Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Klokker til bagben ?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:02

Min hest er begyndt at træde sig selv på ballerne/i koden på bagbenene, kan man bruge klokker eller skal der noget andet til ?. Det er både når han er på fold og bliver redet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 20:03


Hvordan filan bærer en hest sig ad med at træde sig selv op i ballerne på baghovene?

 

Heidi

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 21:02
Du kan sagtens bruge klokker på bagbenene.

Jeg ville dog bekymre mig over at hesten har ændret bevægelsesmønster og ville få en kiropraktor (dyrlægeuddannet) ud og tjekke hesten igennem for at se om den er låst
-prøvede det med min egen der inden for to uger trådte tre forsko af hvilket hun ikke plejede. Et par behandlinger og så var problemet løst

Cand. Agro.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-03-2015 22:53

Ballerne er ikke rumpen hvis det er det du tænker Plovbæstet ;)
Det er de bløde punkter bagerst på hoven, lige ved kodeledet (hedder det ikke ballerne - eller er jeg helt galt på den ??)

 

Han er tjekket af alt og alle og hans bevægemønster har ændret sig, han "hænger" lidt i venstre side og er igang med genoptræning efter en periode med ro.

 

Prøver med et par klokker og ser om det ikke hjælper lidt. Jeg har bare aldrig set heste med klokker på bagbenene, så var egentlig lidt usikker på om de kunne bruges der eller om det kun var til forben :)

Tak for hjælpen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 08:29


Nu er det jo ved at være nogle år siden, jeg tog mine ridemærker, men hvis ikke jeg tager meget fejl, så er ballerne de to bløde puder, som sidder bagerst på hoven/ved kodeleddet.

 

Altså her:

Billede

 

Disse:

Billede

 

De ligner nemlig til forveksling et par baller - formentlig deraf ordet.

 

Hvordan kan en hest komme til at træde sig deroppe? :)

Heidi

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 09:39

Jeg har set flere heste med klokker på baghovene, jeg har dog aldrig forstået hvad det skulle gøre godt for. Men hvis det kan løse dit problem så kan jeg ikke se nogen grunf til ikke at prøve. Jeg kan nemlig ikke se at det skal være skidt for noget.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider