Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kosttillæg på arbejdspladsen
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 19:37

Kære HN'er...

 

Jeg har sidder og luret til på Google og mine lønsedler men der er altså noget jeg ikke forstå...

 

Jeg arbejeder i en restaurant hvor vi ikke betaler for den mad der bliver severet for os i evt. pauser.

Typisk vil man have en middagspause kl 16.30-17.00 og har du en 12/13 timers vagt vil du som regel (men ikke altid) få frokost af en art. På fredage og lørdage vil der også være natmad omkring kl 23-24.

 

Ifølge min lønseddel får jeg et kosttillæg på 4,52 per time. Det bliver lagt oven i min løn og skatter bliver trukket af et beløb som svarer til mit kosttillæg + løn.

Den sidste linie på timesedlen lyder "kost timer efter skat". beløb her svarer igen til 4,52kr per time ganget med antal enheder (jeg er deltidsansat).

 

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan dette fungerer, hvad det betyder - men vigtigst af alt: har jeg så decideret krav på bestemte måltider eller hvordan?

 

 

Jeg rejser spørgsmålet da én af mine chefer meget stupidt valgte at sige "du skal bare være glad for at du overhovedet får mad" da jeg endnu engang pointerede den utrolige lave standard på vores personalemade. Der er altså grænser for hvor hurtigt du kan løbe med tallerkener uden benzin...

 

Håber nogle af jer har mere forstand på dette emne end jeg har :)

 

Cecilie :)


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 20:37

Hvis du får gratis mad, når du er på arbejde, bliver det beskattet, fordi det er en del af din løn.

Maden har så en værdi af 4,52 pr. time, det skal der trækkes skat af, derfor lægges de til, før der trækkes skat af din samlede løn. Derefter trækkes de fra igen, da du jo ikke skal have de 4,52 kr udbetalt - dem spiser du jo for - men de er nødt til at stå på lønsedlen, så skatten kan beregnes.

 

Hvorvidt maden er god nok, kan jeg selvfølgelig ikke sige noget om, men din chef har på sin vis ret. I er heldige at få mad, de fleste andre må selv sørge for at have madpakke med på arbejde.

Uden at kende så forfærdelig meget til restaurantionsbranchen, går jeg ud fra, at det er kutyme at spise gratis på stedet, men indenfor de fleste andre brancher må man som sagt selv betale, hvad man spiser i arbejdstiden.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider