Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hurghada- Rejsetips og tricks ønskes.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 11:20

Min kæreste og jeg har bestilt en uges ferie i Hurghada i midten af april måned, hvor temperaturen gerne skulle være omkring 30 grader Men ingen af os har nogensinde været i Egypten før, og jeg kan læse på udenrigsministeriets hjemmeside at landet er lidt anderledes end mange andre charter-steder.

 

Så jeg vil rigtig gerne høre fra andre der har været i Hurghada, hvilke tips og tricks i vil dele ud af :)

 

Vi skal bo på Mariott Beach Resort, som har fået rigtig gode anmeldelser på tripadvisor. Vi har valgt kun at have morgenmad med i prisen, da jeg ikke gider det der hotel-buffet man som regel får om aftenen hvis man bestiller halvpension.

 

Hvad skal vi se?

Gode spisesteder?

Prisniveau på mad, drikkevarer etc?

Om der er særlige hensyn at tage når man færdes offentligt?

Om det er forsvarligt/kan betale sig evt. at leje bil?

Andet vi skal være obs på?

 

Vi glæder os for vildt og vil selvfølgelig gerne være mest muligt forberedt på hvad vi kan vente os af vores ferie :)


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egypten
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 11:34

Det er godt nok ved at være 6 år siden jeg var der. Men har da ikke glemt det hele:-)

 

men en 24 timers tur til Kairo, er virkelig et must, var nede i pyramiderne, se de døde, levendes by, på et parfymeri og meget mere på den tur, det var virkelig det hele værd. også selvom det krævede en del timer i bus. og så er det den længste markedsgade i verden.. virkelig unik

 

og så nyder jeg altdi at komme ud og sejle og snorke, her er egypten ikke anderledes, de har nogle virkelig flotte steder.

 

Hurghada er ikke den by med allermest aktivitet, det er ihvertfald der jeg har færrest minder fra. men der var lækre bademuligheder og lækre strande.

 

vi spiste all inclusive, men var dog ude og købe lidt, priserne er lavere end i dk- men hvor er det ikke det. og på markederne er tingene særdeles billigt, noget af det er dog også skrammel.

 

Men egypten er helt særlig, og håber i får en rigtig god tur.


Mvh Ingemann

 

Avl af knabstruppere.

følg vores avlarbejde på facebook- stald Ingemann

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 egypten
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 11:49

Hej.

Vi rejser - næsten - til Egypten hvert år . Egypten kan man enten lide eller ej. Det ER anderledes. Vi elsker det.

Vi tager dertil for at slappe fuldkommen af. Vi har set pyramider, cairo, ørkenen, bounty-øerne osv. Vi mangler dog Nilen-turen, den kommer .

Så de senere år, har vi lavet absolut ingenting og det har vi haft brug for.

I kan ikke fare rundt i Egypten på egen hånd. Man tager på en guided tur, hvor der er kontrol.

Jeg vil anbefale jer at ændre mening omkring spisning. I Egypten får i det fineste All Inclusive. Og derudover er der næsten altid, A la carte restauranter på Resortet - det er der også hvor i skal bo, så man kan bestille bord og få middagen serveret i stedet - mod mindre betaling.

Jeg har én gang spist uden for hotellet, med galop-mave som resultat. Vi spiser altid kun på hotellet maden er af en hel anden standard end maden der hører til All inclusive i fx. Grækenland osv.

Mød Egypten med den indstilling, at det er anderledes. Giv drikkepenge de første dage især. Snak med dem. Spørg til dem og i får en uovertruffen ferie og service. Tænk anderledes end herhjemme, hvor man ikke giver drikkepenge uden en god service. Servicen kommer med drikkepengene. De er så lavtlønnede at det er af stor betydning. 1 pund = 1 kr. og jeg giver pool-tjenerne, håndklædeservice, tjenere, rengøringsmanden 5-10 pund de første dage og på 3. dagen står Caffe-latte, håndklæde og foretrukne solvogn klar ved ankomst efter morgenmaden og manden siger tørt : Nå, de har lært dig at kende. Hihi.

Egypterne på hotellerne kan godt lide Skandinaviske mennesker, der - som regel - er venlige og glade, smildende og høflige, får vi at vide. Til gengæld har de russiske gæster et meget dårligt ry - også blandt gæsterne.

Rige Egyptere der er på ferie, kan også være noget af en prøvelse. Uhøflige. Personalet har jo - med tiden - lært hvilke standard Europæer mm. har og ønsker. Hvordan de opfører sig pænt og roligt ved buffeten. De har resten af befolkningen endnu ikke.

 

Vær venlig og bestemt når i går rundt i Hurghada. På hotellet er de IKKE påtrængende. Det er de udenfor og især i Cairo. Men husk, det er fordi de er så fattige. Mange lever for 1 pund om dagen. Så vær venlig og bestemt.

Husk Desinficerende til hænder og brug det hver gang i har rørt ved en pengeseddel, der er noget af det meste beskidte.

 

Rigtig god ferie.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 11:01

Tak for super gode og brugbare indspark

 

Ingemann: Mht. Kairo, så er der 2 grunde til at vi fravælger denne tur. Dels er det lang tid at hive ud af skemaet, når vi "kun" har 7 dage dernede. Den anden ting er, at det frarådes på udenrigsministeriets hjemmeside at rejse dertil og i særdeleshed at besøge turistattraktioner i området, grundet det høje trusselsniveau i landet. Bare kald mig sart, men det er ikke en risiko jeg har lyst til at løbe ;)

 

Rosenholm: Fedt indput især mht. hvordan vi skal opføre os de første par dage og generelt dernede. Vi tænker som udgangspunkt også at det bare skal være afslapning og badeferie uden at fare for meget rundt og se en masse.

 

Jeg tror vi udfra det du siger mht. maden ude i byen, vil revurdere vores beslutning om ikke at købe halvpension. Der er vidst 3-4 restauranter på selve hotellet, som er 4,5 stjernet, så man skulle vel mene at kvaliteten på maden er ret god :)

 


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd
 
 god rejse
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 11:32

Det lyder fornuftigt. Vi har heller ikke taget til turist-stederne de senere år, ingen grund til at udfordre skæbnen.

 

Tænk over om i ikke skulle unde jer selv All Inclusive. vi drikker 2 flasker vand,sodavand, kaffe, øl i timen og det kan altså godt blive lidt halvpebret. Der skal drikkes rigtig meget, for ikke at blive rundtosset i den stærke sol.

 

Med All inclusive kan i vælge imellem flere frokostrestauranter, ofte ved poolen, stranden og selve hovedrestauranten og maden er altså god.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ps ps ps ps
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 11:33

Ps. A la carte restauranterne er ofte også gratis som All Inclusive-gæst, muligvis skal man lægge et lille ekstra-beløb (altså som All inclusive gæst)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 11:59

Jeg var lige inde og tjekke vores muligheder:

All inclusive er slet ikke en mulighed vi kan vælge, og skal vi udvide til halvpension (som så kun vil omfatte aftensmad), så er det lige 2400,- ekstra oveni


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvem rejser
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 19:59

Jeg checkede lige hotellet og der er All Inclusive, men hvem rejser i med?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 20:41

Vi rejser med Apollo :) Og der kan vi ikke få lov at ændre det, i det hele taget har all inclusive ikke været et tilvalg :/


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd
 
 god ferie
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 15:18

Úhh, jeg er misundelig, på den gode måde, og ønsker jer en rigtig god ferie.

Jeg er ret sikker på - hvis i ønsker det - at i kan betale All Inclusive direkte på hotellet.

Undersøg i hvert fald prisen og sammenlign med hvad drikkevarer koster pr. stk og hvad en A la carte menu koster pr. aften, så er beslutningen lettere .

 

Husk snorkeludstyr, det er som at svømme rundt i et akvarie. Helt ubeskriveligt.

 

vi synes det er fedt at vi kender feriens pris fra start, har 2 store, evigt sultne drenge på knap 2 meter og de får i hvert fald noget for deres All Inclusive. De når ofte frokost én gang mens vi - kom til - at falde i søvn under parasollen - og så går de da lige med os igen når vi skal have frokost og tager en anden menu .

 

God tur!

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider