Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pris på kolikbehandling
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 11:42

Hej derude

 

Jeg havde dyrlæge til min hest i fredags, kl. 17.00. Han havde fået en mild forstoppelse, dyrlægen havde en arm i ham, og gav ham lidt smertestillende og olie.

 

Igår kom regningen så - 4.000 kr

 

Nu er jeg i tvivl om, om det er "normalprisen" for sådan en behandling? Jeg ved godt, at der er vagttillæg oveni når det er udenfor normal åbningstid, men havde godtnok ikke regnet med det blev så meget.

 

Hvad giver I andre?


 

- Lonnie

 

Do what you love, and love what you do

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næseblod
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 11:48

Jeg havde sidste forår en hoppe med seriøst næseblod, der var blod overalt!!!!! Så jeg tilkaldte også en dyrlæge på nogenlunde samme tidspunkt som dig, det var selvfølgelig stoppet inden han kom, så han tjekkede hende bare og så fik hun noget antibiotika. Det kostede lige i overkanten af 4000, så det er nok normen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:04

lige fået regning på kolikbehandling på 2.900 kr. inkl. aften og weekendtillæg står der på regningen. Vi havde besøg kl. 7 om morgenen, så det var også uden for normal arbejdstid. Jeg havde ikke regnet med at regningen blev så høj, men jeg kan jo så se at jeg skal være "glad" for at den ikke blev højere


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 kolik..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:22

Min pony havde også et koliktilfælde sidste vinter en hverdagsaften. Han fik også blot noget smertestillende. 2.300 kr. blev det. 4000 kr. lyder voldsomt, synes jeg


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:23
Jeg regner gerne med 3-4000 for et dyrlægebesøg om aftenen, lidt afhængigt af, hvad årsagen er og hvor meget medicin mv. der er brug for.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hade :)
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:26

hade vagt dyrlæge for 14 dage siden kl 6 om morgnen, til et mildt kolik anfald, den fik olie og smertestillende, jeg skulle lægge 5000 kr a konto og har ikke fået den endelige regning endnu :(


Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. vi har ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er vist en ganske
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:27

"normal" pris når der er enten aften eller weekendtillæg på.

 

Kan kun anbefale at man tegner sygeforsikring.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 12:47

Pony med kolik:

besøg 3 gange i løbet af lørdagen -smertestillende, olie m.m.

 

fjerde besøg søndag morgen endte i en aflivning.

 

Alt incl. 8000 kr. - så jeg har da faktisk fået en del for de penge. Det er ikke min egen dyrlæge, da hesten var udlånt.

 

For 8 år siden kostede en kolikbehandling en fredag aften kl 22:00 - olie og smertestillende,og dyrlægen blev der ekstra 30 minutter for at følge udviklingen. 1250 kr. :0) - det var min egen dyrlæge.

 

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 længe siden.......
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 13:34

Nu er det ved at være små 2 år siden, jeg havde dyrlæge ude til kolik... men sidst ramte det naturligvis en lørdag aften..

 

Det gav jeg 2300 kr for ved Højgaard, med tillæg etc... en helt igennem fair pris, synes jeg...

 

For et års tid siden var min køæreste og jeg på Rømø, og havde egne heste med.. desværre endte den ene med en kraftig omgang spiserørsforstoppelse, så vi måtte have akut dylæge ud..

Hun brugte små 3 timer, smertestillende, penicilin, olie i massevis, kørsel og diverse tillæg = 4200 kr..

Så i mine øjne er det mange penge for et hurtigt kolik besøg, hvor det kun er armen op, give noget smerestillende og ud ad døren igen.. så er 2500-3000 mere rimeligt, synes jeg, set i forhold til, hva min egen dyræge opkræver :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 15:13

Er lige pludselig vældigt glad for, at ingen af mine heste de sidste 13 år har vist tendens til kolik og i øvrigt synes at have en hvis forståelse for at skrammer, atmaanfald etc. foregår på hverdage i dagtimerne.. Føj, det er da dyrt for sådan et weekendbesøg Havde ikke lige forestillet mig, det kunne være så dyrt, når det bare er standard kolik..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 18:47

Jeg vil mene, at det er i den dyre ende. Men priserne kan svinge helt vildt - så man skal se sig for.

 

Min plag havde forstoppelse sidste vinter og måtte have dyrlæge 4 gange på 3 dage. De tre af gangene fik den olie.

Prisen var ca 4500, - for alle besøg tilsammen. Jeg skumlede ikke over regningen!!

 

Det første og andet besøg blev bestilt om morgenen og herefter blev de næste to besøg forhåndsaftalt.

 

De seneste gange, hvor jeg har haft brug for dyrlæge til kolikhest, sådan på akutbestilling, der har det kostet ca 2500,-

 

Men jeg har også prøvet at betale 9000,- for 2 besøg. Først en gang olie og så en aflivning. Det var så via vagtdyrlægen - som sendte en dyrlæge 80-90 km hjemmefra.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidst jeg
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 21:06

havde dyrlæge til kolik endte jeg med at give omkring 5200,- for to besøg - og da det er en shetter der er tale om var der ikke noget med armen i (!)


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overblik
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 21:23

Har givet alt mellem 2500 - 5000 kr for kolikbehandlinger uden for åbningstid. Det er meget forskelligt hvor meget jeg føler man får for pengene - men det er altid dyrt ;) i hvert fald 3500 hvis der bliver givet olie


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 22:23

efterlod sig en dyrlægeregning på 10.100 kr. Vi havde besøg tre gange i løbet af lørdag/søndag og så endte det med aflivning.

 

Tror egentlig at din regning er meget plausibel


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 00:45

Min erfaring er, at får man en "Alround-dyrlæge" ud så er de som regel lidt mere behersket med deres priser. Er det en "Ren" heste-dyrlæge så koster det bare kassen. Jeg har en Ko-dyrlæge, jeg ringer til ved vaccination, overfladiske skramme osv. Vedr. halthed, tandraspning og kolik, der tage jeg altså ingen chancer og bruger en rigtig Heste-dyrlæger. Hvis det ikke er akut så er det tysk dyrlæge.

Og ja, jeg kan også tydelig mærke at priserne generelt har fået et ordentlig hak opad de sidste par år, men det gælder nu ikke kun dyrlægerne, eksempelvis DAKA, den 27.11 kostede det 1800,-kr for afhentning af en 2er pony uden sko, det er en stigning på over 1000,-kr i forhold til i sommers (Om jeg blev SUR... og så var det ikke en gang min pony).

Man kan ligeså godt vænne sig til, at det bare generelt er sk...dyrt at have hest


Sælges:

Reinmanns Reinning (luksus)sadel, ekstra bred og ca 69 cm lang. brun med egeløv. Med alu-bøjler, fortøj og Reinsmann filtunderlag. Skriv en besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg gav....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 06:33

ja jeg gav omkring 2000 kr for et natte besøg af den lokale dyrlæge.. Mild kolik, smertebehandling og muskel afslappende behandling.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 11:37

Jeg har haft dyrlæge ude i august til kolikbehandling, smertestillende og tarmafslapning.

Det kostede 2285,- incl. kørsel, medicin og tillige var det et aftenbesøg bestilt efter kl. 17.

Selvfølgelig dyrt, men taget i betragtning til normal dagstakst, er det vel ok.

Det er et hestehospital, jeg bruger. Så ikke altid, at de 'rene' hestedyrlæger, skruer vildt op for prisen.

Hestehospitalet er mine faste dyrlæger tillige, som kører egen vagt.


MVH.

Betina

 


3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

 

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris på kolik
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 11:55

Ja, det er godt nok vildt, hvor stor prisforskel der er. I foråret havde jeg dyrlæge ude til min gange 2.

Den første gang var den normale dyrlæge en søndagaften 3000,- ca

Den anden gang var en dyrlæge noget længere væk, men hende der havde vagten igen en aften, og ca 3000,- igen.

Begge priser inkl kørsel, olie, og hvad de ellers bruger.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider