Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hønsemider på hest
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 09:21

Er der nogen af Jer læsere der har været ude for at hønsemider går på heste og fremkalder allergi??

Min oldenborger har fået konstateret allergi, hun klør sig helt vildt.

Nu har jeg opdaget at mine høns, som hesten står i nærheden af, har fået hønsemider. De kribler rundt på mig... adddd!! Og når de går på mig kan de vel også gå på hesten.

Hjæææælp - det haster!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hønsemidder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 10:28

søg hønsemidder

( jeg googlede det, og så kom det lidt længer nede på forslagssiden )

den 02.09.2010 var der en her på HN der har oplevet det sammen.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 JA!.......
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 11:31

Jeg troede blot at det hed hønselopper? Men det udartede sig i hvert fald et svært kløende udslæt på hals (se billede1) og bagpart, lige ved siden af halens øvre stykke (billede 2).

Den stod i boks ved siden af en hønseflok, jeg forsøgte mange ting i den måneds tid eller to, hvor det stod på: at behandle den med frontline, dyrlægen hældte noget på den, jeg vaskede den i noget dyrlægeordineret på de angrebne områder, og flyttede boks til et andet sted på stedet, da mistanken endelig faldt på hønsene efter de første ting ikke virkede. Hesten blev derefter flyttet i løsdrift på et sted uden høns, og siden vi kom væk fra hønsene har der aldrig været kløeproblemer :-) Men hårene var noget tid om at gro ud..

 

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønsene
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 09:23

Hej

Lige en lille bemærkning , at i skal huske at behandle hønsene for utøj også , for hvis jeres heste har fået hønse mider lopper osv så har jeres høns meget utøj og det skal man holde nede , for normalt er der ingen problemer med de lever under samme tag.


HORSEBJERG

Stutteri og Kennel

Opdræt af Oldenborg Pinto Knabstrupper

Grand Danois


horsebjerg.webbyen.dk/


granddanois-horsebjerg.webbyen.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utøj...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 11:10

I kan tro jeg renset for utøj!! Brugte hele dagen i går på at rydde hønsehus, og også Hakimas boks (hende med allergi!).

Alt er vasket, spulet, sprøjtet og desinficeret. Også hønsene fik en ordentlig omgang. Og jeg nåede at komme i bad 3 gange!!

Lavede et tjek i dag med en hvid plastikhandske på, og fandt ingen levende hønsemider. Skal nok være flinkere til at tjekke oftere.

Tak for Jeres input!

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider