Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Allergi overfor Neutral?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 12:40

Okay.

 

Det her er totalt mærkeligt.

Jeg købte Neutrals skælshampoo fordi jeg ikke kan tåle ret meget.

Nu har jeg så åbenbart udviklet allergi overfor den

 

Jeg blev da i hvert fald totalt rød, det kløede og jeg lignede noget der var løgn efter jeg har været i bad i morges...

 

OG ja - jeg har taget antihistamin og smidt shampooen ud.

Heldigvis er flasken stort set tom.

 

 

Nå.

Men what to do?

Jeg er følsom overfor parfume og jeg kan ikke tåle så meget, derfor var neutral et naturligt valg - men hvad gør man, når man ikke kan tåle det?

 

Jeg tåler heller ikke nogen bodylotion eller det meste parfume.

Så - nu er gode råd dyre.

 

Jeg er lidt blank.

Hvad gør man?`Eventuelt et husråd. Det plejer at være mindst ligeså effektivt som kemi.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 13:39

astma-allergi eller din læge hvis du vil have et svar der ikke giver flere problemer. Apoteket har også tit lidt viden og nogle produkter der måske kan bruges.

 

Änglamarks antideo stinker af parfume, og det samme gør Neutrals vaskepulver, så jeg ved ikke hvor tit a-a (eller forbrugerrådet eller hvem det nu er) rent faktisk deklarerer og verificerer hvad der er i, eller hvor meget producenterne sjusker mht adskillelse af produkterne.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 13:55

Prøv Purely Proffesionals Shampoo 3. Den kan fås i en lille str. til en halvtresser, så man lige kan prøve det af.

Ved ikke om det nødvendigvis er allergi, du har, men det almindelige sulfat, der er i de fleste shampoo'er - også de alm. allergivenlige fra supermarkedet - irriterer altså hovedbunden for nogle. Min kan blive helt rød, få knubber og blive tør i en grad så det ligner skæl (men ikke er det - der er forskel på tør hud og skæl). Og så hjælper det jo ikke at teste sig gennem allergivenlige eller skælshampooer.

Men PP bruger rent faktisk meget milde ingredienser modsat mange af de naturlige /allergivenlige etc., du kan købe i supermarkedet. De har i øvrigt vist også en skælshampoo, hvis det rent faktisk er skæl. PP bruger også et minimum af unødvendige ingredienser (fx er parfume jo unødvendigt, ikke?)

Og så husk at vaske hver dag; Hvis du har sart hovedbund kan den også blive irriteret af at være indelukket pga det olie, du naturligt udskiller. Den der med ikke at vaske hår hver dag, fordi det er sundest - BS. Vask det hver dag, bare med en meget meget mild shampoo, så du udtørrer så lidt som muligt. Og hold dig fra spidserne i daglig vask, kun hårbunden.


Desværre koster de milde shampooer lidt mere, fordi typen af sæbe i dem simpelthen er dyrere.

1
4
Svar på denne tråd
 
 No poo
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 02:35

Man kan også bare holde op med at vaske hår. Det bliver klamt i starten, men så finder det sin egen balance. Jeg havde en del år, hvor jeg ikke vaskede og havde en kæreste, der var ved at falde bagover, når han stak snuden i mit hår "Jamen det dufter jo godt?????" Jeg red med hjelm og var tit meget svedig, men det kunne sagtens bare skylles ud. Nu har jeg ødelagt det hele ved at farve det, det hiver også alt fedtet ud af det og smadrer balancen.

 

Hvis du googler no poo, kommer der garanteret nogle tips og tricks op. Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt læste om en, der brugte en naturbørste, tror jeg, som skulle være rigtig god. Jeg har nu aldrig gjort noget særligt ved mit, imens jeg ikke vaskede.

 

Forresten har mine børn en reservebedste, der er frisør og som klipper barylerne engang imellem. Vi kom til at snakke om det der med at bruge sæbe en dag, og jeg fortalte hende, at mine børns hår aldrig har set sæbe. De er 4 år. Hun var seriøst ved at falde bagover, for deres hår er jo helt normalt.

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 Næsten Tom?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 08:12

Du skriver at flasken du smed ud var næsten tom.

Så du har brugt det flere gange uden problemer?

For så tror jeg altså ikke det er shampooen der er problemet...


Mvh Lene


"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også her
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 17:06

Jeg kan heller ikke med Neutral... Jeg klør over det hele. Allerede første gang jeg brugte det var det galt - og jeg plejer ellers ikke lide af allergi. Men Neutral kan jeg af en eller anden grund bare ikke bruge uden at være ved at klø mig selv ihjel bagefter!


0
0
Svar på denne tråd
 
 os mig
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 17:46

Vi fandt ud af at jeg ikk kan tåle Neutral vaskepulver.

Jeg fik nældefeber over det hele og det varede 14 dage, for vi mistænkte jo alt andet end Neutral... Det lyder jo ironisk at man kan være allergisk over for det, men det er det eneste jeg ikk kan tåle...

Nu bruger jeg noget med masser af farvestoffer og parfume.. -Så nu kører det bare.

 

Jeg har efter det, holdt mig fra alle Neutral produkter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neutral
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 20:24

Neutrals produkter er muligvis mærkede med alt muligt - men stadig smækfyldt med kunstige indholdsstoffer :( Synes i den grad deres markedsføring er at føre folk bag lyset.

Jeg ville gå ned i min lokale helsekost og få råd og vejledning af dem. De har naturlige produkter, som langt de fleste vil opleve godt at kunne tåle, fordi der ikke er kunstig parfume og fis i.. Men bare naturlige infredienser, som stadig kan dufte dejligt :)

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Neutral neutral
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 20:31

Jeg er ellers ikke sart over for produkter, men fik røde,kløende knopper af neutrals vaskepulver samt at vaskemaskinen stank surt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 05:21

Nu er jeg ret sikker på at det er det Neutral jeg reagerer på.

Jeg var i bad og brugte det som bodyshampoo og PRÆCIS der hvor jeg havde vasket mig med shampoo var jeg totalt rød og lignede noget, der var løgn.

 

Jeg har i mindst 14 dage - 3 uger ledt efter hvorfor jeg blev ved med at blive rød, irriteret og skulle tage antihistaminer flere gange om ugen.

 

Så det er ikke lige sket.

Det er bare super ærgeligt. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.

 

Jeg har før oplevet at udvikle allergi overfor produkter jeg har brugt i en periode - så det er ikke første gang.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 går det helt galt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 11:52


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider