Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Husmoderråd?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 19:34

Hej alle sammen. Har i nogen husmoder råd til det daglige i stalden? Gerne så tingene ikke er så dyre, gider nemlig ikke at bruge mange hundrede kroner på produkter og ting i heste butikkerne :-) hvis i har nogle fif eller opskrifter, så skriv endelig ! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 20:11

En mild babyshampoo kan fungere fint som erstatning for dyrere hesteshampoo.

Husk dog at det sjældent er nødvendigt at vaske din hest! De klarer sig rigtig godt med deres naturlige fedtlag i huden, og det er en skam at vaske det væk.

Vask kun hesten når det er absolut nødvendigt (sjældent), og købe en mild shampoo til mennesker, der behøves ikke være en hest på flasken før den kan du til heste ;)

 

Forebyggelse er et vigtigt råd. Mug er en irriterende sygdom og kan nærmest blive dyr, hvis man skal blive ved med at købe creme for at bekæmpe det.

Så her i efteråret/vinteren skal du sørge for at skylle hestens ben rene for mudder, når den kommer ind fra fold. Herefter er det rigtig godt, hvis du også lige tører dem med et håndklæde, speciet i kodebøjningen. Det er den bedste måde at forhindre mug på.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 21:15

Æblecidereddike mod sur stråle, har aldrig oplevet at det ikke hjælper på få dage


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rengøring af bid.
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 08:02

 

God idé med sådan en tråd!

 

Jeg får et kedeligt indtryk af folk som ikke gider at rengøre hestens bid efter brug. Har altid en rengøringssvamp af dem der man bruger til gryder, med en hård (grøn) side og en blød side, liggende til det samme. :)

 

Så har jeg fundet en gammel brødskære som fungere super godt til at skære æbler, gulerødder, roer og lign. Børnene kan bruge den uden mor her skal bekymre sig om de små fingre.

 

Endelig så er jeg vild med mine gode børster. Har en risrodsbørste til det grove og ægtehårs børster til at støve af med. Ja, de er måske lidt dyrere, men resultatet er så meget bedre, børsterne holder i årevis og skidtet bliver ikke "stampet" ned i pelsen.

 

Nogle gange er lidt dyrere faktisk billigere i længden. :)

 

Forresten så er der jo så også staldapoteket som bl.a. indeholder camferine (til småsår), Biotex og australsk tea tree oil.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider