Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Afslag på job.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 20:35

Jeg er så en af dem der er ude i kampen om et job, og må leve med mange ugentlige aflsag, sådan er det.

Jeg fik i sidste uge afslag på et job jeg havde søgt, og faktisk gerne ville have, eller i det mindste høre mere om til en evt. jobsamtale.

Jeg får afslag med begrundelsen at de har modtaget rigtig mange kvalificerede ansøgninger, og har valgt at gå videre med andre ansøgere, men opfordre også til at holde øje og søge igen.
Det er et job hvor de skriver at erfaring ikke kræves da de står for oplæring.

 

Dagen før jeg får mit afslag kan jeg så se at jobbet er lagt på igen. Det giver jo ikke mening hvis de har fundet de ansøgere de vil gå videre med. Jeg overvejer lidt om jeg skal søge det igen, eller være fræk o ringe og spørge hvorfor det er på igen, og jeg ikke engang fik en samtale. Eller om jeg bare skal lade det ligge....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 21:12

Ring til dem!!! Om ikke andet kan du blive klogere på hvorfor de ikke valgte dig og det er jo lærerigt Og du har jo ikke noget at tabe

Held og lykke

10
0
Svar på denne tråd
 
 ring til dem
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 21:49

i den slags tilfælde ville jeg ringe og høre hvorfor jeg ikke kom i bretagtning når de nu har genopslået jobbet, dette viser en interesse og kan virker afklarende i forhold til fremadrettet ansøgninger.

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ring, men...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 22:36

Nu får du min holdning - råt for usødet - så kan du selv sortere. :)

 

Ja, ring til dem, men lad for Guds skyld være med at tage vinklen med, hvorfor den er slået op igen, uden du har været til samtale!

 

Start helt forfra.

Før du ringer, så dissekerer du opslaget, deres hjemmeside, nettet, Børsen og Linkedin (husk at tjekke den, der står på som kontaktperson - dog knap så vigtigt, hvis det er en HR-person). Forsøg så vidt muligt at komme til at tale med den kommende chef frem for HR. Print opslaget og marker de krav, du ser som de vigtigste. Sæt dig ind i virksomhedens værdier, målsætninger, fagområder osv.

 

Ring så og udtryk interesse for virksomheden og jobbet. Fortæl, hvad det er for en opgave, du kan løse. Når man ansætter er det for at få en opgave løst. Kan du løse den og allerhelst tilbyde bonuskompetencer, har du taget et stort skridt mod at komme i betragtning.

Fortæl, hvad der motivere dig (det kunne være noget i stil med: "Jeres virksomhed er markedsførende inden for ... og I satser hårdt på udvikling. Jeg kan fuldt ud stå inde for jeres værdier. Alt dette er en stor motivationsfaktor for mig").

Motivation er SUPER, SUPER, SUPER vigtig. Hvis du er motiveret vil de kunne se igennem fingre med, at du måske halter lidt efter på andre punkter på deres ønskeliste.

Spørg ind til, hvad de lægger vægt på hos deres nye medarbejder (et jobopslag er en ønskeliste, men nogle punkter er vigtigere end andre, og nogle jobsøgere finder ud af, at det, den kommende chef lægger mest vægt på, slet ikke er nævnt i opslaget).

Prøv at få informationer, der ikke står i opslaget. Vær nysgerrig men ikke snagende, anmasende eller hævngerrig/belærende.

 

Når du så skriver din ansøgning (en ny fra bunden og med vægt på de ting, du har fundet ud af, de vægter mest - den første gik jo ikke gennem nøglehullet), så bruger du de fremhævede ord med samme stavemåde, som de måtte være skrevet i opslaget.

 

Der er stor sandsynlighed (eller risiko om man vil) for, at alle ansøgningerne og CV'erne scannes af en computer for søgeord. Hvis dine ord ikke fremgår nøjagtig, som der søges, kommer du i nej-bunken eller med held i måske-bunken. Hvis der er 10 i ja-bunken er der lang vej op fra både måske- og nej-bunken.

Held og lykke!

 


10
0
Svar på denne tråd
 
 PS....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 22:43

PS. Skulle snakken falde på, at du allerede har søgt stillingen, så koncentrer dig igen om, hvad de har lagt vægt på hos de kandidater, der gik videre. Det kan de langt bedre svare på, end hvorfor du ikke er kommet til samtale ud af måske 200 ansøgere.

 

Jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige, at du ikke kan forvente et ærligt svar, hvis du vide, hvorfor du fik afslag. Ingen har lyst til at træde andre over tæerne. ;)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 22:49

Bare en tanke men kan det være en fejl det er slået op igen?

 



Lækker giveaway på min blog:

 

Gå ned i vægt....

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ring til dem
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 09:55

I den situation ville jeg også kunne finde på at ringe.

Jeg ville dog bare vælge en mere direkte tilgang til samtalen en 'guest' foreslår, jeg kan nemlig ikke helt se hvad du skulle få ud af at det i forhold til at du allerede har sendt en ansøgning, hvis du ikke bruger det som tilgang til samtalen. Fremgangsmåden 'guest' foreslår er jo egentlig bare en beskrivelse af "standard-metoden" som alle andre også vil bruge, og jeg kan ikke se hvordan dette skulle forbedre din position.


venlig hilsen MiaG

Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 16:42

Det er da altid en god ide at ringe og høre hvorfor afslaget er givet. Lyder lidt som et standardsvar du har fået.

Men du skal nok beslutte om det virkelig er noget du vil og sørg så for at brænde igennem med, hvad du kan tilbyde (også fremadrettet). Det lyder lidt som om, at det da kunne være meget spændende, men så heller ikke mere.

En samtale får du kun hvis du er faglig kvalificeret, og de må da kræve et eller andet af dem de kalder ind. Der vil jo altid være en oplæring...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak alle sammen.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 11:28

Tak alle sammen. Jeg tror jeg vil tage mig mod til (og mod vil det kræve) og ringe til dem og få en snak.

På den måde viser jeg også intiativ, og jeg får endda overskredet/rykket med min egene grænser.

 

Jeres svar har virkelig være brugbare.

6
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider