vesterbro på en kort arbejdsdag og jeg ordnet boksen og redet hesten så er hjemme ca 18.30-19.00

Da jeg boede i Sønderjylland og også havde arbejde på fuld tid som lærer (dog på den gamle reform), havde jeg væsentligt kortere dage og kunne være hjemme fra stalden sidst på eftermiddagen.

 

Det skal lige nævnes til sidst, at jeg hverken har kæreste eller børn, så jeg styre helt selv min egen tid..

Men har da overvejet, hvordan jeg skal få det passet ind.. Tænker jeg finder tid til det når det bliver aktuelt :)

 


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det handler om priotering!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 03:34

Kan sagtens sætte mig ind i problemstillingerne.

Sådan har jeg gjort gennem årene:

 

Da jeg var 34 og havde 4 årige tvillinger og fuldtids job, kom muligheden for køb af min drømme hest pludselig, ikke at det passede ind i livet tidsmæssigt, ( min mand arbejdede 60 timer om ugen),men jeg måtte bare have den hest ?? Havde været uden hest i 10 år. Min mand sagde også ok, mod at det IKKE ville kræve, at jeg var væk om aftenen. Der skulle vi ses som familie og som kærester.?

 

Jeg havde hjemmearbejde Hver anden dag. Havde flextid, så kunne møde indtil kl 10. Jeg stod opstaldet med fuldpas. Red kun hver 2. Dag i hverdagene. Min mand afleverede børn. Jeg tog i stalden kl 6. Red og var hjemme og klar til arb. Kl 9.

 

Droppede frokost, og kunne istedet bruge frokost tiden på at hente børn kl. 16, og arbejdede så det sidste når vi kom hjem. Sådan gik det i 5 år, derefter gik jeg på deltid, og hverdagen blev mindre presset.

I weekenden stod jeg ofte op og red tidligt så jeg ku være hjemme igen hos familien v 10 tiden.

 

Så det kan lade sig gøre, men kræver planlægning, accept fra partnerens side, og det koster på søvn kontoen ( fik på en uge væsentligt mindre søvn end manden ) Det var hårdt, men min egen beslutning, så ingen piv fra min side. Hesten gav mig vitaminindsprøjtningen så jeg ku klare det hele.??

 

Jeg har her 11 år senere stadig hest (ny) og har nu fuldtids job, og ingen hjemmearbejde. Jeg tager direkte til hesten efter arb. ( hver 2. Dag)Når alt klapper kan jeg være hjemme v 19 tiden. Det kræver madplaner, og jeg laver fryse ret i weekenden til den ene dag, og børnene som nu er store, har en maddag hver, det samme har manden ?. Hvis jeg på sigt ikke kan gå på deltid igen, så finder jeg en part der kan ride 2 hverdage!! Jeg vil prioterede mindre stress ( man bliver klogere m årene?) Set i bak spejlet, burde jeg have haft en part 2 gange om ugen fra start.

 

Livet m hest og familie ER presset.??


XXère vil altid stå mit hjerte nært

R.i.p Chantelle 1999-2011

2
0
Svar på denne tråd
 
 Den er svær
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 07:33

Dejligt med velovervejende mennesker - for heste tager altså enorm meget tid! Puha.

 

Jeg vil nu ikke kalde mig selv voksen - men det er jeg vel egentlig Jeg blev færdig med min anden uddannelse tilbage i oktober 2014, det var egentlig meningen at jeg først skulle have hest, når jeg var færdiguddannet - men skæbnen ville altså at den helt rigtige hest var til salg lidt tid før. Så jeg blev hesteejer 1. august 2014. Det var lidt nogle hårdere måneder, hvor pengene var små, men pyt :)

 

Jeg havde selv gjort mig alle de overvejelser du gør dig, men det er alligevel kommet bag på mig, hvor meget tid der går til hesten kontra mange andre ting.

 

Jeg bor i Randers og fik et barselsvikariat i Vejle, samt hesten stod halvvejs i Viborg (Viborg tog jeg uddannelse), det vil sige 220-230 km. om dagen. Det var rigtig hårdt og min dag, så således ud: vækkeuret ringede kl. 4.30, videre på arbejde, direkte ud til hesten og hjemme igen ved halv 19-21 tiden alt efter undervisning, osv.

 

"Heldigvis" har jeg ingen kæreste pt., hvilket passer mig fint, da jeg simpelthen ikke ved hvornår jeg skulle kunne have tid og overskud til det.

 

Det hele er dog ved at lysne en del, hesten er blevet flyttet tættere på, samt jeg betaler mig fra udmugning, samtidig har jeg fået nyt arbejde, som også er tættere på og med større flexibilitet.

 

Jeg synes det er hårdt, at have hest nu kontra, da man var pony-rytter - men det er det hele værd! <3

Hvordan mit liv vil se ud, når der bliver lukket en fyr, børn osv. ind i mit liv - det aner jeg simpelthen ikke. Lige nu nyder jeg bare, at jeg har mit eget liv og kan gøre præcis som jeg vil. Jeg går og håber, at i og med at jeg har hesten før en kæreste, så ved personen hvad han går ind til - om det er ønske tænkning, det må tiden vise :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestene ....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 07:43

Indtil for nylig har vi haft hestene hjemme men pt er de 2 ridedyr opstaldet på ridecenter 16 km herfra (vi bor i sydjylland)

 

Lidt anderledes for vores familie er måske at det både er far og mor der har hest - og at pigerne på 2 og 4 år går til ridning samme sted som hestene er opstaldet.. Endvidere er far selvstændig og mor arbejder kun deltid for at få det hele til at gå op i en højere enhed..

 

Jeg har en islænder, manden har en irish cob.. Vi har en supersød part som tager boksene og rider islænderen nogle gange om ugen..

 

Normalt har vi 1 dag om ugen hvor vi 2 voksne får undervisning sammen mens ungerne er i pasning, så har vi holdundervisning 1 gang om ugen hvor vi skifter lidt som det passer ind hvem af os der rider og hvis det er mig veksler jeg lidt med hestene også.. Så bliver mandens hest redet af berider en gang om ugen (manden er nybegynder- så for at sikre den ikke tillægger sig et hav af unoder) ..

 

Resten af tiden har vi som regel bare ungerne med i stalden når de er hentet og skiftes til at "have ansvaret" (der er kun en af os der rider af gangen med mindre vi har barnepige med til børnene - simpelthen af sikkerhedsmæssige grunde) ...

 

Nogle uger bliver de ikke redet så meget som vi ønsker, andre uger klapper det hele.. :) .. Vores berider er god til at finde en der gerne vil ride mandens hest hvis hun kan se det brænder på for os - min islænder kan sagtens tåle at springe ridning over nogle dage og ellers er parten rigtig god og fleksibel..

 

Den største udfordring for os har været at affinde os med at vi ikke kan alt ... ;) ... Vi ville gerne lidt oftere kunne pakke begge heste i traileren og køre i skov/på strand, men det er sådan noget der skal planlægges og afstemmes længe i forvejen- og alligevel kan der komme en opgave der ikke kan udskydes .. Så må man bare leve med at sådan er det altså lige nu - ungerne bliver jo heldigvis større osv osv ;) ...

 


*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*

*Krølle søger lidt motion- er det noget for dig, så skriv*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Voksenliv
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 13:02

Selvom jeg ikke er meget for at kalde mig selv voksen, så er det vel egentlig det er jeg er, med mine 26 år

 

Jeg kan kun give jer ret i, at tiden var meget mere til hest, da man var yngre - irriterende nok. Jeg kunne snildt nå at ride 4-5 heste efter skole, da jeg gik i 6-7-8. klasse. Hvordan? Ja, det kan jeg altså ikke huske

 

Jeg fik egen pony, da jeg var 10 år, og stod for al pasning og økonomi fra jeg var 13 år.
Jeg solgte ham da jeg var 17 år (1.g) og fik ny hest lige inden jeg blev 19 år.
Da jeg arbejdede fuldtid i Super Best under mit sabbatår havde jeg masser af tid til hesten og var som regel hjemme ca. kl. 19 i hverdagene, på trods af jeg arbejdede i Virum og havde hesten stående i Grønholt.

 

Med mit nuværende arbejde (8.30-16.30) er jeg som regel tidligst færdig i stalden omkring 20.30 i hverdagene. Nu arbejder jeg så en del af bokslejen af ved at muge osv., og så har jeg selvfølgelig også for et år siden købt min pony tilbage, så jeg ved jo godt hvor og hvordan størstedelen af tiden bliver brugt

 

Jeg har ved siden af hestene en fantastisk og meget forstående kæreste, som elsker sit arbejde og som regel også først er hjemme omkring 20.30 de fleste dage. For os fungerer det fint at vi først ses sent på aftenen, da vi begge prioriterer vores hobby/arbejde rigtig højt.
Vi er også enige om at børn først kommer på tale når vi begge har tid og overskud til at skære ned på det vi elsker at foretage os.

Og jeg tvivler da ærlig talt på om jeg nogensinde skal eller vil have børn. Pt. kan jeg slet ikke forholde mig til at skulle tilsidesætte mine egne behov med at gøre hvad jeg har lyst til, og ja det er hamrende egoistisk, men jeg vil gerne "løbe hornene af" inden jeg låser mig selv fast.
Skrækken for børn kommer nok også af at jeg har 5 søskende i alderen 2-23 år - jeg bliver heller aldrig skruk når jeg ser baby'er, tror jeg har rigeligt i mine søskende

 

Nogle dage hænger det mig langt ud ad halsen at jeg har påtaget mig så meget ansvar, men det er alligevel det hele værd. For den lykke mine to drenge giver mig kan ikke erstattes med noget som helst andet



Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning i Hvidovre
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 13:10

Jeg har hele livet haft hest, så kæresten vidste, hvad han gik ind til. Jeg har dog ikke børn, men det har de fleste andre i min alder jo, og de får det til at fungere, men med en del planlægning.

Nogle har en part et par gange om ugen, og børnene har jo også en far, der vel også har noget træning, han skal passe, så alt drejer sig om koordinering og planlægning, så man ikke træner de samme dage.

 

Jeg er så heldig, at min kæreste gider hestene, og han kan også finde på at strigle af og til, så det værste mudder er skrabet af, når jeg kommer hjem fra job.

 

Det er svært at skære ned på tiden hos hesten, så det er vigtigt at finde noget, hvor transporttiden er så kort som muligt.

Prøv at kigge på www.stevnsbogaard.dk i Hvidovre. Tæt på bus 22, der kører gennem Valby til Kbh. Der er tilknyttet en uddannet berider og en dressurdommer som undervisere, men der er ingen rideskole på stedet (= ikke så meget uro)

 


http://www.granagers.dk

Håndlavede smykker af høj kvalitet til lave priser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 18:57

Jeg bor Frederiksberg/ Valby, og har fravalgt at have hest, selv om jeg utroligt gerne ville.

Jeg har ingen kæreste eller børn, Men jeg er ikke klar til at investere al min fritid i hesten. Jeg har bil, men jeg orker ikke at køre i myldretiden, med kø osv, for at komme ud til hesten. Derudover er der meget langt mellem de opstaldningssteder i omegnen, som jeg ville byde min hest og jeg. For ikke at tale om priserne herovre :-P

JA jeg kunne godt have hest, men jeg vil ikke gå på kompromis med heftige opstaldningspriser, opstaldningsforhold (dårlige folde) og transporttid. . Det har nok også noget at sige, at jeg har et krævende job og arbejder mere end fuld tid, og at jeg ikke udelukkende kobler fra ved at være ved hesten, hvor der er andre mennesker. Jeg har også brug for alenetid hjemme.

Jeg har en weekendpart på en hest og det er fint :-) den står et rigtigt dejligt sted 45 min kørsel væk. Det har jeg tid til i weekenden :-) .

0
0
Svar på denne tråd
 
 De voksne liv med hest
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 07:39

Jeg er også voksen, som man siger Jeg holdte pause fra hestene da jeg suderede, jeg kunne ikke overskue det økonomisk og de gode parter hang bare ikke på træerne, slet ikke på en SU.

 

Jeg købte min nye hest da jeg var færdiguddannet. Jeg har fuldtidsarbejde 1 times kørsel hver vej og ca 20 min ud i stalden på cykel. En gang i mellem tager bilen, det er ikke fuldpas, men vi er gode tl at hjælpe hinanden derude. Min tidigere hest blev alivet i vinters og jeg har da tænkt tanken om det kunne forenes at købe en ny, når mig og min kæreste snart skal have børn. Men han stamper i jorden og siger "KØB SÅ HEST IGEN, du bliver meget gladere og medgørlig at være sammen med". Så jeg må helere høre eter hvad han siger

 

Jeg er godt klar over at når vi får børn så skal vi enten flytte tættere på mit arbejde, eller jeg skal skifte job og jeg skal have mig en part 2-3 dage ugentligt,for at få det til at hænge sammen. Men jeg har bestemt mig for at det kan lade sig gøre. Så nu venter jeg bare på at "min" nye hest går igennem handelsundersøgelsen


 

Sadlen til den brede og lige ryg. Santa Cruz Octavia sælges. 16,5" xwide bom. Tilpasset af kit Hansen. Fejler intet. Brugt sammenlagt 6 måneder.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Voksen og hest
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 17:33

Hej jeg har selv hest i en alder af 35, dog uden familie. Jeg ville nok største med at få en part 3-4 dage om ugen og få det til at fungere. Da de forskellige jobs man kan få stiller forskellige krav. Men part i 1 år er det lettere at vurdere om man egentlig har tiden til en fuldtids hest. Jeg elsker min hoppe. Men har svært ved at "have et liv" når jeg ser hende hver dag. Så jeg har valgt et opstaldningssted og hest der kan gå 1 dag uden mig, da det stadigt skal være en fornøjelse og ikke en pligt.

Håber at det hjælper

1
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 20:50

Nu studere jeg godt nok, men ellers er jeg da ret voksen jeg har en søn på 2,5 år, et fritidsjob og en dejlig kæreste, min uge ser sådan her ud:

 

mandag:

8-14 skole

14-15.20, indkøb, rengøring og oprydning (med en asmatisk søn, 2 katte og en allergisk kæreste, skal der støvsuges meget)

15.30 bliver sønen hentet

kl 19 puttet

kl 19.30 er jeg på vej i stalden

kl 19.45-22 er jeg i stalden (rider 2 heste)

kl 22-23 laver jeg lektier og går i bad,

klokken 23-02 hygger jeg med kæresten, ser en film eller andet,

kl 02 går jeg i seng og står op alle dage 6.15-6.30

 

tirsdag:

samme program, udover jeg underviser kl 19.15-20.15 og så rider jeg 1 hest bagefter, resten er det samme :)

 

onsdag

skole: 9-15

i stalden klokken 16 og hjemme igen kl 21.30

jeg har en enetime og 2 hold og så rider jeg selv en hest, resten det samme :)

 

torsdag: samme program som mandag

 

fredag:

kl 09.00 aflevere jeg min søn

kl 9.15-10.30, rydder jeg op, gør rent osv.

Kl 11-15.15 i skole

kl 15.20 hente sønen,

kl 20.15 putte ham (i dag tager det så lang tid før han sover )

kl 20.45 i stalden

kl 21-22.30 i stalden, her rider jeg 2 heste, 30 min hver :)

kl 23-03, hygger med manden osv

 

lørdag:

op kl 7.30, hygger med legeplads, film, tegning, skovtur eller hvad det nu måtte være

kl 13 sover lille manden til middag

kl 13.20 tager jeg i stalden

kl 16 er jeg hjemme

resten af dagen er ret løs :)

 

søndag:

op kl 8-9

laver igen noget sammen alle 3 :)

klokken 13.45 begynder jeg at ride

kl 15 kommer kæresten op med lillemanden og han trækkes en tur på en pony vi låner en gang om ugen :)

resten af dagen er hygge, mobil tlf, tablets, pc'er og hvad der ellers er af forstyrrende elementer er slukket og vi hygger sammen :)

 

vores liv ligner nok ikke de flestes, men vi har det godt og trives sådan :) kæresten har 3 firmaer og et fuldtidsjob, som han arbejder på den tid jeg er væk om aftnen :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Wow 4 timers søvn?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 18:10

Varmblod - hvordan klarer du dig på 4 timers søvn i døgnet? Jeg ville blive kuk kuk

what's your secret!


1
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 19:50

Det ved jeg ikke :) jeg har bare ikke brug for mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et program!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:03

Pyha, sikke et program, du holder dig, Varmblod. Og jeg synes ellers ikke at jeg har kedet mig med fuldtidsjob, universitetsstudie på normeret tid, træning stort set dagligt og en kæreste, der også skal se mig i vågen tilstand indimellem...

 

Nå, men jeg er nu glad for, at der ikke er nogen, der har skrevet, at det overhovedet ikke kan lade sig gøre at kombinere voksenliv med hest. Det havde jeg nu heller ikke forventet - der skal bare planlægges lidt for at få enderne til at nå sammen...

 

Jeg er blevet skrevet på ventelisten et par opstaldningssteder, der ligger i cykleafstand fra S-togsstationer, jeg ret hurtigt kan komme til fra mit arbejde. Så langt så godt.

Så skal jeg bare lige skrive mit speciale færdigt og finde den rigtige hest...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Barn, job og hest
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 00:15

Det kan lade sig gøre, men kræver prioritering og fravalg af sofatid :)

 

Jeg har mand og en datter på 3 år, fuldtidsjob og hest.

 

Jeg arbejder i København, bor i Glostrup og har hest på Ballerup Rideklub. Jeg rider 3 dage om ugen, øvrige dage dækkes af part. Jeg rider dressur og arbejder efter MA debut her i maj.

 

Mandag og tirsdag arbejder jeg når min datter er puttet, på den måde samler jeg timer sammen, så min datter ikke får for lange dage i Børnehaven. Onsdag og torsdag tager jeg til hesten når min datter er puttet (eller lidt før) og er så typisk hjemme ved 23-tiden.

 

Mine forældre bor tæt på rideklubben, så om søndagen tager jeg datteren med og så hygger hun med mormor og morfar mens jeg rider.

 

Fredag, lørdag sker det også tit at jeg arbejder om aftenen, hvis ikke vi har aftaler. I går, fredag, sprang jeg over og slappede af, men i dag, lørdag, har jeg arbejdet det meste af aftenen.

 

Jeg er glad for Ballerup. Ville gerne have mere foldtid til min hest, men vil ikke undvære faciliteterne og min underviser.

 

Held og lykke med det

Line

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider