Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestepas liggende hos staldejer
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 13:24

Nu er det jo lovpligtigt, at et hestepas skal kunne fremskaffes inden for tre timer i tilfælde af, at fødevarestyrelsen kommer på kontrolvisit.

 

I den forbindelse vil ejer af det sted, min hest står opstaldet, gerne have, at alle hestepas opbevares inde hos dem selv - altså i deres private hjem.

 

Jeg er ikke vild med tanken om, at MIT hestepas skal ligge et sted, jeg ikke umiddelbart har adgang til. Jeg vil ikke være afhængig af at skulle ind og banke på, hvis jeg skal bruge passet. Hvad hvis jeg skal bruge det akut i tilfælde af dyrlæge, og de så ikke er hjemme? Derudover bryder jeg mig ikke om idéen om, at et så vigtigt stykke papir skal være i "fremmedes" varetægt - så godt kender jeg heller ikke staldejerne, jeg har stået på stedet i 2 måneder. Det er ikke fordi, jeg ikke stoler på dem - jeg vil bare foretrække, at jeg selv har fuld kontrol med, at det opbevares forsvarligt.

 

Jeg har foreslået, om ikke passene kunne ligge i vores sadelrum/rytterstue i et aflåst skab (hvilket jeg til nøds kunne gå med til), det sagde staldejer nej til. Så vidt jeg ved, har de øvrige hesteejere også bare passene hjemme hos dem selv indtil videre, og jeg skal også nævne, at det ikke står i opstaldningkontrakten, at de ønsker at opbevare hestepassene. Fødevarestyrelsen skriver, at det udelukkende er ejers ansvar, at hestepas kan fremskaffes.

 

 

Hvordan gør i andre, der har heste opstaldet ude, hvor opbevarer I jeres hestepas?


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

Tidligere med

* Danseprinzen Dakar * Indianerpletten Hidalgo *

* Drengerøven Lenny Langben * Don Juan'en Enzo *

* Guttermanden Palle * Primadonnaen Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 13:35

Mit er hjemme ved mig selv.

 

Jeg har haft det liggende i mit skab i stalden mens jeg var på ferie, men ellers fortrækker jeg godt nok også at det er hjemme.

 

Jeg har svært ved at se den situation hvor jeg ikke i nødstilfælde skulle kunne få det ud i stalden på 3 (Troede faktisk det var 4?) timer. Selv hvis jeg ikke er hjemme så har min far nøgle til min lejlighed, så hvis lokummet brænder så kan han jo hente det og få det ud i stalden.

 

Så vidt jeg forstår kan det jo heller ikke rigtig gå ud over staldejer hvis det ikke kan fremskaffes. Ville da godt kunne forstå problematikken hvis staldejer stod til en bøde for hver hest, men som det er nu, er det jo udelukket min egen hovedpine :)


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 tilbud men ikke et krav
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 13:49
Vi, som staldejer, tilbyder pensionærene at opbevarer deres pas. Men det er et tilbud ikke et krav.
Bøden mener jeg tilfalder ejeren af hesten og ikke staldejeren. Men er ikke 100 procent sikker.
Så her er det en service, så vi hurtigt kan få den kontrollerende myndighed sendt videre ved et besøg!

Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Pengeskab
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 14:03

Min svoger har opstaldning, han har valgt at have et pengeskab med kodelås i stalden, hvor passene ligger. Så har alle opstalderne fået oplyst koden, så de kan få deres pas hvis de fx skal til stævne eller køre med hesten af anden årsag.

 

En idé vil nok være at skifte koden ud én gang om året eller hvis der er mange der er flyttet.

1
0
Svar på denne tråd
 
 opbevaring
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 14:13

Hej

 

Vores pas ligger hos staldejer.

 

Men vi er også kun 3 i stalden og vi har nøgle til staldejers hus (sadler, trenser osv hænger i deres bryggers)

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 14:18

Mit pas ligger hos staldejer. Jeg stoler fuldt på at de passer godt på det

 

Og jo, det kan få store konsekvenser for staldejer hvis han ikke kan fremskaffe passet rettidigt. Mener han kan få en bøde og kan desuden miste hektarstøtten (hvilket i manges tilfælde ville være dybt problematisk)

1
2
Svar på denne tråd
 
 Ikke staldejers ansvar
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 14:31

Der står her www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/ Regler-om-heste/Sider/Ansvar-for- hestepas.aspx at hesteejeren er ansvarlig for, at passet kan fremvises.

 

Faktisk har jeg én gang oplevet, at der var kontrol på stedet, og jeg ikke kunne være der inden for de tre timer. Det eneste der skete var, at jeg fik en påtale med posten nogle dage senere. Staldejer fik ingen bøde. Om der vil komme bøde til mig hvis det skulle ske igen ved jeg ikke, og jeg kan bestemt også godt se det praktiske i at have det liggende i stalden et sikkert sted. Jeg vil bare have adgang til det når som helst og selv være ansvarlig for det!

 

Jeg tror, jeg vil lægge det i mit staldskab. Det er jo så også låst, men i nødstilfælde må stalejer bryde det op, hvis jeg ikke kan være der inden for tre timer.


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

Tidligere med

* Danseprinzen Dakar * Indianerpletten Hidalgo *

* Drengerøven Lenny Langben * Don Juan'en Enzo *

* Guttermanden Palle * Primadonnaen Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 15:31

Jeg kan også anbefale en af de her "pengeskabe" fra f.eks. Harald Nyborg.
Nu er det passene som skal være hurtigt tilgængelige og ikke ejercertifikaterne.
Ejer certifikaterne opbevarer vi separat fra passene.
På mig lyder det meget uhensigtmæssigt, at det er staldejerne som vil opbevare passene i privaten, for så kan man jo ikke få fat i dem, hvis ejerne ikke er hjemme - det må de vel have forståelse for....
I vores stald har vi ihvertfald god erfaring med et penegeskab i sadelrummet til vore pas.

Mvh. Morten

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm altså
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 15:53

De heste jeg har stående ude, langt fra hjemmet, det være sig den jeg har i Jylland og den jeg har på midtsjælland, ja der er passene hos staldejer. Jeg gider end ikke forsøge at være der inden tre timer.

 

I de to stalde vi har heste lige i umiddelbar nærhed af vores hjem har vi passene hjemme. Jeg vil ALTID kunne være der inden tre timer, og skulle jeg være ude af landet er der andre der har adgang til mit hus


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó

  FB-site: Dejo

 

Don't let your dreams just be dreams.

 

Powered by

Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou

HERI - Horze Slagelse - Ll. Haspeholm - PC Trailerservice

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 18:50

hestepas ligger i mit staldskab som ikke er låst.


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 20:19

Jeg ved nogen steder afleverer man en kopi af visse sider. Hvorvidt det er nok til kontrol tør jeg dog ikke sige. Men er det, så er det bestemt den bedste mulighed som jeg ser det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestepas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:05

Vi har et pengeskab i sadel rummet, hvor alle passene ligger. Nøglen til skabet er i en nøgleboks der sidder på væggen i sadelrummet. Alle os der er opstaldet har fået koden til nøgle boksen så vi altid kan få fat i vores pas.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:42

Dem der står for min opstaldning, har ik mulighed for at opbevare pas.

Så det har jeg hjemme, som jeg osse havde før.

Der hvor jeg stod før, ville de gerne ha passet der, men da jeg ik ku få koden til skabet, blev det ik sån.

Jeg bruger det jævnligt.

Den ene gang der var kontrol, kun jeg være i stalden på 10 min.

Hvis jeg er på ferie, ligger passet i mit skab.

 

Min foldbums står 50 km væk og hun har self sit pas med sig.

 

Min venindes hest stod et sted, hvor huset brændte.

Der forsvandt alle pas.

Og jeg mener faktisk, at staldejers forsikring ik ville dække det.

 

Så det blir et nej tak her fra.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 besværlig regel
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:47
Mit ligger i bilen. Bor 15 min i bil fra stalden, og så er jeg sikker på at det kommer med til stævne - hvor der alt andet lige er størst chance for at det skal tjekkes.

Forstår ikke hvorfor de ikke kan nøjes med en kopi og så et efterfølgende tjek af at man er den rigtige. Man er jo trods alt registreret som ejer af hesten med cpr und alles.

Mvh Mette
1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 10:48

Jeg har det derhjemme, adskilt fra ejercertifikatet. Så har opstaldningsstedet kopi af medicinsider, hvor man kan se at Fame er udtaget fra konsum.

 

Jeg tør simpelthen ikke have passet i nærheden af Fame uden min tilstedeværelse (dvs når vi ikke skal køre), det er jo direkte adgang til at tage både hest og pas - vupti, så har "man pludselig" en hest.


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Passet er..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 11:02

intet værd uden ejercertifikat, udover til idendifikation af hesten.!

 

Så man har ikke bare pludselig en hest fordi man har hest og pas..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

3
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette:
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 12:10

Jeg er bare blevet fortalt, at man godt kan erhverve sig nyt ejercertifikat ("Det er blevet væk") ved at have passet som dokumentation.


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 12:17
0
0
Svar på denne tråd
 
 men er der..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 12:41

Men er der ikke ejercertifikat i nogle pas?? Så vidt jeg erindre er mit (er ikke så tit jeg bruger det ) - Men her har vi selv passet. Aldrig om jeg ville give andre det...


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine pas..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 14:49

Begge mine hestepas ligger i stalden et ikke aflåst sted - tror endda også ejercertifikaterne ligger ved dem - jeg skal nemlig have tingene samlet, ellers bliver de væk ;-)

 


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 14:49

Hvis du erhverver et nyt ejercertifikat med et stjålet pas, så får du jo den ejer på der er registreret, du kan ikke bare lave et ejerskift, trods du har pas ;)

 

Vores ligger i em bunke på opstalderstedet, det rører ikke mig, men der er også mennesker 24/7 og tror de ville undre sig meget hvis nogen hentede min hest og pas :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 18:39

Jeg forstår ikke, at man kan have sin hest stående et sted, hvor man har så lidt tillid til staldejeren, at man ikke tør lade passet være i dennes varetægt.

 

Har passet på Jer hele tiden, hvis hesten nu skulle blive akut syg? Har dog ikke oplevet at skulle vise pas til de dyrlæger der har været ude, men det er måske fordi de skal se, at de er udlukket for konsum? Har en dyrlæge som spurgte efter det (en dyrlæge jeg ikke havde brugt før), hvor jeg ikke kunne skaffe det og det var altså ikke noget problem, hesten blev behandlet som den skulle.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 19:41

...altid selv opbevaret passene på mine. De kører ca. 5 gange om ugen i indesæsonen, og der skal passene jo også med. :)

 

Nu står hestene så hjemme, hvor jeg tvivler på, at fødevarestyrelsen kikker forbi, men man ved vel aldrig. :P


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 21:36

Mine hestepas lægger herhjemme hos mig selv :) vil altid have mulighed for at være med dem inden 3 timer og ville ikke overlade mine hestepas til andre :)



Catrine Nalepa Jensen & Stargolds Lopez

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 22:31

Læs denne tråd:

 

Jeg kommer med nogle svar som jeg dengang fik af 3 forskellige dyrlæger, som alle sagde det samme:

 

www.heste-nettet.dk/forum/1/2277816/ 2277816/


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 som staldejer
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 02:32

Foretrækker jeg, at en evt. lejer selv beholder sit pas.

 

Men jeg vil gerne have (skal ikke) en kopi af konsum oplysninger og indentitets beskrivelserne. Kun i tilfælde af akut dyrlæge hvor hestens ejer ikke er at kontakte.

 

Jeg kan opbevare passet, på ejers ansvar, sammen med mine andre pas. (sorteres alfabetisk og i mapper, i mit hjem), men det er en service, intet krav.

 

Har I et fælles pengeskab, skriv da til evt. tyve, at det ikke indeholder kontanter og ej heller ejercertifikater/værdiparpir.

Bare så i ikke havner i samme situation som Sabro Rideskole. Jeg ved dog ikke om tyvene vil lade skabet være.

 

Før jeg fik mine heste hjem, var passet i aflåst sadelskab og staldejer vidste hvor nøglen var gemt. Så kunne de komme til mine pas og nøglen til trailerlåsen, hvis de havde behov for at flytte traileren.

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så nemt..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 08:29
Er det nu ikke ;-)

For at få rettet ejercertifikat skal der indsendes tro og love erklæring på at certifikatet er blevet væk og den skal underskrives af ejer.. Samt det skal dokumenteres hvis der pludselig skal stå en ny ejer.. Dokumentation er en købskontrakt..

Og jeg tror virkelig at chancen for at en helt almindelig ridehest stjæles er meget lille..

Og jeg har det som en anden skrive, tænk at I i det hele taget tør have hesten stående hos staldene når I ingen gang har tillid til at de kan passe på jeres pas..





 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 gggjggcg
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 10:40
Nu er det jo ikke nødvendigvis noget med tillid at gøre.
Hvis man som jeg kører med hestene meget ofte, så er det ikke så optimalt at skulle håbe på staldejer er hjemme hver gang. Men nu er det jo slet ikke nødvændigt at lade hele passet ligge, som der også står i det link længere oppe.

 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke nødvendigt?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 10:48

Nej, det er ikke nødvendigt at have passet liggende i stalden, hvis man som hesteejer kan forlade sit job med 5-10 minutters varsel for at køre hjem og hente passet og aflevere det i stalden. Men hvor mange kan det?

 

Som sagt har min svoger sat et pengeskab op til passene og det er efter vejledning fra Fødevaredirektoratet i forbindelse med en kontrol i stalden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gghkjhhffd
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:00
Det er også nok med en kopi af de vigtige sider... Man så kan have liggende.

 

Tanja

 

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:39

Jeg tænker på om man ikke kunne gøre det nemt, ved at der er dobbelt nøglesæt til hvert staldskab, og så ligger passet deri? Så kan både heste- og staldejer have adgang til passet når det skal være.

Det kræver så naturligvis en vis tillid fra begge parter, da man naturligvis har en masse andre ting i sit staldskab, samt, hvis noget skulle blive væk derfra, så vil nogle måske mistro staldejer som den første.

Men som andre nævner - Hvis man stoler nok på en person til at tage vare på sin hest, skulle tilliden til at staldejer kunne tage vare på ens pas også være der.

Jeg er dog selv af typen der gerne vil have styr på egne ting, ergo ville jeg heller ikke have det godt med ikke at kunne komme til mit pas. Ikke fordi jeg ikke stoler på staldejer (nu har vi godt nok hestene hjemme), men fordi jeg ikke bryder mig om at være afhængig af andre, skulle jeg stå akut og skulle have hesten med til dyrlæge/dyrehospital.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen kopier
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 13:43

Nej, kopier af hestepas er ikke gode nok i nogen som helst sammenhæng, det er KUN det originale pas der kan bruges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 14:35

Jeg og mange andre har fået godkendt at have kopier liggende, det er der op til flere dyrlæger der har informeret om var i orden.


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 15:05

Det SKAL være originalen, der kan fremvises inden tre timer. Og det er hesteejerens ansvar.

 

www.hestemagasinet.dk/viden/ vis.asp?id=396215

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har mine
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 16:50

pas liggende på opstaldnings stedet, men det er da noget man skal vænne sig til - at man ikke lige kan tage dem frem og kigge selv.

 

Det er dyrt hvis passet forsvinder Har prøvet det og var overrasket over at jeg skulle betale for ny besigtigelse af hesten, og at man ikke bare kunne aflæse den chip der var skudt i hesten som føl.


 

 

Mvh Janni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 16:58

Vores ligger altid i vores staldskab. Det ville blive alt for besværligt andet da vi tit er til stævner (derved skal passet medbringes når vi kører med hesten) Samt kunn fremvises til stævnerne :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved mig
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 14:49

har vi også pengeskabsløsningen.

det skal hænger i et aflåst sadelrum. så dem i stalden og kun dem og jeg kan komme til dem.

Jeg skriver i min opstaldningskontrakt at det er hesteejerens ansvar at kunn efremvise det.

Men jeg kan så læse her at det slet ikke er nødvendigt for mig at fraskrive mig det ansvar, men på den måde får vi det vendt ved kontraktunderskrivelse også er det jo op til hesteejeren selv.

jeg har faktisk også mit eget pas liggende der, der er jo lige så sikkert som lå det i en skuffe inde.

Jeg anbefaler altid at ejeren har ejercertifikat hjemme ved dem selv.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 15:56

Jeg kunne aldrig drømme om at overlade mine hestes pas til andre end mig selv.

Jeg bor på gården, hvor jeg har mine heste opstaldet, men jeg vil alligevel ikke overlade min pas til gårdejerne, på trods af jeg har adgang til deres bolig, hvis det bliver nødvendigt. Jeg bryder mig ikke om at gå ind til dem uden deres tilladelse og jeg bryder mig heller ikke om at være afhængig af andre, slet ikke når det gælder mine heste.

 

Jeg har én gang oplevet gårdejerne "miste" to hestepas, dog ikke mine, men en af de andre pensionærers. En rigtig øv situation at stå i, både for hestejeren, men også for gårdejerne selv.

 

Min kærestes firma har leaset en af gårdejernes biler og jeg er en ganske nysgerrig sjæl, så jeg kunne ikke lade være med at gå hele bilen efter for evt. glemte sager, inkl. handskerummet. Og om ikke jeg fandt de to forsvundne hestepas dér Der havde gårdejerne lagt dem inden de tog på ferie, og havde så glemt alt om dem efterfølgende. ;)

 

Vi har nu derfor den aftale at gårdejerne skal have en kopi af alle opstaldede hestes pas, og at vi selvfølgelig selv er ansvarlige for at komme med originalen inden for tidsgrænsen, hvis det skulle blive nødvendigt. :)

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestepas ligger i stalden
Forfatter: 
Dato:  16-11-2014 18:14

i eget staldskab med lås på.

 


"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*


Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!



Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider