Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Berlin - hvad SKAL opleves
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 09:24

Jeg tager afsted til Berlin i morgen, og skal være der indtil søndag. Jeg har aldrig været der før, så tænkte der måske var nogen herinde, der kan anbefale nogle must see :)

 

Det skal ikke være en liste med 10 ting, for vi har reelt kun 2 hele dage i Berlin, og vi tager lige så meget derned for hyggen og stemningens skyld (og lidtjulehygge selvfølgelig)

Vi har bestilt sådan et Tour kort til berlin, så vi kan køre med Bus/metro rundt.


Hvis du skal nævne nogle højdepunker fra Berlin - hvad er så absolutte Must See når ma er i Berlin ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 11:30

Vi er lige kommet hjem fra 2½ dag i Berlin - fantastisk by :)
Jeg kan helt sikkert anbefale julemarkedet på Alexanderplatz, der er lidt for alle, plus der er en masse shopping lige i nærheden - undergrundsbanen har en station lige 10 meter fra det store julemarked.
For de lidt mere kulturelle er der også en flotte udstillinger på Neue Museum, blandt andet "den gyldne hat", Nefertiti og kranier fra den allerældste, fundne slagmark. Bare pas på vagterne derinde, de er helt vildt emsige.

Vi skal klart til Berlin igen :D


Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja, hvis
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:09

du har bare lidt til overs for Egypten, så tag ind at se Nefertiti - jeg stod og gloede på hende i 15 minutter

 

Mauermuseum var spændende. Brandenburger Tor er superflot om aftenen med lys på - og smut indenom Ampelmann-butikken, det er kitch, og det er dejligt


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 KaDeWe
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:41

Jeg ville helt klart tage i KaDeWe, hvis jeg ikke havde alverdens tid i byen. Især her op til jul, hvor der vil være tonsvis af julestemning. Mad-afdelingen på øverste etage er den sjoveste :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 14:06

Berlin er sådan en dejlig by

 

Hvor mange skal I afsted? for hvis I er 3-5 stykker så kan man købe et "kleingruppebillet" der gælder en dag til metro/bus for vistnok omkring 10 euro - det er noget billigere end at købe deres turistkort hvis man alligevel ikke skal en hel masse på museer.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal da herhen
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 23:56


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider