Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste-date
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 17:25

Hej.

Jeg skriver egentlig bare herinde, fordi jeg godt kunne tænke mig en hyggelig ride-date med min kæreste.

Det skal nok lige siges, at ingen af os har prøvet at ride før :D

Så det jeg godt kunne tænke mig at høre jer om, var om nogle af jer kendte et lille hyggeligt sted, hvor man som par kunne få lidt ride-træning, hvor man måske også havde mulighed for at ride en lille tur i noget dejlig natur ?

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 17:31

Hej, der er nogle søde islændere i Dyrehaven, som man kan leje :) man kan vidst både få undervisning og ride en tur i skoven på dem.

 

Se link:

http://www.fortunensponycenter.dk/


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fortunen
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 20:27

får man ikke lov at ride ud alene med mindre de kender dig og du er erfaren rytter.

 

Jeg er heller ikke sikker på at man får lov at ride med ud på hold hvis man er helt uerfaren.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hm ......
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 08:25

Ikke for at være ret meget træls, men hvis ingen af jer kender noget til heste, hvad er det så du vil opnå med at I skal ride ud? Det lyder da meget romatisk men måske var det bedre at gå en god tur i skoven med en madkurv? Eller sadle cyklerne?

 

Jeg tror ikke at man nogen steder vil lade to totalt nybegyndere ride ud i naturen helt alene.


Mvh. Sanne

 

Købes: Velholdte stigremme, Ribe, Esbjerg, Varde området

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
2
Svar på denne tråd
 
 Rømø...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 11:58

Hej.

 

Nu nævner du ikke, hvor det skal være henne, men da min far og hans kone gerne ville prøve at ride, så tog jeg dem med til Kommandørgården på Rømø. Der fik de sig hver en rolig islænder, som de lærte at strigle og sadle op, inden vi red ud på en times ridt i den jyske natur.

Det var dyrt, men det var bestemt også en oplevelse for dem, som aldrig havde redet før. :)

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ride-date
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 12:03

Jeg er godt klar over vi ikke får lov at ride alene :) men hva jeg mente var , om der var et sted hvor man kunne lære det i nogle smukke omgivelser så det ikke bare var i en ridehal , og så kunne den der underviste måske ride med ud :) vi skal bruge træningen til en rejse vi gerne vil ud på :) så det har også et andet formål end bare date og hygge

7
0
Svar på denne tråd
 
 Når man skal lære at ride
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 14:04

kan det være en stor hjælp at begynde i et ridehus. Det kan give følelsen af tryghed. I lærer ikke at ride før i har lært at slappe af på hesten.

 

Sæt romantikken som mål, optakten vil være hårdt arbejde :)

 

Det er ikke helt billigt at lære at ride hvis man ikke har kontakter i hesteverdenen. Tidsperspektivet er også langt hvis jeres drøm er en tur i alle gangarter.

 

Jeg ville sætte vinteren af til projektet, en gang om ugen på en rideskole.

 

Det er selvfølgelig mere givende og hurtigere hvis man kan finde en privat person der kan lære jer at ride, men også en noget sværere opgave end at finde en rideskole.

 

Enetimer er også super effektivt, spørgsmålet er så bare om i har økonomi til det :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ej så er det da heller ikke værre
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 22:32

Så svært er det da heller ikke? Altså nu kan jeg ikke rigtig huske da jeg lærte at ride, da det var meget kort tid efter jeg lærte at gå, men så svært er det altså heller ikke.

 

Finder man nogle søde islændere og planlægger en rolig tur - MED guide! Så kan man altså godt lige klare en tur med skridt og tölt, efter en kort instruktion. De guidede ture på lejede ispinde, jeg har været på, har været total karrusel: Altså ispindene trasker bare afsted bag hinanden, og så kan man glemme alt om at forsøge at bestemme retning og tempo på sin egen hest.

 

Så min anbefaling er at springe ud i det. Jeg synes det er vildt fedt at I er klar på at tage en øver på ridebane først. Det er sikkert en meget god idé. Så ved man hvor ens udfordringer er. Nogen har noget med balancen, andre er ikke så gode til at gøre sig forståelig overfor hesten (hvilken kan være lidt ligemeget hvis hesten opfører sig som en karrusel). Min kæreste havde aldrig redet da jeg smed ham op på en 180 høj krampe, viste ham hvad man gjorde med tøjlerne og benene, og så tøffede han rundt i en time i skridt og trav.

 

Det minder mig om, at der er større udfordringer ved ridningen: påklædning! Jeg ved ikke med mænd, kun at ting og sager gør ondt, men har ingen løsning på det. På kvinder vil jeg klart anbefale trusser der bliver hvor de skal, gerne uden sømme. Der er også en grund til at de ydre ridebenklæder ikke har sømme på indersiden af benene


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Der er stor forskel på
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 07:25

at lære at ride som voksen og som barn.

 

Når jeg underviser mine veninders børn har de lært det grundlæggen på en forlænget weekend, det har jeg aldrig oplevet når jeg har skullet undervise voksne nybegyndere.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Udover det
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 07:26

er det mere besværligt at finde et privat sted hvis man ikke har kontakter i hesteverdenen.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg var på Island...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 08:59

... sidste sommer, der red vi 300km. på en uge.

 

Med på turen var der selvfølgelig en del rutinerede ryttere, MEN...

 

... vi havde også to med, hvoraf den ene var en knejt på 18 år, der havde siddet en hest én gang før (han gennemførte 100% af turen. Jeg kun 90% pga. dårlig ryg) og en pige på 30 år, der ALDRIG havde siddet på en hest før. Hun gennemførte også 100% (y)

De fik bare heste, der ikke krævede noget af rytteren andet end de var i god fysisk form og sad stille og pænt.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider