Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ændring af husordenen...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 20:17

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal forstå husordenen omkring dyr...

 

Jeg hørte rygter om at der kom en ændring, men kan kun finde den i et referat fra 21/5 2014...

 

Før hed punket:

 

Der må kun holdes et husdyr pr. lejemål. Ved husdyr forstås hunde og katte. Det er ikke tilladt at holde kamp-/muskelhunde eller blandinger heraf. (Det er dog tilladt at holde mindre uskadelige husdyr

 

I referatet heder det: (Det er ikke skrevet ind i husordenen endnu)

 

Det præciseres, at man kun må holde 1 husdyr og at husdyr defineres som hund eller kat. Det præciseres desuden, at det er tilladt at holde mindre, uskadelige husdyr (kaniner, marsvin o.l.) dog kun 1 stk. pr. opholdsrum

 

Hvad dækker "o.l." over? Hvad med reptiler, fugle, fisk, skal eventuelle foderdyr tælles med?

 

Kan jeg blive bedt om at gå af med mine dyr, når jeg havde dem inden ændringen og hvornår skal jeg rette mig efter den? Er det nu, da jeg har læst det i et referat, eller er det først når det står i husordenen?

 

Håber der er nogle kloge Ænder der kan svarer mig på det...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ændring af regler
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 20:41

Nu er boligforeninger ofte ret large med de lader folk have af dyr... med mindre de har oplevet problemer med folk efter fraflytning eller naboerne har et problem med støj, lugt osv.

 

Det ender med at ryge i husordenen når folk hælder strøelse og kattegrus i kælder affaldsskakter i stedet for selv at aflevere det på storskralds stationer eller når akavarierne får luftfugtigheden op i lejligheden så træ rådner og der kommer skimmel på væggene.

 

I princippet burde de lade dig beholde dine dyr men rettelsen i husordenen kan være lavet for at tvinge en bestemt lejer til at gå af med sine dyr... og så kommer du i klemme hvis du eksempelvis har en masse dyr selvom ændringen i husordenen ikke var møntet på dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 20:54

Nu var jeg lige inde på din profil... hvis du har slanger så går de helt sikkert ikke under uskadelige dyr... risikoen og faren ved de slipper fri er lidt af en gråzone... man kan til dels gardere sig med lås på terrarierne men faren er kun minimeret og ikke udelukket... så er der antallet af foderdyr... Det er også noget af en gråzone. Til gengæld så ville andre reptiler sikkert ikke blive klassificeret som farlige...

 

Afhængig af dit forhold til naboerne og viceværten ville jeg enten vælge og tage snakken med dem eller se tiden an... og overveje at blive skrevet op i et andet boligselskab bare i tilfælde af at du bliver bedt om at skille dig af med dyreholdet og du ikke er indstillet på dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 21:29

Jeg har tidligere fået lov til at holde mine slanger,så længe de er forsvarligt lukket inde - og det er de, og overholder reglerne for terrarie mål og den slags...

 

Mener bare ikke at de kan lave en ændring med tilbagevirkende kræft...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 10:33

Jeg er ret sikker på at man ikke kan ændre husorden med tilbagevirkende kraft. Men kig i din kontrakt samt boligforeningens vedtægter. De burde kunne give dig svaret.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 12:07

Hvis du havde dine husdyr før den nye regel er trådt i kraft skal du ikke skille dig af med dine husdyr, og slet ikke når du endda har en tilladelse. Er din tilladelse skriftlig?

Det er kun et problem hvis ikke du har det på skrift, da du reelt ikke har noget bevis for at de har været der før reglen. Dette kan dog påvises ved billeder, dyrlæge regninger, foderudgifter og udsagn fra andre lejere.

Hvis dine dyr bliver solgt, eller dør, må du dog ikke anskaffe dig nye dyr, mm du får tilladelse til dem.


~ Bombing for peace is like fucking for virginity ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:28

Jeg har det kun mundligt, men ejendomskontoret er bekndt med og har set dyreholdet inden reglen blev vedtaget på mødet, og den er endnu ikke skreet andre steer end i reratet or det møde...

 

Jeg har ligeledes fået mundligt at vide at mine dyr gerne må å uner, men at jeg bare ike må beholde ungerne... Og det har heller ikke været min mening at beholde dem ret meget længere end at demå tages fra deres mor... Det er marsvin jeg har lidt hyggeavl af...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husorden
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 00:13

Hvis man havde lov at have de dyr man har, da man flyttede ind, så kan de ikke tvinge en til at gå af med dem senere. Men de nye regler kan så betyde at du ikke må anskaffe nye dyr når/hvis de gamle ikke er der længere.

 

At du ikke har aftalerne på skrift, er ikke så heldigt -det er jo så noget svært at bevise hvad du har eller ikke har fået lov til.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 00:30

En husorden kan ændres af beboerne, hvis de slår sig sammen og danner en beboerrepræsentation i det private byggeri og et beboermøde i det almene byggeri kan stille ændringsforslag til husordenreglerne.

Så alt efter hvilken slags lejemål du sidder i kan du have medindflydelse på husordenen. Jeg kan som ovenfor nævnt også kun forestille mig at ændringen sker fordi der bor en lejer der ikke kan finde ud af det. Derfor bliver det nok umuligt at rokke så meget ved de overordende træk i forslaget. Men du kan jo forhøre dig lidt mere om hvad der er grundlaget for at ændre på husordenen.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 10:00

Nu efter flere forskelige episoder, er det kommet frem at reglen er ændret med det formål at tving os ud...

 

Det værste er næsten at boligselskabet er klar over den linie ejendomskontoret kører og har oplyst os om at vi ikke er alene om at blive udsat for den slags chikane, det er sket før... Og de vil heldigvis hjælpe os med at finde noet andet at bo i...

 

Jeg har det ikke godt med den der paranoide følelse, så jeg håber bare på at vi snart kan flytte i noget andet og komme væk...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 14:04

Hvorfor vil ejendomskonteret tvinge jer ud? Er i blrvet uvenner med dem, eller....?

 

Det lyder da helt groteskt i hvert fald. Håber i finder et andet sted meget hurtigt. Jeg skulle godt nok ikke nyde noget af at bo et sted hvor jeg blev chikaneret.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 15:42

De bryder sig ikke om slanger... Ellers kan jeg ikke mindes at vi har gjort noget... Deres side af historien kan jeg ikke svare på...

 

Men det handler om at lukke for vandet uden varsling, sjovt ok er det kun vores postkasse der er "glemt"...

 

Ikke at ville udlevere vedtægterne, selv om vi, efter en snak med LLO har fået at vide at vi godt kan bede om dem, for at se hvordan og hvornår deres regler træder i kræft... Det er ikke noget jeg har kunne finde på hjemmesiden...

 

Håndværkere der ikke bliver bestilt... Og det skal jo gå gennem ejendomskontoret...

 

Og i torsdags, da vi snakede med bligselskabet om vores placering på ventelisten, spører de om grunden til at vi vil flytte... Vi fortæller dem om den nye regel og kommer i løbet af samtalen frem til at damen sige: "Det har vi oplevet at de har gjort før, for at slippe af med beboer de ikke kunne lide"...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider