Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan jeg kræve værelset tilbage eller???
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 21:56

Jeg står i et dilemma som er lige til Mads og monopolet, men da det ikk er nemt at komme derigennem tænkte jeg at i kunne være monopolet..

 

Sagen er den at vi har den her gård i fællesskab med svigerfam. Vi har fået lavet en stor lækker gildesal med et værelse - kontor- køkken bad osv.

Da det hele var færdig fik jeg klar besked om at gildesalen ikke skulle fyldes op med diverse skrammel, andet end borde stole en sofa og noget af ungernes legetøj som kræver meget plads. Dette har jeg lært at leve med og tog det som en seelvfølge at jeg tog værelset (ca 12-14km2)til opbevaring af de ting som vi ellers ikke som sådan skulle bruge her og nu, men løbende i årets gang.

 

For 1½ år siden skulle vi så have en ukrainsk medarbejder og mod min vilje blev jeg "smidt" ud af mit værelse da medarbejderen skulle bo der.

Jeg har så opbevaret nogle af tingene i gæsteværelset på vores loft, som så samtidig er blevet børneværelse for den yngste af børnene, pluds nogle ting i vores soveværelse.

 

Vi står nu overfor at vi skal have en ny afløser til vores Ukrainer og jeg stemmer gevaldig for at de finder noget andet kan kan bo i, så jeg kan få mit værelse tilbage. Jeg vil egentlig gerne have mit eget sted igen hvor jeg kan have mine bøger- papirer- albums- ungernes ting som de ikk nødvendigvis skal pille ved (særligeting fra fødsel til nu) og ikke mindst vil den mindste gerne have sit eget værelse, da han tit bliver udelukket fra de andres værelse. (jeg har prøvet om det kan fungere som både "kontor" og børneværelse, men er alt for ofte blevet øv over, at hylder er plynret og ting ligger spredt.

 

Manden siger at jeg bare kan pakke tingene ned i kasser og stille dem på loftet, for jeg bruger dem jo aldrig alligevel, men jeg føler ligesom at det er "mit liv" der skal pakkes ned, da jeg faktisk ofte henter et album, kigger en bog, eller bruger en del af de andre ting på værelset..

 

Hvem har mest krav på værelset i gildesalen?

 

Det skal siges at manden ikker er VUHU for at vi igen skal have en medhjælper boende, men er heller ikke mega øvøv over det. Han siger dog det største minus er at ukrainerens evt kommende bolig vil blive dyrere for os i leje. vi får pt 3000kr for " bolig"..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 kjhxfgjkkll
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 22:47
Vil give din mand ret. Pak det sammen i kasser. Hvis ikke i skal have en medarbejder boende, ville jeg have som første priotet at mit barn fik sit eget værelse. Det betyder så uendeligt meget for dem.
så i min verden ryger du sidst i køen ;)
Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

5
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 23:08

Barnet får uanset hvad sit værelse, spørgsmålet er om jeg kan få mit?? Manden har et kæmpe kontor hvor der ikke er plads til mig.. Og med tanke på at jeg evt går i gang med at studere efter jul får jeg også brug for et ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 23:26

Din mand har ret. Op på loftet med tingene.

 

Vh Mette

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-10-2014 23:52

Nu er det nok fordi jeg ikke kender baggrunden for medarbejderens ansættelse, men hvorfor er det jeres ansvar at lægge værelse til?

Det er vel medarbejderens problem at have et sted at sove. Pænt af jer at udleje et værelse, men vedkommende kan vel også leje sig ind andre steder end i jeres hjem.

 

Uanset hvad må jeg lidt give din mand ret, selvom det er surt må de ting nok komme på loftet. Medmindre i har et andet lille værelse eller kosteskab, hvor det kan stoppes ind.

Jeg kan virkelig godt forstå. at du gerne vil have dit eget "kontor", når du skal begynde at studere. Du kan sidde ved spisebordet, selvom jeg ved det ikke er optimalt.

Når jeg er hos mine forældre har jeg jo ikke mit eget værelse (de flyttede efter jeg fløj fra reden), så der må jeg også sidde ved spisebordet, hvor der er larm og rodet.

Måske kan i indrette et lille hjørne i stuen eller soveværelset, evt. med rumdeler, hvor du kan have et lille skrivebord og dine ting?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 som jeg forstår det
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 11:19

så er værelset i fællesområdet. Dvs ikke i jeres del af gården og heller ikke i svigerforældrenes del af gården.

 

Medhjælperen er en del af fælleshjælpen til og drive gården anter jeg????

 

Beklager, men pak tingene sammen i kasser og sæt det væk, du er bagerst i køen og har på ingen måde krav på et værelse i fællesarealerne.

 


Smil smitter.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Når man har...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 14:31

... en hjælper ansat på et landbrug (som jeg forstår det er) vil det da være en fordel både for ham og jer at han bor på gården.

 

Hvis værelset er en del af fællesarealet mener jeg jo ikke at du kan have noget "krav" på det.

Men du har krav på at dine behov også tilgodeses i jeres fælles hjem.

Dine album med billeder af børn osv, burde kunne finde en plads i en bogreol - og måske kunne nogle af billederne hænges op på væggen? Og nogle af tingene kunne jo nok finde en plads på loftet

 

Hvis din mand har et stort kontor, og du ingen plads har til når du begynder at læse, ville jeg da også mene at en omrokering er på sin plads - selv i et lille rum, må der kunne gøres plads til to arbejdspladser. Nogle af hans ting (der ikke bruges i det daglige) kunne måske arkiveres på loftet? (jeg tænker at han måske har regnskaber o.l. stående flere år tilbage - men selv om man skal gemme bilag i 5 år, er der ingen der siger at de ikke kan ligge i en flyttekasse på loftet.)

 

På den måde er det ikke kun dig der skal "ofre dig" for at værelset ikke længere er til din rådighed - men i indgår i et kompromis.

 

 

Løsningen med at du har "kontor" på et børneværelse, KUNNE også virke hvis det kun var til opbevaring af album og bøger - man KAN jo få et skab der er låst af, så barnet ikke kan rode i tingene. Men det duer jo ikke til når du skal til at læse - der skal du have en fornuftig arbejdsplads at sidde ved.

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

12
0
Svar på denne tråd
 
 mandens kontor
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 17:09

jeg er det egentlig som en simpel ting, har manden et stort kontor må han jo indskrumpe sig lidt så der også er plads til dig derinde, nogle albums (dem der hentes frem) kunne placeres på hylder/reoler i huset, dine skoleting måske i sin egen reol inde på hans kontor og så ellers resten på loftet.

 

Alt handler om kompromiser, både fra dig men også fra ham.

 

At mdehjælperen bor i det andet værelse kan jeg godt se det fornuftige i, både i forhold til økonomi og tilgængelighed, samt nemhed hvis medarbejderen atter skal være udlænding.

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 19:26

ihh, altså... Har ingen råd, men sagtens forstå du gerne vil have dit eget værelse.. Vi har selv landbrug, og jeg vil ikke have medarbejdere boende, og så har jeg mit eget værelse til alt mit skrammel.. Bor du under samme tag som svigerfamilien????


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Værelse
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 21:22

Med et værelse på 12-14 km(2) skulle det nok kunne deles lidt op :-D

 

Spøg til side, jeg håber I finder en løsning, så I kan være der allesammen :-)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider