Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 computerhjælp
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 22:17

Der er så mange kloge mennesker her på HN, så jeg vil da lige høre jer.

 

Jeg har en bærbar computer, som jeg har bøvlet lidt med i dag. Jeg ville installere et spil og så ville den genstarte. Fint nok. Så ævlede den om konfiguration og det tog noget tid, så jeg forlod computeren. Her er det så, at min 7-årige søn evt. har pillet ved en tast, for da jeg vender tilbage, er computeren ved at nulstille!!!!

 

Det annullerer jeg og forsøger nu med automatisk genopretning efter fejl mm. Så siger den, at den ikke kan få adgang til drevet med windows 8, fordi det er låst.

Den spørger så også om jeg evt vil optimere computeren. Det vil jeg da rigtig gerne - har gjort det før - og der mister jeg jo ikke mine filer (alt muligt til arbejde) Men det kan computeren så alligevel ikke.

 

Så der står jeg nu. Jeg vil frygtelig gerne have hentet nogle dokumenter ud og så kan skidtet da for min skyld godt nulstille...

Nogle gode tips eller staldfiduser?


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 23:09

Min IT-guru skriver: "Det hun kan prøve er, selvom det sikkert giver hug fra andre mere kyndige computerfolk, at tage strømstikket ud, og så bagefter batteriet, mens computeren er tændt.
Så skal hun sætte batteriet og stræmstikket ind igen og tænde computeren.

Så kommer der et skærmbillede frem, der spørger hvordan hun vil starte sin computer.
Der vælger hun så fejlsikret tilstand, evt med netværk, hvis hun har brug for det.
Så burde hun kunne redde/hente de dokumenter hun ikke vis miste

Så skal hun genstarte computeren og så kna hun nulstille den hvis hun har brug for det."


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 10:11

Det lyder lidt for farligt til at jeg ville turde pille ved det. Hvis jeg var dig ville jeg tage den ind i en rigtig Computerbutik (nej, ikke El-giganten) og bede

dem om hjælp. De har ofte en tekniker på stedet


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ja tak
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 10:48

Tak for jeres bud.

 

Ja, jeg har ladet computeren stå. Tror ikke det er noget jeg bør pille ved. Måske der er en på mit arbejde, som kan trække dokumenterne ud af den - ellers prøver jeg at finde en rigtig computerbutik.

 

Sidder nu med den her mac book air - har haft den et halvt år uden at bruge den - nu er jeg så død og pine nød til at lære den at kende.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider