Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Møgunger - rytter bevidstløs
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:18


1
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:24

Hold da op. En ting er, at man ikke lige tænker over at ens "spøg" kan få alvorlige konsekvenser, men at de ikke bliver og hjælper rytteren, efter hun er faldet af, får tilkaldt hjælp etc. Føj

4
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:36

De drenge skulle ha' en kæmpe røvfuld og gerne straffes med bøde eller lign
Ikke nok med at de MED VILJE skræmmer hesten. De lader oxo en rytter der er kommet til skade ligge uden at gøre anskrig eller hjælpe


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:40

Kbh: Sorry, jeg havde ikke læst dit indlæg, men jeg giver dig selvfølgelig 1000% ret


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:59

... vanvittigt.

 

Desværre tvivler jeg på at de bliver fundet - for de ved nok godt at det ikke var smart, så det er sikkert ikke noget de fortæller til andre.

 

ALLE forældre burde tale (MEGET) med deres børn om det med at vise hensyn til andre - og at man selvfølgelig hjælper når nogen er kommet til skade.

 

Jeg ved ikke helt om jeg synes at en gedigen bøde er nok her - det bliver jo bare mor og far der betaler.

Hellere idømme dem noget samfundstjeneste så de kommer ud og bestiller noget (gerne hvor de skal hjælpe andre mennesker) hver eneste weekend og alle skoleferier de næste mange måneder!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

16
0
Svar på denne tråd
 
 Hul i hovedet
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 19:16

er det de har gjort.

Det er dirkete strafbart at bringe andre menneskers liv og førelighed i fare. Jeg håber de får afregnet for deres ugerning!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 20:12

Der vil aldrig være nogen, der finder de drenge.

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 idioter...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 01:01

Ja det er nogle uopdragne unger,og de skal da findes..

 

Men alle jer små puttenutte høns som ellers er up in arm,s når nogle foreslår at børn skal lære respekt,og at de ikke tager skade af en røvfuld nu og da,mener altså at en røvfuld i denne sag er iorden.

 

Tænker i slet ikke på børnenes baggrund,måske er de fra dårlige hjem,måske en enlig forsørger,som måske sidder på puppen det meste af dagen,og lader ungerne gøre hvad de vil.

Vi skal jo nok tænke ind i os selv,før vi skælder børn ud,de gør det jo ikke fordi de syntes at det er sjovt,de keder sig bare.

Prøv dog at forstå de små stakler..

 

Det kan jo også være nogle hvor mor går hjemme for det skal hun,imens far sidder med de andre rødder nede i moskeen,og planlægger deres næste træk for at overtage kontrollen med DK.

I de tilfælde er der jo heller ikke plads til ungerne.

 

Det kan jo også være at skole læren har bedt dem opføre sig ordentlig og holde deres kæft når de voksne taler,uden at tænke på at han derved påføre ungerne en trauma,som kan vare dem resten af livet,dvs livsvarig pension,ååhhh de små stakler er det ikke synd for dem???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
15
Svar på denne tråd
 
 HeheheH
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 03:15

Heee, Gamle Smed, hvad skal man næsten svare på dit indlæg.....

 

Nu har hændelsen fundet sted i mit "nabolag" og et område jeg kender rigtig rigtig godt. En forstad til Kolding, så godt som renset for lejeboliger og etnicitet. Her bor kun gode bønderfamilier og solide samfundsborgere.

Begrebet "stakkels" kan opstå ud fra mange faktorer, men i det her tilfælde passer dine ret dårligt - og der i øvrigt ingen pub i miles omkreds, kun en bette kina-grill og en brugsforening.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

9
0
Svar på denne tråd
 
 ergehrth
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 06:36

Uha, nu får jeg nok hug ..

 

Ungerne er beskrevet som værende teenagere ca. 16 - 17 år.

 

Jeg mener helt seriøst, at når man er 16-17 år, så er man i stand til at tænke selv. Og er man i stand til at tænke selv, så kan man også selv bestemme hvlken type preson man er. Bare fordi man har haft en dårlig opvækst betyder det ikke, at man nødvendigvis bliver et dårligt menneske - for man er selv herre over hvilket menneske man vil være.

 

Så når sådan en flok idioter går ud og gør sådan noget her, så har jeg nul medfølelse og nul respekt for hvad de eventuelt måtte have været igennem. Jeg er ligeglad med hvor frygtelig en barndom de har haft, de er selv herre over hvad de vil med deres liv og hvilken person de vil være. Og så er den ikke længere.

 

dårlig opdragelse, dårlig barndom og lignenede er ikke en undskyldning for at gøre andre mennesker eller dyr fortræd, og slet ikke for sjov. Og da slet ikke når de er 16-17 år gamle.

15
0
Svar på denne tråd
 
 som jeg ser det
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 07:59

så er det drenge der liiiige skulle lave lidt sjov.. og når drenge rotter sig sammen har de desværre en tendens til let at gejle hinanden op.. og 16-17årige drenge skal jo tit vise sig..

 

Denne spøg har så en grim konsekvens... så håber virkelig de drenge har lært at når man gør nogle ting så har det altså konsekvenser... i det mindste i form af deres samvittighed.. men jeg håber de bliver fundet eller de selv kommer til anerkendelse.

 

og så er der bare noget med de heste.. tænk bare på dem der for sjov dytter af en hest.. jeg har oplevet en der gassede helt vildt op for at storme forbi min hest (heldigvis var han træt og reagerede ikke).. undrer mig tit hvad der sker i inde i folks hjerner nogle gange.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

6
0
Svar på denne tråd
 
 Smed...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 08:33

Hvad skulle det hjælpe at slå dem??

Deres stupide handling skal naturligvis have en HÅRD konsekvens - men jeg ser ikke en endefuld (der i øvrigt er ulovlig at give) som en hård straf.

Jo, det er ydmygende og gør nas et par minutter - en når det så er overstået, så er det overstået.

 

I dette tilfælde mener jeg at det vil være LANGT mere effektivt med en langtidsholdbar konsekvens - som f.eks. noget samfundstjeneste, hvor de kommer ud og bestiller noget - og mister deres fritid i en længere periode.

 

Og naturligvis med sideløbende information om præcis HVORFOR de i et halvt årstid ikke har mulighed for at tilbringe eftermiddagen med deres venner og må droppe fodboldholdet eller hvad de nu ellers bestiller.

 

Jeg kan tilføje at var det min unge, ville der efter en hvilken som helst "offentligt tildelt" straf blive tilføjet yderligere konsekvens. For når rytteren har været bevidstløs i flere timer, er hun HELT sikkert alvorligt skadet. Så var det min unge, ville han være "tjener" for hende til hun er frisk igen - hun kan sikkert godt bruge en til at male huset og ordne haven og alt muligt andet. Naturligvis efter at ungen havde givet en undskyldning.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

22
0
Svar på denne tråd
 
 Bhhhhbbt
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 21:26

den gamle smed: helt ærligt synes jeg ikke du kan være bekendt at komme med den slags racistiske bemærkninger i et forum som dette. Det er da en ganske lille procent af muslimerne der er i vores land, som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt... Desuden kan en hjemmegående mor jo godt opdrage sine børn ordentligt, det er jo ikke længe siden, at langt de flest kvinder i dk også var hjemmegående:)

 

ift. De drenge, må jeg ærlig talt sige at det skræmmer mig! Kan det virkelig passe at vi unge ikke længere føler at vi har et ansvar over for den verden og de mennesker vi omgiver os med??? Jeg synes ærlig talt det er deprimerende:(

6
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 21:49

Sikke en dårlig beskrivelse af gerningsmændene,

 

16-17 år

 

 

Hård fængselstraf for den opførsel, sikkert samme typer der syntes det er sjovt at smide sten fra motorvejsbroer

 


Heste lyver aldrig

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 23:36

Her er lidt mere uddybende artikel


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 løse tøjler...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 00:31

Godt det ikke gik være.

 

Jeg undrer mig lidt over de løse tøjler, jeg er lært op med at løse tøjler ikke er noget man bruger når hesten rides i naturen, en fasan kunne havde forårsaget den samme hændelse - i stedet var det nogle unge drenge der enten flagrede forvildet rundt eller med fuldt overlæg skræmte hesten - det bliver ingen vist aldrig helt klog på.

 

BTW har jeg en 15 årig søn som ligner en 18-19 årig ( han fik faktisk en bøde forleden så mor her måtte af med 500 kr fordi han ikke havde tændt lygterne på sin cykel og nej han fik ingen røvfuld, men en god snak med mig om at jeg nødigt så ham kørt ned pga manglende lys på cyklen og hvor forfærdeligt en sådan hændelse ville være for alle involverede parter - hans 14 årige ven slap med en advarsel sådan er det jo med den kriminelle lavalder )

1
0
Svar på denne tråd
 
 turregler....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 00:58

Denne liste dukkede op da jeg googlede turregler

 

Regler på tur

Heste er flugtdyr og derfor potentielt farlige i trafikken. De reagerer ofte instinktivt og uforudsigeligt på pludselige lyde og uvante synsindtryk.

En skræmt hest, der springer til side, sparker eller sætter i løb, kan skabe farlige situationer i trafikken. I værste fald kan der ske en ulykke, hvor nogen kommer til skade. Men farlige situationer kan forebygges. Dansk Rideforbund anbefaler:

 

  • Alle rider med sikkerhedsgodkendt ridehjelm.
  • Alle rider med fodtøj beregnet for ridning, dvs. som har en glat/let rillet sål, en lille hæl og som ikke har snører, der kan hænge fast i bøjlen.
  • Færdselsloven overholdes og alle er forpligtet til at vise hensyn til andre trafikanter.
  • Rid en og en i højre side af vejen.
  • Rid aldrig for løse tøjler.
  • Rid aldrig i grime og grimeskaft ved vejen.
  • Giv tegn i god tid, så andre ryttere og trafikanter er forberedt på, hvad du vil gøre.
  • Hold samling på gruppen. Kryds vejen samtidig. Lad aldrig heste vente på hinanden på hver sin side af vejen. Heste er flokdyr og i værste fald kan en ventende hest løbe efter de heste, som allerede er kommet over vejen.
  • Kryds altid vejen, hvor der er fuld oversigt - og f.eks. aldrig lige før et sving.
  • Fodgængere passeres altid i skridt.
  • Tag ned i skridt, hvis en cyklist ønsker at overhale.
  • Hvis du rider i lygtetændingstiden, skal du have en lygte på dit venstre ben. Lygten skal lyse hvidt forud og rødt bagud og skal være synlig på mindst 150 meters afstand. Hesten skal have refleksbånd på alle fire ben og refleksbåndene skal være mindst 5 cm brede. Du kan blive ekstra synlig ved selv at tage en refleksvest på og ved at give hesten et lyst dækken på evt. med refleksbånd.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Nu håber jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 09:19

at folk herinde har tænkt sig at give rytteren skylden?

 

Ja, en fasan kunne have givet den samme reaktion... Og dog, der er trods alt forskel på, om det er en fasan der flyver frem fra busken, eller om det er flere teenagedrenge der hopper ind foran hest og rytter for med vilje at skræmme hesten, og rytteren dermed ryger af og slår sig bevidstløs.

 

Ja undskyld mig, men det kunne sørme da også være sket selvom hun havde haft stramme tøjler!

 

Det er drengene der har skylden og ansvaret i det her!


Dét du gør bliver du bedre til! Så øv dig hver dag, i dét du gerne vil blive bedre til. Øvelse gør mester :)

4
0
Svar på denne tråd
 
 flere hændelser...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 09:49

Jeg ser de løse tøjler som en uheldig omstændighed som gør hændelsen værre end den måske kunne have endt hvis rytter havde fat i sin hest, hun havde set drengene og jeg ville da undre mig hvis de pludselig var væk og tage op i min hest.

 

Jeg vælger ihvertfald at tage disse artikler med et gran salt, syntes de mangler noget validitet - for mig er det bare en god historie.

1
6
Svar på denne tråd
 
 hejhje
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 11:04

GLRosina ?Primmer?: Man lægger da ikke noget i, at personer man så på udvejen ikke er i syne på hjemvejen? De kunne da ligeså vel være gået hjem/ andet steds.

 

Jeg synes slet ikke det er i orden at give rytteren skylden - ja, en fasan kunne også have skræmt hesten. Men det var nu engang ikke det der skete. Og lur mig om en hest ikke finder en flok drenge, som springer bevist prøver at skræmme den, mere farlig end en fasan...



2
0
Svar på denne tråd
 
 de løse tøjler...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 11:21

min fejl læste det som om at hun havde set dem og de så pludselig forvandt for at dukke op og skræmme hesten.

 

Hvor skriver jeg noget om skyld henne?

 

Når jeg rider ud bringer jeg mig selv i en potentiel farlig sitution så som rytter er jeg på vagt og rider ikke med løse tøjler. Så jeg syntes ikke det var klogt at den 19/21 årige rytter gjorde det.

 

Jeg forsvare ingen steder drengene.

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg oplever da tit...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 12:18

... at der går nogen på stien foran mig - og så drejer ind på en anden sti.

 

Jeg forventer IKKE at de derfor springer frem og skræmmer livet af min hest med overlæg. Jeg forventer at de måske BEFINDER sig på de andre stier - så jeg er opmærksom på dem (så jeg ikke f.eks. sætter i galop og rider dem ned eller forskrækker dem) - men jeg forventer ikke at de gemmer sig og springer op.

 

Min hest bliver også forskrækket hvis der kommer en fasan - men det er en mindre forskrækkelse end hvis der var nogen der sprang frem, da det er "forventeligt" i skoven - og noget han har oplevet mange gange før.

 

Jeg rider som regel med løse tøjler når jeg skridter - og har kun oplevet det som farligt da der var en hund der forfulgte os - men igen - da tænkte hesten FREMAD - ikke i at stejle.

 

Uanset hvordan man vender og drejer den, er situationen her UDELUKKENDE de elendige møgungers skyld. Der er ingen rimelig måde at klandre rytteren for uforsigtighed - ud fra det der står i artiklerne

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

10
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 12:27

Der er hele 2 ting her!!

 

Først skræmmer de med vilje og fuldt overlæg. Og bliver stående længe nok til at rytter kan høre latter,

 

Nr 2; De efterlader en person, der er kommet til skade. Og prøver åbenbart ikke på nogen måde at hjælpe.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider