Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 sovetryner og de andre dyr
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 12:14

Sidder her og får lidt dårlig samvittighed over ikke at have morgen fordret endnu. Plejer at være færdig med runden senest ved 11 tiden.

Men i dag bare tisser det ned og det bliver ved og ved og ved.

Det gode er jo at hestene og kvæget går på græs og de dør nok ikke af sult, hvis ikke de får deres lille bitte portion "morgenmad".

Den ældste hest får noget musli, malet byg og roepiller mest for at holde huldet. Han er småt spisende og har altid været det, så derfor. De andre 3 heste får ingen ting, men alle bliver som regel lukket ned på anden fold eller får et ny stribe græs, der hvor de går.

Kvæget får også lidt roepiller og mineraler, mest for at de er vant til at komme, når de høre atv'en brumme. Men også de går på græs, så ingen fare for hungersnød der.

Grisene er nok de eneste, der ikke kan klare sig uden deres foder selvom de også går ude. Der er bare det ved det, at skønt de æææælsker deres mudder bad, hader de regnvejr og bliver inde i hytten til det stopper (går kun lige ud for at besørge) og skulle sulten blive vildt på trængende, har de deres foder auotomat. Jeg kunne sagtens hælde foder op i deres trug, (en enkelt gris vil sikkert lige stikke trynen ud og forrtække ind igen) men sådan som der regner lige nu, vil det bare løbe over og ingen få gavn af det.

Så skal jeg egenligt have dårlig samvittighed over at trække fordring lidt mere eller måske meget?

Har dog lige være ude og kigge = 20 skridt og sjaks våd så regntøjet er hængt til tørre - hestene stod og hang med rumpen mod vinden grisene var pist væk og ude af syne (snorker garanteret i hytten)

Kvæget kunne helle ikke øjnes på marken, så de er nok i deres hal.

 

Men sikke da en ferie vejr . Fandt dog lige en times tid midt på dagen i går til at ride i skoven i næsten tørvejr, men ellers har det regnet mere eller mindre den sidste uges tid. lidt øv når man nu gerne ville bruge meget tid ude.

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

2
0
Svar på denne tråd
 
 3 gang er lykkens gang
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 14:01

siger man jo. Og i dag passede det, efter flere forsøg når det lige var holdt op med at regne og jeg var styrtet ned i laden, fik åbnet porten og startet atv' en, ja så begyndte det bare at styrte ned igen. Men nu er det lykkedes og selv grisene kom ud, selv om det ikke helt var tørvejr, men små dryppede. De var dog gået ind igen, da jeg var færdig med hestene.

Det må være kommet en del regn, for hverken stude eller køer trængte til at få fyldt vand op. Normalt skal de have en 20-30 l hvert holdt morgen og aften.

Nu tror jeg ikke nogen mangler mere regn her i Sønderjylland.

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider