Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dilemma om opstaldning
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 10:11
Jeg har denne unge vallak på 3,5 år, som jeg flyttede fra en løsdrift i Ringsted til en tættere på københavn.. På deres opslag her på HN står der at løsdrift koster 1700 for hest.. Delvis selvpas, de fodre og lukker ud/ind (han kommer ud og gå med de andre drenge i dagstimerne) I prisen følger foder og 8kg wrap.. Min hest er en stor dreng og spiser mere end 8 kg wrap, og jeg køber selv foder, da han ikke kan tåle havre og melasse, som der er i foderet fra stedet.. Der er lille ridehus, vi aldrig bruger, en større bane som vi aldrig bruger, ikke specielt gode turmuligeder, men dejligt tæt på offentlig transport, som er meget nemt fra mit arbejde.. Jeg har ikke bil (jeg arbejder i herlev)
Jeg flyttede ind ca 1/10 og har endnu ikke fået nogen opkrævning eller kontrakt.. Jeg får så atvide at nu hvor min står alene i løsdriften, koster det så 2800 om måneden.. Og skal han have ekstra wrap koster det 69,- /md pr kg wrap om dagen.. Så begynder vi at komme op i et beløb min økonomi ikke kan klare.. Der hvor vi kommer fra koster det 2750 for ALT på fuldpas, og skal den have 20 kg wrap så får den det, uden merpris, og de bruger samme foder som mig, og tilskudsfoder tilsætter de selv når han skal have det.. Kæmpe ridehus og 2 kæmpe baner, og gode turmuligheder, men det er ikke muligt for mig at komme der ud hver dag, da det ligger mere end 2 timers transport med s-tog, regional tog, og 2-3 busser og 30 min gang fra nærmeste busstoppested der kører en gang i timen.. Og jeg har oftest først fri kl 17.30-19 da jeg arbejder i butik..
Hvad skal jeg gøre??

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 min første tanke....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 10:20

Man kan da ikke bare sige, "at nu koster det XXXXX om måneden, fordi din hest står der alene" ????

Du har da flyttet din hest dertil på baggrund af, hvad der står på deres "reklame", og det andet syntes jeg er bondefangeri !!!

 

Jeg ville nok, flytte tilbage til hvor du kom fra, og så accepterer, at du ikke kan komme dertil dagligt, men at hesten "holder" helt fri 2-3 gange ugentligt - den er jo ung, så det ser jeg intet problem i ;)

 

Held og lykke !

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Flyt tilbage....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 10:48

Jeg ville flytte hesten tilbage på fuldpas.

 

At stå et sted, hvor de lige pludselig laver om på prisen for opstaldning, ja så bliver jeg utryg ved om de laver om på andre regler, når det lige passer dem.

Og man flytter jo til et opstaldningssted, hvor man har råd til at stå, så bare lige at ændre prisen er uakseptable.

 

Det er en ung hest du har, og han kan fint holde fri 3 dage om ugen.

 

Så kan du i fred og ro se til næste år, om du kan finde eller blive skrevet op til et sted, hvor forhold og økonomi er i orden.

 

mvh Charlotte

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 dilemma
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 11:01
Han holder fri næsten hver dag alligevel.. Netop fordi han er ung.. Jeg kan bare kun komme der ud ca en gang om ugen og ofte færre dage, og med mine forældres bil.. Det er bare ikke rigtig derfor jeg har købt hest, så jeg kun ser ham hver 7-10. Dag..

Vi har som sådan ikke aftalt en pris, for jeg gik jo bare ud fra at prisen der stod på nettet, var det, det kostede..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Andet sted
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 12:41

Hvad med at finde et andet sted tæt på Herlev, hvor der er styr på sagerne og du stadig nemt kan komme til og fra?

 

du kunne f.eks. Kigge på stederne i og omkring Ledøje. Der er mange gode og ret forskellige priser. Måske er det ikke alt sammen løsdrift, men hvis foldtiden og de øvrige forhold er i orden er det måske et godt nok kompromis?

 

Har du i øvrigt snakket med dit nuværende opstaldningssted og hvorfor prisen ikke er det samme som annonceret? Det er jo op til dem at fylde løsdriften op, medmindre det er specificeret at man lejer hele løsdriften, uanset om man har en eller flere heste stående i den.

At du skal betale for ekstra wrap er til gengæld helt rimeligt. Det gør man langt de fleste steder. Så medmindre de har reklameret med wrap ad libitum, kan jeg ikke se problemet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 13:08

Af erfaring bliver man sjældent rigere, men nu ved du til en anden gang at du skal have 100% alt på papir, inden du flytter din hest.
Det er rigtig ærligt at de ændre prisen, og det er jo ikke din skyld at du er den eneste der har hest i løsdrift?

Er der ikke nogle små private stalde i området af hvor du bor? Nu hvor han alligevel ikke bliver brugt, er faciliteterne jo lige meget, og så kan du se på når han skal rides fast, om han skal flyttes, eller der er faciliteter i en afstand hvor du kan gå/ ride ham hen?

Du kan jo evt. efterlyse på facebook sider, eller sætte seddel op hos den lokale købmand?

Jeg har selv prøvet at have min stående hvor der stod det koster 1200kr for en boks, men så kom der wrap 5kg pr. dag (250kr), spåner (300kr), Foder (250kr) og staldmand (300kr) ved siden af. Jeg skulle betale for halm i de 1000kr , om jeg brugte det eller ej (og det gjorde jeg jo så ikke), og de 300kr for staldmand var fordi jeg ikke kunne holde til weekend vagter hver 6. weekend grundet min skulder skade.

Foder ville de gerne man købte hos dem, men da min hest ikke kunne få lavet foderplan ud fra deres foder, måtte jeg godt medbringe mit eget.


Nu har jeg ham stående på et større ridecenter, hvor boks, staldmand, foder, hø, facilitetskort (MEGET bedre faciliteter), træpiller og fold koster mig maks 1600kr om måneden.


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider