Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udveklings studerende
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 14:48

 

 

Har et spørgsmål som jeg håber, at I kan være mig behjælpelig med....

Min datter vil gerne på sådan et skoleophold ude i den store verden (USA), men det koster jo ikke helt gratis.

Så mit spørgsmål lyder på, om I evt. ved, om der er en eller anden form, for økonomisk støtte man kan søge om, til en sådan skoleophold??

 

En andet spørgsmål er også, om der er nogle af jer forældre, der har haft jeres teenager på sådan et ophold......, eller om her evt. skulle være nogle unge mennsker, der selv har været afsted, som kunne have løst til, at fortælle lidt om hvordan det var......

 

For udover det økonomske aspekt i det ,har jeg da mange andre forbehold for, at sende mit kære afkom, helt over på den anden side af jorden :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 16:02

Jeg flyttede til Syrien i 2010, helt alene for at studere arabisk. Jeg fandt mig et arbejde på http://www.yardandgroom.com/ hvor de også var villig til at lære mig arabisk. For mig var det en meget god løsning, jeg arbejdet og fik undervisning. Ikke så meget i løn, men så fik jeg et gratis væresel og mad.

 

Jeg er så glad for at jeg rejste ud, det var virkelig en oplevelse at se hvordan de lever i den del af verdenen. Samt at jeg fik et helt andet indtryk af de menneskene der bor der nede og deres religion. Noget som har ført til at jeg i dag studerer arabisk på AU. Jeg blev dog ikke så lenge, jeg rejste hjem efter en måned, kun 3 måneder før borgerkrigen brød ud.

 

Men poenget er at det er godt at rejse ud, se hvordan andre mennesker lever. Jeg får på mit studie to muligheder til sprogresjer, noget jeg kommer til at gøre begge gangene. Og får jeg muligheden igen, så vil jeg stadig ned og rejse rundt rundt i landene over i den del af verden.


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Alder og skole
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 03:16

 

Tror svarene på dine spørgsmål afhænger af hvilken aldersgruppe din datter er i og hvilken skole hun gerne vil rejse med.

 

- Er selv lige pt. i Australien med mit universitet.


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 USA High school
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 16:55

Hun skal ikke rejse med en skole, men en organisation der angere sådanne ophold, hvor man bor hos en værts familie, og gå 1 år i high school.

Alders gruppen skal ligge imellem 15 og 18 år... og hun er lige pt. 15 år.

Det koster ca. 68,000 kr + lommepenge (påregn ca.2000-2500 kr pr.mrd.).... ved godt at det ikke er alverden, men det nu aligevel mere ind jeg lige har.

 

Så jeg har kigget lidt efter om der evt. skulle være nogle muligheder for økonomisk støtte til sådan et ophold, men jeg kan ikke finde nogle, og ved ikke rigtig hvad jeg skal søge under....

 

Brandal: tak for dit indput......, synd det ikke blev til længere, det er helt sikkeret lærerigt :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 17:32

Du kan søge legater - kræver nok noget research på Google.

Jeg kan se at blandt andre STS uddeler legater hvert år.



1
0
Svar på denne tråd
 
 jkhjugfhf
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 18:42

Imaginations: Mange tak..., jeg prøver at kigge på det :)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 high school
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 19:56

Jeg var udvekslings elev i USA for lang tid siden (1995)så jeg ved ikke noget om det økonomiske som så, men ved bare det var en fantastisk oplevelse . Min lille søster var også udvekslings student i USA, dog 5 år senere og hun var også super glad for det.

 

Jeg rejste med EF (hed det den gang) og min lillesøster igennem Rotary youth exchange, hvilket var noget billigere da de køre det efter et lidt andet "koncept", så prøv evt at undersøge hos dem.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 15:25

Jeg var afsted som 15-årig, også til USA,og puha, det er efterhånden en fjorten år siden, så jeg ved ikke hvor relevant den økonomiske side er, men min familie havde også svært ved at finde pengene.

Der er (eller var) ikke så mange muligheder for legater for den aldersgruppe, men hvis du prøver at kigge på gribverden.dk kan det være at du kan finde noget relevant.

Jeg var afsted med AFS, som man (ihvertfald dengang) kunne ansøge om legat fra hvis man ikke kunne skaffe alle pengene selv. Det gjorde min mor, på mine vegne, hvilket gjorde at der lige kunne skrabes nok penge sammen. Som lommepenge fik jeg børnepengene, og selvom det var lige i underkanten af hvad de anbefalede, var det fint nok til at holde mig kørende. Jeg tog til Midtvesten, så der var ikke brug for et enormt budget i den afdeling.

Den tur var, uden tvivl, den største gave de kunne have givet mig. Den har formet mit liv og gav mig selvstændighed og en grundlæggende tro på mig selv og mine egne evner som jeg tvivler på jeg kunne have opnået på anden måde. Og så gav den mig en fantastisk, amerikansk familie som jeg stadig er i kontakt med, samt et gevaldigt boost til mit engelske.

 

Sådan fra forældreperspektivet: Sørg for at sende din datter afsted med en anderkendt organisation, hvor der er kontaktmuligheder og hjælp at hente, både for jer og for hende. Det giver sjælefred og gør det (ifølge mine forældre) lettere, når de er sikre på at der er et netværk til at træde ind, hvis noget skulle ske.

Jeg er sikker på at der er mange organisatooner, der har dette. jeg kan kun tale ud fra min egen erfaring, hvor jeg med AFS havde adskillige forberedelses-komsammener hjemme i Danmark, mine forældre havde en kontaktperson, og da vi skulle afsted blev vi 'fulgt' hele vejen af en dansk, voksen frivillig, til Des Moines (jeg tog til Iowa). Her tog den lokale gruppe af AFS over og gav os en lille intro, før vi blev hentet af vores værtsfamilier.

I løbet af året havde jeg en lokal kontaktperson (som arbejdede på min skole), som jeg kunne snakke med om alt fra eventuelle problemer med min værtsfamilie, kulturelle problemer eller hvad der nu ellers kunne være, og den lokale koordinator var også kun en telefonopringing væk.

 

Jeg håber, mit hovsa-mega-lange indlæg kan hjælpe lidt. Held og lykke med det!

2
0
Svar på denne tråd
 
 En mere fra iowa :)
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 20:14

Jeg var afsted for 10 år siden. Jeg skal faktisk besøge familien til næste sommer, jeg har desuden kontakt med klassekammeraterne som jeg også skal mødes med :) Det er et år i mit liv jeg ikke vil være foruden. Jeg var også i Iowa, ude på bøh-landet, trods det blev det en fantastisk oplevelse. Bare man er åben for nye indtryk.

 

Jeg rejste med EF og igennem dem kunne man søge om et scholarship på 10.000 kr. Det fik vi.

 

Så søgte vi også gennem andre organisationer, men der fik vi desværre ingen hjælp da vi ikke var ude i god nok tid.

 

 

Jeg fik af vide af mine forældre, at hvis jeg var seriøst måtte jeg også vise det. Jeg skulle selv finde al information, udfylde papirer og sørge for at tage til interviews. Det gjorde jeg - God prøvelse for selvstændigheden i øvrigt.

 

Der blev tildelt kontaktpersoner i nærheden som desuden sørgede for at arrangere oplevelser med andre udveklsingsstuderende i området. Så havde man en fast gruppe man var sammen med. Der var desuden tilkøbsture hvor vi fx var 40 afsted til Californien.

 

Jeg kan faktisk ikke klage over noget... Det vigtigste er at man er åben for forandring, og ikke sætter sig på at ville et bestemt sted hen. Så kan det kun blive fantastisk!


- Krølfrit Silke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rotary
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 07:02

Rotary støtter hvert år nogle unge der vil ud i verden

'

www.rotarynyt.dk/programmer/ ungdomsudveksling/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 10:26

Jeg har ikke selv været afsted, men har flere veninder, der har.

 

De rejste alle gennem AFS, og jeg har ikke hørt noget negativt om processen op til afrejse eller under udvekslingsopholdet.

 

Jeg kender en pige, der er afsted lige nu i "10. klasse" - I kan læse hendes blog her, hvor hun både beskriver forløbet fra hun kom i tanke om at hun ville afsted og så til nu, hvor hun har været afsted i 1½ måned.

emiliecpedersen.blogspot.dk/

 

Jeg har selv en temmelig negativ oplevelse med EF, så dem vil jeg ikke anbefale.


Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider