Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Enhjørning+heste historier - hjælp med
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 08:54

hej alle

 

Jeg har jo engang tegnet til billedbogen "enhjørningen sølvhorn" af forfatter Peter Gotthardt.

 

Nu var der så et forlag der spurgte om jeg ikke selv kunne lave en billedbog en enhjørninge, heste mm.

 

Men men men - ideerne ligger ikke ligefrem på spring.

 

Er der nogen der har nogle ideer jeg må bruge ?

 

Nogle ord og ideer som kan få mig på rette spor så jeg kan begynde at digte videre eller sætte noget sammen.

 

 

 

Billede

 


.

 

www.lusitanopassion.dk

 

Se min hjemmeside med Lusitano heste, fotos og malerier.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke rigtigt
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 09:16

Måske kan du hente noget fra Harry Potter og Ringenes herre, er der ikke enhjørning med i begge?

 

Flot tegnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 En idé
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 10:19

 

Dette billede kunne du måske bruge som inspiration?

 

Billede

 

Min datter var engel til dyrskue i går (men det er hun jo også til hverdag. ) og hendes pony Bella var enhjørning.

Jeg troede at der var 100% styr på ALT men ak englevingerne som lå i en udklædningskasse, var der bare ikke da jeg klokken meget, meget sent Fredag aften ville tage dem frem..! . Det var for sent at bestille nogle nye! Hele huset var ledt igennem. WHAT TO DO??? Jo, google lidt, fandt noget hegnstråd og en bordløber fra nytårsaften, det blev i løbet af de første timer af natten bundet sammen til vinger til min skønne engel. . At mor så kun fik 3 timers søvn dén nat det snakker vi ikke mere om . . . .

 

Derfor må idé-bidraget herfra være at en enhjørning hjælper en engel med at finde de "tabte" vinger, eller noget i den stil.



~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 11:18

Jeg læste engang en historie om at der ikke findes enhjørninger mere fordi de ikke nåede med på arken.

De gjorde alt hvad de kunne for at nå det. Men da de er dyr med gode hjerter stoppede de flere gange undervejs for at hjælpe dyr der sad fast i mudderet eller andet i den stil.

Så de endte med at drukne, men gud belønnede dem for deres godhed, så deres hoveder blev til bølgetoppe, deres man og hale blev til søgræs og deres hove blev til skummet ved strandbredden, sådan så man altid kan se enhjørningerne og huske deres godhed.

 

Det kan være den historie kan hjælpe lidt på noget fantasi.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Unicorns
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:01

Har forbindelse med kampen for opmærksomheden omkring krybskytternes opadgående og voldsomme jagt på næsehorn, skrevet/stjålet dette fra cococoaltrain i forbindelse med at World Rhino Day - måske det kan give lidt inspiration:

 

World Rhino Day!

"Rhinos are from Africa. When the earth was Pangaea and the unicorns had first turned themselves into narwhals they sought a counter charm because the ocean was boring. They finally found one but it turned most of them of them into these large bulky creatures we call rhinos. When they were transformed they lost all their powers and their memories. Some argue that they still have their powers but they forgot how to use them. So if one of these rhinos remembered its potential as a unicorn it could use its white magic again" - cococoaltrain

 

Billede

 

Mange hilsner

Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:03

Læste engang en serie som handlede om enhjørningen.

Så vidt jeg husker ville en uartig/selvisk enhjørning miste sit horn og blive til en almindelig hest. Og mindes også en af hestene blev til en enhjørning - muligvis fordi den gjorde noget ekstra godt/uselvisk.

 

Synes godt man kunne lave et sammenspil mellem heste og enhjørninger, men ellers kan jeg også rigtig godt lide ideen med Arken :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 og glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:05

forbindelsen til heste...

 

Her et billede fra min samarbejdspartner i Sydafrika, hvor næsehornene besøger hestene på folden....

 

Billede

Så forbindelsen er der...

 

Mange hilsner

Melina

 


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 og igen...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:10

Her hvor hestene med ryttere besøger næsehornene i bushen - også fra en af mine samarbejdspartnere i Sydafrika...

Billede

Og så vil jeg ikke snakke mere om at næsehorn muligvis er forklædte enhjøringer....!

 

Mange hilsner

Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:28

Som føl er enhjørninges farve, som det pureste guld, men i en alder af 7 år skifter farven til sølv-hvid. Så hvid at ny sne ser snavset ud i sammenligning.

Deres blod ligner lysende sølv.

 

Voksne enhjørninge er sky, især over for drenge og mænd.

Føllene er mere nysgerrige. Halehår fra enhjørninge er utroligt stærkt, og en formue værd.

 

Dræber man en enhjørning har man gjort sig skyldig i en slem forbrydelse, og hvis man tilmed drikekr dens blod, må man leve et forbandet liv. Omend blodet kan holde dig i live.

 


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 22:00

Ligesom Sofie har jeg også læst historien om enhjørningerne og hvorfor de ikke kom med på arken. Det var den skønneste bog jeg havde som barn, meget smukke tegninger. De stoppede og hjalp dyrene med at komme hen til arken, og derfor kom de selv for sent. De prøvede at svømme ud til arken, men Noah så dem ikke. De druknede og endte, som der skrives, med at blive ét med havet.

 

Når man står nede på stranden og ser på bølgerne, så er det i virkeligheden enhjørningernes unger der hele tiden kæmper for at kaste sig op på land, men de trækkes altid tilbage i havet i sidste øjeblik.

Det er faktisk en meget smuk men sørgerlig historie.

 

Måske kan du finde bogen, jeg mener den bare hedder 'enhjørninger, enhjørninger!'. Men har ikke læst den siden jeg var barn


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget man kan tro på
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 22:50

Jeg elsker historier hvor man sandsynliggør at det kan være virkelighed, altså at det mytiske på en eller anden måde er skjult af hverdagen.

 

Nu er jeg ikke lige i mit kreative hjørne, men sådan noget a la en hvid ponzer, der har et usynligt horn, som kun kan ses ved fuldmåne og hvis man er alene og helt stille, eller at kun én pige kan se det, fordi hun har en særlig forbindelse med hesten.

 

Lena Furberg der tegnede for "Min Hest" lavede nogle tegneserier hvor en mytisk hest f.eks. kom til live fra en hesteformet kalkformation i England (vidst nok bygget på en gammel myte, og en rigtig kalkformation) og en anden om en hest der steg op fra, og forsvandt i havet.

 

Du kan også prøve at se filmen "Into the West" som handler om et par tinkerdrenge (altså det rejsende folk, ikke hesteracen)og en hvid hest af magisk oprindelse. Hvis ikke du bliver inspireret, har du i hvert fald ikke spildt tiden på en dårlig film. Den plejede at ligge gratis på youtube, men nu kan jeg kun finde traileren: www.youtube.com/watch?v=TOAb-sUCm7U

 

Håber det kan være til inspiration. Glæder mig til at læse det færdige resultat.

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Unicorn...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 08:10

Faldt lige over denne reklamefilm på FB

 

www.facebook.com/ photo.php?v=637109839697164

 

Mange hilsner

Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider