Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lån af hest.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:08

Jeg har været ude og kigge på den her hest, som jeg har fået lov til at låne i en måned for at se om det er noget for mig.

 

Og det synes jeg jo er en klar fordel for mig og rigtig flot af sælger.

 

Der skal selvfølgelig skrives kontrakt.

 

Jeg har egentlig taget det som en selvfølge at jeg stod med ansvaret for hesten i den måned. Men hesten er ikke forsikret. Og netop dette med ansvar har jeg mødt forskellige holdninger til.

 

Når hesten ikke er forsikret, hvem står, mener I, med ansvaret i den måned?

 


Mvh Charlotte


Med pipperne

Fersken, Phoebe, Olsen og Dråbe


Og hyppen

Coniston

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:47

Nu ville JEG personligt aldrig gå med til at sende en af mine på prøve . Aldrig i livet .

Så mit svar er selvfølgelig at det må være LÅNERS ansvar , helt og fuldt . Og vil du / de ikke acceptere det, så lad hesten stå ved ejer og lær den at kende der . Slut prut .


Stald Graven

 

Opstaldning tilbydes på privat gård .

 

 

Smukt smukt Crusadoføl sælges . Begge forældre haves .

Er en super dressurmodel med gang en del over middel

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Fortrydelsetid
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 20:06

Det gøres på den måde at du køber og betaler hesten, og I skriver samtidigt i kontrakten at du har 30 dages fortrydelsestid, men at hesten skal være i samme stand ved returnering, som da du modtog den, og at køber har risikoen for evt. værditab i prøvetiden. Du får hesten handelsundersøgt inden du får den, og den bør også dyrlægeundersøges igen ved returnering, da det er i din interesse, at du kan bevise, at hesten ikke er kommet til at fejle noget, mens du har haft ansvaret for den.

 

Det er dermed, som du selv har tænkt, dig som køber, der står med den fulde risiko for hesten i prøvetiden.

 

Mht. forsikring så kan sælger, hvis hesten er forsikret, spørge sit forsikringsselskab om de vil stå for forsikring i prøvetiden, det vil de sikkert godt. Ellers må du selv stå for at forsikre hesten i de 30 dage.

 

I handelskontrakten, som ligger her på HN, er der mulighed for at indføre fortrydelsestid.


1
0
Svar på denne tråd
 
 så længe
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 12:08

hesten ikke er ejerskiftet, vil hesten stadig være dækket af sælgers ansvarsforsikring....

 

Men det er en god idé at der bliver tegnet en liv/uanvendelighedsforsikring på hesten HVIS uheldet skulle være ude mens den er i din varetægt, således at du betaler præmien, men forsikringssummen tilfalder sælger indtil hesten er ejerskiftet.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 som Trine
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 09:26

Jeg er helt enig med Trines forslag.


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider