Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Blogspot vs. Wordpress vs ?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:14

Jeg har gang i et seriøst progjekt omkring en blog

Det er et projekt som jeg er blevet opfordret til fra flere steder - og jeg er forholdsvis seriøs omkring projeket. Jeg har gennemtænkt det forholdsvis ned til hvad jeg kan og jeg er nu kommet dertil, hvor jeg mangler nogle "småting" for at være luften

 

MEN

Hvor pokker skal man hoste henne?

 

Jeg har ingen erfaring eller meget ringe viden omkring CSS og HTML men jeg ville være villig til at bruge lidt energi på at sætte mig ind i det mest basale hvis det er det, der gør et projektet kommer til at virke.

 

Bloggen skal helst kunne være et sted hvor man nemt kan lave en dansk og en engelsk udgave af nogenlunde det samme

Jeg har så vidt jeg ved både nogle nationalt og interantionalt der vil være interessede i at følge med, og jeg er rimelig fornuftig på engelsk (uden dog at være verdensmester).

 

Så hvor skal man hoste?

Hvor er det til at arbejde med tingene og hvor kan man gøre fx det grafiske arbejde personligt?

Jeg har en vis viden om Photoshop efterhånden og det vil jeg jo naturligvis udnytte og lave det, som jeg har kendskab (eller lære noget mere om de uendelige muligheder jeg har der).

 

Hvad anbefaler folket?

Der må være nogen med blog erfaringer herinde..



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:36

Jeg arbejdede professionelt med en blog i et firma jeg var tilknyttet. Her arbejdede jeg i Wordpress, som osse blev brugt til deres 'hoved-hjemmeside'. Kan helt klart anbefale Wordpress - det er nemt at arbejde med og man behøver ikke meget teknisk erfaring for at få et professionelt udtryk.

 

Desuden findes der så mange turorials på nettet, at man nemt kan lære sig de ting man har brug for.



0
0
Svar på denne tråd
 
 blogging
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 21:27

Jeg vil også anbefale Wordpress. Den er super overskuelig og nem at arbejde med. Og det er nemt at finde tutorials hvis det er. Og så kan den både være gratis og noget du skal betale for.

 

Googles blogfunktion har jeg også prøver, og den brød jeg mig ikke om. Det lå slet ikke til mig og mit temperament.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 21:37

Jeg bruger Blogger/Blogspot (Google's) og er ikke tilfreds.

Overvejer at skifte til noget andet, har bare ikke lige fået det gjort. Det fungerer ikke rigtigt for mig..

Altså det virker, men kan ikke få det som jeg vil have det. Og synes deres interface er dum.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ingen...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:49

erfaring med Blogspot, men er fornylig begyndt at rode lidt med Wordpress (dog til hjemmesider, ikke blogs) og kan kun erklære mig enig i, at det er meget let tilgængeligt.

Du kommer rigitig langt helt uden kodning - og skulle du hen ad vejen få lyst til at lave noget lidt mere avanceret, er der som allerede skrevet masser af råd og vejledning tilgængeligt på nettet...

 

Jeg hoster iøvrigt hos UnoEuro, og har indtil videre kun positive erfaringer med deres koncept og support.

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider