Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At tage unghesten med ud. Hvor?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 20:52

Hej

 

Jeg ville gerne forsøge at dra lidt rundt med unghesten min så han får komme ud og set på nye stede uden det skal være præs på ham som det nu er til stævne. Tænker dra ud og la ham løs springe i en ridehal (det må man nemlig ikke her), ude og lave noget bakkearbejde, longere over små military forhindringer osv.

 

Ikke kurser eller sådan noget, bare hvor man kan komme ud og lade hesten få lov til at bruge tid på at være tryg ved at komme nye steder hen.

 

Findes der sådan noget i nærheden af Århus?


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine ungheste....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 00:46

Mine ungheste blev da de var 2-3 år "slæbt rundt" til fremmede steder. Jeg har i derfor 10 km afstand fra min gård 3 ridehaller, og flere skove.

 

De 2 af ridehallerne er private, så der betalte man bare for at komme - begge har bomme og cavaletties man må bruge. Og der plejer at være få andre, så man kan fint "fylde" med longeringen ect.

Den sidste hal er en rideklub, så her var det mere miljøtræning med masser af mennesker, børn, andre heste og "uro".

 

Skovture er bakketræning og vænne sig til at se en hel masse.

 

Løsspring må man de færreste steder bare gøre. Men ofte er der sat tider af til det, så jeg fandt nogle at løsspringe med, hvor vi så varslede på forhånd at der var løsspringning i hallen.

 

mvh charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 13:40

Det er lige det jeg leder efter, men mit spørsmål er hvor jeg kan finde det?

 

Jeg er lige flyttet til Århus og kender ikke til nogen steder her ude


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er.....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 00:03

Nu er Århus som begreb et stort sted :-)

 

Da jeg boede i århus havde jeg heste ude i århus syd/jelshøj/wilhelmsborg/beder.

 

Her kan man de fleste steder fint købe ridehuskort. I klubberne koster det ofte en dyr pris, hvis man ikke er medlem, og en billigere pris hvis man er medlem. Klubberne vil så ofte have arrangementer, nemt ved at deltage i evt fællesløssorimg ect.

De fleste private steder er nok ofte et sted du kan få ridehuskort til, men da jeg primært kom i dressurstalde, der var man ikke så velkommen, hvis man ville løsspringe, longere ect og kom udefra.

 

Århus er så også generelt et dyrt sted mht ridehuse.

 

Men som sagt må du snæve "Århus" ind, alt efter om du mener syg, nord eller vest.

 

Moesgård strand/skov er offentlig, så der må du gerne tage med hesten ud.

Og ellers søg på opstaldning i Århus, og kontakt de steder som popper op i nærheden af dig mht ridehuskort og evt fælles løsspringning.

 

Mvh Charlotte fra thorsø ved Hammel.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider