Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor er knappen?
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 17:29

Ja som overskriften siger, så efterlyser jeg en knap. Nemlig den knap der i et indlæg bringer en til næste ulæste indlæg i en tråd. Det kan da ikke passe at man herinde skal sidde og rulle op og ned til man finder hvor man er kommet til i en tråd?

 

10
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 17:44

Jooh, det har jeg ihvertfald gjort herinde i mange år ;) . Tror ikke der findes en så smart knap som du beskriver.


Mvh. Natasha

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er knappen
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 18:21

Seriøst? Det findes bare på så mange andre fora og HN er så stort og gammelt. Er ved at få pip over den manglende funktion. Er ny herinde, men overvejer allerede at stoppe da det er så besværligt at følge en tråd.

7
3
Svar på denne tråd
 
 Har anden indstilling
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 21:51

Jeg har opsætningen 'vis tråde under indlæg'.

det betyder at jeg har flere klik med musen fordi jeg klikker mig gennem alle indlæg og svar, men til gengæld kan jeg tydeligt se, hvad jeg har læst og ikke har læst.

I bunden af HN er der et link, der hedder opsætning, hvor man kan ændre det.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Knappen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 09:35

Hvis du synes, at det er et problem, så prøv da at skrive til HN's tekniske afdeling, det kan være, at de kan lave knappen. Se nederst på siden, der er kontaktmuligheder til HN.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knappen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 19:05

Spirillen: mon det kan virke på en iPad? Er meget meget sjældent på via en computer.

 

God idé at skrive til HN, det vil jeg da lige overveje.

1
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 19:40

På de fleste fora har man flere muligheder for hvordan man ønsker at få vist indholdet. F.eks nyeste indlæg øverst, antal indlæg pr. side osv osv.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 19:46

Ud over "knappen" kunne jeg i det hele taget godt forestille mig at HN ville have gavn af en ansigtsløftning. Al respekt for at HN ønsker at holde siden i et format hvor den loader hurtigt osv.. men det gør den jo heller ikke altid :-/


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
1
Svar på denne tråd
 
 Ipad...........
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 21:18

Jeg sidder med en ipad lige nu og det fungerer ganske fint :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pærevællingen????
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 00:53

Er din verden virkelig blevet så teknisk at du skal bruge diverse (knapper) for at den fungere????

 

Det du kommer med har aldrig været et problem,men selvfølgelig er HN jo også fra før (ondt i nakken tiden) hvor man skal leve sit liv samtidig med at man skal glo ned i en miniskærm så man kan holde øje med hvilken ting (vennerne???)fortæller om een på diverse sindsyge sociale sider.

 

Jeg undre mig sommetider over hvor meget face to face liv den slags mennesker har.Det må sgu være en psykisk og fysisk fattig tilværelse,hvis ikke man kan leve uden miniskærmen???

 

Det afspejler sig desværre også her hvor man kan se mange indlæg som er skrevet i dot com sproget som man bruger i sms.

Der er mange som ikke engang kan stave efter som de hovedsagligt komunikere via miniskærmen sørgeligt.

 

Til dem som ikke tror at de er afhængige af den,skulle prøve at holde fri fra den i en uge,så ville de kunne sidestilles med en narkoman som ikke har fået stoffer i 24 timer,rysteture og nervepiller for at dulme (smerten)???

 

Der er dem som skal bruge den i der arbejde,helt i orden,men så brug den KUN til det,og ikke private sider,det kan I ikke,det hedder afhængighed.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
13
Svar på denne tråd
 
 Den Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 02:01

Det er lidt interessant at du vælger at skrive sådan her Rene. For tre dage skrev du under overskriften HN er dødt... at der ikke er ret mange der skriver indlæg mere. Hvorfor mon?
Kan det have noget med "knappen" at gøre eller tror du virkelig at det er fordi folk vender sig bort i lede over HN eller bare tager en kold tyrker?

For at gribe fat i et tal - eller måske mangel på samme. Så kan jeg fortælle at foraet for western - min lille andedam - helt er flyttet over på Facebook, en af de
sindsyge sociale sider du taler om.

Grunden er lige nøjagtig den du selv gør nar af, nemlig at man får øjblikkelig respons og at man kan følge med i hvad andre af ens venner, ja venner, skiver rundt om.
Western på HN er kun et lille lokalt fora for westernryttere her i landet og det eneste der taler for at bruge det er at det er dansksproget. Som westernrytter finder man hverken ekspertise eller variation på HN. Forstå mig ret, der er mange flinke og dygtige westernryttere i Danmark og også mange som har redet i mange år. Men der er ski ikke mange der er vokste op på en ranch i Oregon, 72 år gamle og har redet i en menneskealder på godt og ondt.

De sociale medier giver denne mulighed. De giver mig mulighed for at drikke aftenkaffe sammen med en ven i USA der er igang med morgenkaffen inden han skal ud og lægge sko på hos kundernes heste. Det giver mig mulighed for at spørge min blinde ven Terry i NewSealand om jordskælvet har ødelagt noget hos ham og om der er noget jeg kan hjælpe med?

Verden har aldrig været så lille og så nemt tilgængelig. Fuldstændigt som det sociale medie HN, giver dig en navlestreng tilbage til det land du hader så meget - og alligevel savner?

Er det mærkeligt at folk spørger efter flere og bedre muligheder for at bruge HN? Du står vel heller ikke og trækker jern ud i hånden når du har mulighed for at bruge en maskinhammer?
Bliver dine havelåger grimmere af at du gør det? Er de mindre ægte fordi du får mulighed for at gøre mere med færre kræfter?

Jeg vil påstå at ens verden hverken bliver større eller mindre uanset om man bruger scociale medier eller ej. Men de giver en muligheder man ikke havde da du boede i Danmark. På samme måde som skibe forbandt verdens posthuse, fly gjorde det hurtigere og med internettet blev øjblikkeligt at række ud og få kontakt til hele verden.
På samme måde er gamle BBS fora som HN ved at blive erstattet af sociale medier hvor folk er i direkte kontakt og bliver opdateret øjblikkeligt.

Og hvorfor skulle det så være bedre? Hvorfor går folk fra det ene til det andet?
Forestil dig at du kunne tage en hjelm på foran din computer og tænde for det Nye HN. Du er nu på vej ind i en virtuel bygning hvor alle dine bekendte og venner også kommer. Nogen er der og andre har måske hængt en besked op.
Du kan se og tale med de andre der er tilstede en til en eller i en gruppe der diskutere et bestemt emne.

Science Fiction? Nej egentligt ikke. Systemet slog bare aldrig rigtigt igennem da det kom frem for ca. 15 år siden. Men jo bedre teknikken bliver og jo mere teknikken indretter sig efter hvordan vi som mennesker er indrettet til at kommunikere, jo tættere kommer vi på at se hinanden på den måde.
Så kan man selv vælge om man vil være med til festen, blive hjemme eller stå ude foran og bimle med klokken som blå kors.

Tingene skifter og det nye prøves af. HN har haft sin storhedstid og der er helt sikkert en fremtid for HN endnu. Men hvis ikke Hn følger med og tilbyder det folk forventer dør det som alle andre forretninger der ikke har de vare folk vil have.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

14
1
Svar på denne tråd
 
 Jens......
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 07:38

Gab-Gab


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
14
Svar på denne tråd
 
 Underlig
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 13:12

Den gamle smed: det var da noget af et surt opstød og en temmelig underlig konklusion ud fra en efterlysning af en praktisk knap.

 

Det et ser da ud til, at man kan pille lidt ved sine indstillinger herinde. Så det vil jeg da forsøge mig med. En knap ud for hver tråd ville dog være dejligt nemt. Klik og spring til første ulæste indlæg i lige den tråd.

6
2
Svar på denne tråd
 
 xzdfghjjmnbv
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 02:53

3 gange gab..

 

Og så siger man at scociale medier ikke er føre til afhængighed.

En alkoholiker påstår jo også at han eller hun ikke er afhængig???

Og kan stoppe den dag imorgen med eller uden en knab som man ikke kan finde ???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
8
Svar på denne tråd
 
 Gamle smed...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 07:26

Gamle smed... Vil du dermed sige, at du ikke selv er afhængig, mens andre folk, der efterlyser en funktionalitet, er?

Gab!

 

4
2
Svar på denne tråd
 
 Hvem er afhængig?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 10:45

Jeg vil jo mene at "Den gamle smed" der sidder på den anden side af jorden og egentligt kan være bedøvende ligeglad med hvad der sker i Danmark, må være dybt afhængig enten af hjemlandet eller af internettet? Siden han bruger oceaner af tid på en dansk hjemmeside hvor der hovedsageligt kommer teenagepiger og underlige gamle damer.

6
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 13:38

Det er jo nok ikke nogen hemmelighed at Den Gamle Smed går meget op i konspirationsteorier og sin egen personlige frihed. Det er i hvert fald det indtryk han efterlader på sin profil.

Af en eller anden grund er han også (dansk) royalist og er flyttet til et af de mest regulerede lande i verden - fuldt på højde med Danmark eller værre...
Det er i hver fald mit indtryk af ham og noget der undre mig lidt når han ligeså godt kunne være flyttet til Sydamerika. Et stort set ureguleret område i verden.

Jeg har også en fornemmelse af at han ikke er særligt godt integreret i det samfund han er flyttet til. Jeg kan ikke lige mindes at jeg endnu har set et positivt indlæg om Australien fra ham, men til gengæld en hel del der kritisere Australiere...

Man kan så spørge sig selv om hvad han laver på HN og jeg tror at Charlotte har ret godt fat i det.
Rodløshed og et ønske om alligevel at høre til hjemme i andedammen?

 

Men det kan jo være at han selv vil uddybe selvom jeg tror at han bare har det bedst med at trolle lidt hist og pist på HN.
I så fald - don't feed the trolls.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

6
1
Svar på denne tråd
 
 Til alle idioterne...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 14:19

Til den første. Nej jeg er ikke afhængig.

 

Nr 2, Jeg kunne aldrig finde på at bruge oceaner af tid på gamle damer som du så smukt skriver,slet ikke på en som dig.

Og igen jeg er IKKE lige glad med hvad der sker i DK,og jeg er lykkelig for at jeg er flyttet,lige nu er jeg igang med af få så meget tilbage af den skat som jeg har betalt til DK tilbage da jeg ikke ønsker at den Australske stat skal betale min pension.

Udover det er jeg ikke afhængig af hverken DK eller Au til at forsørge mig i min alderdom,da jeg har en udmærket forretning,samt er det man kalder for daytrader,(valuta og aktiemarkedet) som giver mig en ganske god indtægt.

 

Nr.3 Nej jeg er ikke royalist,og jeg jeg er ikke flyttet til et mere reguleret land end DK,Dk er jo desværre i dag reguleret efter EU,og I fjolser følger bare efter som en flok får på vej til salgtehuset.

Jeg er heller ikke rodløs,og vi (min danske kone)og jeg selv savner fandme ikke det berukratiske samfund som vi forlod den 21 feb,i 1995.

Jeg ved ikke om det er godt nok til dig,eller du måske mener at det er en konspiracy,som du jo ikke har hjerne mok til at finde ud af hvad er.

Og når man ikke ved hvad det er er det så let at bruge ordet konspiracy,så følger man bare fåreflokken som heller ikke ved hvad der sker omkring dem,før de står foran bolt pistolen.

 

Idioter.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
6
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 14:31

Billede

 

Sorry Men ja det er da tydeligt at TS har et KÆMPE afhængighedsproblem.....(Ironi off)

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 14:58

Hold dog op med at tale så grimt! Tænk at se sådan et sprog fra en voksen person! Øv, hvor laver det en dårlig stemning.

 

Kan du ikke være ligeglad med, om andre bruger sociale medier? Det lyder da til du har det perfekte liv for dig, så vær du bare glad for det, og lad andre være glade for deres eget liv.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
2
Svar på denne tråd
 
 Imponerende
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 15:49

Er ret imponeret over hvordan en efterlysning af en knap kan udvikle sig. Det er altså god humor.

5
1
Svar på denne tråd
 
 Look who's talking
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 16:04

 

 

Her er mindst tre stavefejl/grammatiske fejl:

"Der er mange som ikke engang kan stave efter som de hovedsagligt komunikere via miniskærmen sørgeligt."

 

At sidde på den anden side af jordkloden og forlange at de tilbageblevne dumme, idiotiske, udannede og uuddannede, afhængige, skatteplagede, naive, tåbelige og nærsynede danskere skal kæmpe din sag, uanset rigtig eller forkert, i et land du er flygtet fra, det levner kun eet ord (og her beklager jeg på forhånd til HNs moderatorer, berøringsangste og konfliktsky læsere, samt evt politiske korrekte svenskere der vil bruge dette indlæg i deres underholdende og useriøse valgkamp, samt til Jens Sigurdsson for alligevel at fodre trolden):

 

Du er intet mindre end en veritabel SKVATPISSER.

 

Nåja, faktisk flere:

Futmælksmatros, bekvemmelighedsflygtning, bagholdsbavian, skvatdragon, sandalslæber, fedthalefår, trompetsnegl, karnevalssørøver *1

 

Kom tilbage og arbejd for det du tror på, eller klap i.

 

(og så kan jeg stadig ikke se sammenhængen mellem TS manglende knap, boltpistoler og politik)

 

 

 

*1 Med særlig tak til Herge's Kaptajn Haddock - jeg er ikke helt klar over den præcise betydning af samtlige ord, men de lyder godt.

 

12
1
Svar på denne tråd
 
 8u61...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 17:06

 

(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

 

Det er fandme i orden!!

 

Har også tit undret mig over "Den gamle smed"s brok over grammatik og stavefejl hos den uvorne ungdom, når han selv staver á H til og ikke kan finde ud af tegnsætning.

 

Men om ikke andet så sætter det lidt fut i fejemøget, nu hvor HN er blevet lidt tamt de sidste par år.

Så tak for det gamle smed.

 

He he he he he he. (griner resten af dagen) ;-D

 


Opstaldnig tilbydes ved 7321 Gadbjerg i lille lækker privat stald. Mange foldtimer m. læskur og fri wrap.

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 17:29


Heste lyver aldrig

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvor er knappen ??
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 17:38

Hvor er knappen ??

Var det egentlig ikke det, det hele handlede om ??

 

8u61 dem har du virkelig fortjent. Så fedt indlæg


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider