Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvornår dækken?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 18:54
Hej jeg har en dejlig varmblods vallak, som er til den smalle side.
Jeg går og tænker på om jeg snart skal give ham overgangsdækken på.
Der er ikke så varmy om dagen mere og det ligger omkring de 10 grader om natten og meget regn.

Mit spørgsmål er: hvornår giver i jeres dækken på og hvorfor?
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 19:07

mine er krøbet i regndækner. er dog på stald om natten, men alligevel..

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ude døgnet rundt
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 19:28

Min er stadig ude døgnet rundt og går pt. uden dækken. I går var jeg lige ved at give ham dækken på, men da jeg hentede ham ind frar regnen varm han varm og tilfreds. Så synes jeg jo ikke at det var nødvendigt.

 

Jeg eg er nået til den fase hvor jeg vurderer fra dag til dag og så må han få dækken på alt efter vejret og hvordan han har det.

 

Har lige bestilt et ordenligt læs dækker af forskellig tykkelse, så snart er vi beredt på et hvilket som helst slags vejr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 19:44

Min går i løsdrift. Har nu fået regndækkenet på.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 20:06

 

Min har fået regndækken på. Jeg ved af erfaring at uden det fryser hun når det regner og blæser hele dagen. Samt hun går på døgnfold stadig - om end hun har været inde natten over igår.

 

Overgangs kommer først på ved 5-10 grader afhængigt af hvad jeg lige synes og kan se på hesten :)


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 22:23

Undrer mig, mht. forspørgsel om, at lægge dækken på sin hest.

(bunder det i usikkerhed mht. heste-hold ?)

 

Hvordan kan mennesker i den ene ende af landet spørge et menneske i den anden ende af landet mht. dækken ?

 

Det kommer vel an på race, ridebrug, staldforhold, foldforhold, vejr, temp. ? og hesten i al almindelighed ? (nogen fryser andre gør ikke)....

 

Vejret er ikke altid det samme i Ålborg som i København...ect.

 

At jeg svarer ts, at min hest ikke behøver dækken endnu, da hun er på stald om natten, ikke bliver klippet, rides kun til motions-brug osv. osv., kan ts jo ikke bruge til noget.....?

 

Dvs. kig på jeres egen hest og brug fornuften, det er ligegyldigt hvad andre gør, gør hvad I finder bedst for jeres egen hest.

 

Ejeren kender jo sin egen hest bedst.

 

3
5
Svar på denne tråd
 
 Traasaaaa
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 23:42

000

du kan undrer dig herfra og til jule aften, men det ændrer ikke på det er et reelt spørgsmål og når ts lige så fint beskriver hest og vejr forhold et den ged hvis baberet ;)

 

ts

vores ædle varmblod har fået regndækken på, på fold og ikke noget på i stalden :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 00:46

 

Jeg har denne her liggende; måske kan den hjælpe.
(50Farenheit er 10Celcius og 15Farenheit er -10Celcius grader)

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

5
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 08:29

Super fint skema


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 10:36

Blot fordi det ikke er under et vidst antal grader kan min hest sagtens fryse hvis det regner og blæser en hel dag. Hun går i løsdriften, men er ikke altid lige kvik til at gå derind.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 10:49
For svarerne.
Jeg har besluttet at han får dækken på fra i dag da vejret er @!#$ og kan se han frøs i morges.
Han bliver brugt hverdag til dressur og spring, pt går han på døgnfold og får foder hverdag ved siden af græsset.

Men tak for svarene. Ja ejeren kender bedst sin hest, men nogen gange er råd og vejledning en dejlig ting.
2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider