Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvem ejerskifter
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 02:57

Hvem ejerskifter i forbindelse med salg af hest, sælger eller køber?

 

Jeg vil have at det er køber, så er køberen nemlig sikker på at det sker, vi er så stødt på en sælger som vil gøre det selv.

 

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så skal der bare udfyldes en sælgererklæring som skal sendes ind sammen med ejercertifikatet, og hvis nok også kontrakten hvis ejercertifikatet ikke er udfyldt (sælger har underskrevet)


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 08:21

Det er bare ejercertifikatet der skal udfyldes/underskrives af begge parter på bagsiden og derefter skal det indsendes. Inden man indsender ejercertifikatet skal man lige huske at betale og medsende kvitteringen for betalingen.

 

Om det er sælger eller køber er lidt hip-som-hap, det skal bare gøres. Faktisk har jeg som sælger flere gange haft lyst til at gøre det, da det i mange år har irriteret mig, at køberne sjældent har fået det gjort. Men på det punkt hjælper de nye regler og den øgede oplysning nok.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Som køber...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 08:35

Vil jeg helst stå for det selv, da mange sælgere får lidt en "ude af øje - ude af sind" mentalitet, når først handlen er udført.

 

Derudover er det mig, der efter handlen har størst behov for ejerskiftet er sket, hvorfor det giver mening i min verden, det også er mig der står for det :).

 

Det betyder også jeg har fingeren på pulsen, såfremt det bliver nødvendigt at følge op og rykke lidt i dem mht. behandlingstid.

 

Lige pt. har ejg en ejerskifte liggende, der blev indsendt i April, og som jeg stadig ikke har fået tilbage (kontaktpersonen er på ferie til & med idag).. (Jeg er ikke så panikken, da jeg har alt scannet, den er indsendt rekommanderet og vi er i mailkontakt omkring behandlingstiden, men det er da irreterende....

 

I netop det tilfælde er jeg glad for, det ikke er sælger, der skal rykke på tingene flere måneder efter afsluttet handel :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Skiftedag
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 12:25

Jeg foretrækker selv at ejerskifte når jeg køber en ny hest. Ejercertifikatet er bevis på ejerskab af hesten, så jeg vil gerne have det, samtidig med at jeg betaler for hesten, på den måde er der heller ingen tvivl om ejerskabet til heste.

 

Forrige gang jeg købte hest, foregik det så ikke helt på den måde. Der var lidt problemer med at få den forsikret, så aftalen blev, at jeg fik hesten hjem og så skulle jeg først betale når forsikringen gik i orden. Jeg endte med at have hesten i 3 måneder før alt var på plads. Derefter ringede jeg til sælger og fik hans kontonummer, så jeg kunne overføre penge til ham, og et par dage efter, sendte han så ejercertifikatet til mig.

Det var en handel baseret på gensidig tillid - vi havde ingen form for kontrakt, alt foregik mundtligt, så jeg havde ingen betænkeligheder ved at overføre penge til ham uden samtidig at modtage ejercertifikatet - han havde trods alt overladt sin hest til mig i 3 måneder, uden nogen form for sikkerhed


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 ang hest
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 23:21

ja jeg gjorde det selv på den hest jeg har nu.sendte bare den ejerskifteseddel ind som vi begge havde underskrevet..

 

Måske sælger vil sikre sig det bliver gjort..måske vedkommende har oplevet det modsatte..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider