Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fartbøder
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 13:49

Jeg står i den situation at jeg er blevet blitzet af en fotovogn, man måtte køre 60 km/t, og jeg kørte mellem 70 oh 75 km/t er jeg ret sikker på, dog er bilen jeg kørte i en lidt ældre bil, og der kan være lidt usikkerhed mht. speedometeret i bilen.

Nogen der har erfaringer med hvornår, sådanne dukker op i postkassen?

- Jeg er studerende og har hørt noget med at man kan få sin bøde nedsat hvis man har en indkomst der er mindre end ca. 150.000 kr før skat, er det rigtigt?

1
3
Svar på denne tråd
 
 Der trækkes...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 13:56

... vist 3 km/t fra, ved det de måler - men med 70-75 km/t hvor du må køre 60, kan du forvente en bøde på 1000 kr.

 

Først får du et brev med et dårligt billede hvor du enten kan vedkende dig at det ER dig, eller skrive hvem det er der har kørt bilen - og så kommer indbetalingskortet bagefter.

 

Og ja - der er noget med at man får nedsat bøden hvis indkomsten er lav - hvor meget ved jeg ikke.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 13:56

jeg ved ikke hvor lang tid der går før bøden dukker op, for jeg har aldrig fået en bøde selv

 

Men man får vist nok "rabat" som studerende.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøder...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 14:12

De plejer at dukke op indenfor 14 dage, hvis du får den - det er sikkert rigtigt med nedsættelse pga indkomst - men uanset hvad kan du altid på lov at afdrage beløbet og der ryger ingen renter på..


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 14:34

jeg fik en 14. dage efter jeg blev blitzet, og den var på 1000 kørte 91 i en 80 km zone, Efter de 3 km var trukket fra.

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 15:34

Tusind tak for svar.

jeg har lige målt min hastighed med gps, og har ikke kørt over 72 er jeg ret sikker på!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 16:54

Så er det bare at vente og se om den kommer eller ikke.

 

Jeg var da også træt af min bøde, men det var mig selv der kørte og ja kunne have holdt øje med spedometeret :)


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 17:13

Det er rigtigt at der er noget med rabat for personer med lavindkomst. Men det er vist noget med at du selv skal ned på politistationen med bøden i hånden, for at de kan registrere det.

Hvis det var mig, ville jeg i hvert fald lige ringe til politiet og høre ad, eller måske svinge ind forbi, og spørge ind til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rabat for studerende
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 19:12

Er ret sikker på at man som studerende får 50% rabat.. Sådan var det engang, men kan jo ikke love at det ikke er lavet om :)

Og det er også rigtigt at man skal ned og betale den fysisk for at få rabatten..


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare tag det roligt....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 20:06

Bare tag det roligt, og afventet din evt bøde - jeg mener det er hvert tredje billed de tager, som ikke kan bruges til at identificerer føreren :-)

 

Jeg har selv fået en på vej til en fødselsdag et andet sted i landet, end hvor jeg plejer at kører, og anede ikke jeg var blevet blinket - øv.

Er ellers meget påpasselig med farten, men havde på en landevej overset et 60 km skilt, og så koster det kassen :-(

Surt når alle på stedet kunne fortælle, at "der holdt de altid og skovlede penge ind"

 

Jeg kører ca 60.000 km om året, så jeg er rigtig meget på vejen som kørende sælger - og det er min første og heldigvis eneste bøde :-)

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 01:18

Det lyder meget rigtigt med ca 1000 kr i bøde, men du kan sagtens få den nedsat hvis du kun er på SU. Du behøver ikke at gå ned og betale den, du skal bare sende din årsopgørelse, samt et request (hvad hedder det nu på dansk? :S ) om at få nedsat bøden.

 

Jeg mindes at jeg fik nedsat min til 500 kr da den var på 1000,-.

Hvis bøden er på 500,- kan du vist nok "kun" få den nedsat til 300,-


~ Bombing for peace is like fucking for virginity ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fartbøde
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 01:36

Inde på fartbøder.dk kan du beregne bøden. Kørte du 72 hvor du må køre 60 er det 1500 i bøde - og skal der trækkes 3 fra og du dermed bliver registreret for 69, så er den på 1000 kr.

 

tjener du mindre end 159.000 kr, kan den reduceres, dog aldrig til mindre end 500 kr.


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider