Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 så sørveligt.,,
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 18:26

mine tanker har hele dagen

kun drejet rundt om den stakkels hest på 26år der bortgives på dba,...

 

hvordan kan man få sig selv til forære sin gamle hest til uvis skæbne jeg rystet og målløs,.

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 18:59

Det er vel mennesker der har den ærgeligt holdning at man ikke skal aflive dyr med mindre de stort set er døden nær. Det er en rigtig sørgelig tendens, vi er ved at adoptere fra US og England. Nogle gange er det at aflive et rask dyr den bedste løsning for dyret selv.

 

Men nej mange mener at alt skal prøves før en evt aflivning. Det gælder også i sygdomstilfælde hvor mange lader deres dyr gennemgå den ene smertefulde behandling efter den anden. Det er som om at dyr skal holdes i live for en hver pris. Et eksempel er en historie der florere facebook om en gammel mand og hans lige så gamle hund. Hunden kan ikke længere gå så han kører den rundt i en rullestol. Det er da på ingen måde til gavn for det stakkels dyr, men folk der nævner at en aflivning ville være på sin plads bliver haglet ned og kaldt ufølsomme og dårlig mennesker. Og så kommer det mest malplaceret argoument i brug: "man afliver jo heller ikke mennesker der ikke kan gå, så hvorfor skulle man aflive hunden"

 

men ja det er møg synd at bortgive gamle dyr...


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

12
0
Svar på denne tråd
 
 jjjaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:07

så sandt det du skriver

 

jeg har præcis samme holdning

jeg har tænkt på den stakkels gamle hest lige siden læst det

ringed spurgte min veninde om han kunne stå hos hende mod betaling

men hun sagde den jov blot en udgift og ingen papir og

kan ikk rides,..

 

gør mig bare så ondt hun smider ham uvis skæbne

og der en der skrevet om han kan rides springes på .,

en hest på 26 år der stået stille længe

håber der en der få medlidenhed ta ham

men har min tvivl ,...

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:18

Anja rammer problemstillingen ganske godt.

 

Jeg var i snak med en amerikaner over et forum på nettet, og hun nævnte at hun var blevet bedt om at forlade det dyreinternat hun var frivillig på, fordi hun slettede journalerne på de dyr, der skulle aflives.

 

Jeg spurgte hende pænt hvem der så skulle betale for mad og dyrlæge til de dyr? Om hun selv skulle det?

Internater er ikke onde, de afliver hvis de simpelthen ikke kan få afsat dyrene, og dyrene har været der meget længe og ikke kan afsættes.

 

Hun mente at man var et monster hvis man tænkte sådan, og INGEn måtte aflives. Hun kunne ikke svare på hvad der skulle ske med de dyr hun "reddede", hvem der skulle betale for dem, og hvor de skulle være henne nu hvor internatet (pga. hende) var fyldt op med dyr og ikke havde plads til flere.

 

Flere af de dyr var gamle og småsyge, og ærlig talt, nogle gange er en aflivning bedre end at lade dem rådne væk i et bur.

Ja, der er en chance for at der lige pludselig kommer nogen og køber dyret - men når dyret har været der tilpas længe, og har nået en vis alder, så må man også spørge sig selv hvor den etiske grænse går.

 

Dyr er skønne, men det er bare ikke altid man skal holde liv i dem for enhver pris. Sælge en hest på 26 år? Måske var der en mere human udvej. Lyder som om sælger bare vil presse de sidste kroner ud af det stakkels kræ :/


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

8
0
Svar på denne tråd
 
 hest....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 22:58

Undrer mig lige over annoncen, dvs. ts starter ud med en hest der bortgives (hvilket jeg ikke kunne finde på dba ?), indlægget slutter m. at hesten er til salg ?

 

Hvorfor bliver en høne til 5 høns ?

 

Mig bekendt var hesten i første indlæg ikke til salg, men til bortgives...så hvornår blev den til salg ?

 

Hold jer dog til fakta. (den har ikke været til salg, men bortgives)

 

(er dog ked af, at høre at en 26 årig hest bortgives, håber at den finder en god og dejlig ejer, som beholder den til dens sidste rejse.)

1
4
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 23:05

Til salg, bortgives. Det kan være et fedt i denne sammenhæng, pointen er at man skiller sig af med en hest i så høj en alder.

Så er det da flintrende ligegyldigt om det er bortgivelse eller salg.

 

Der er ikke nogen der laver en fjer til 5 høns, der er blot tale om at man har læst forkert, så slap lige af.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
1
Svar på denne tråd
 
 jeg så
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 23:12

Annoncen findes eller har ihvertfald været der i dag. 26 år gammel traver uden papir (den var frysemærket) Pris 300 kr - men stod til bortgives i teksten.

 

En person spurgte til om den kunne springe og om den godt ville galoppere.....

Ejer kommenterede med at den ikke var blevet redet i flere år.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 hest...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 23:46

For mig er der stor forskel på, mht. om man bortgiver eller sælger hesten, stor forskel, rent moralsk.

1
6
Svar på denne tråd
 
 kontakt ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 11:26

nyt hesteliv, de tager sig af sådanne heste...

0
2
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 14:14

En barmhjertig sjæl kunne jo afhente hesten og køre ned og få den skudt.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt Hesteliv.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 00:09

Det er rigtigt at nyt Hesteliv tager sig af vanrøgtede og misrøgtede heste. Men... de tager ikke "bare" folks heste fordi de er gamle, ikke kan bruges eller sælges for en slik. De har også begrænsede midler og plads og vil du af med din ellers forholdsvis sunde og raske hest dertil, skal du betale.
De ville jo blive oversvømmet af heste, hvis de bare tog ind. Så folk må tage ansvar for deres dyr og træffe nogle til tider svære beslutninger.
Mvh. Lotte


http://www.nyt-hesteliv.dk



Never drive faster, then your angel can fly...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider