Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP: Kollegie i København
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 16:16

Da jeg har søgt ind på veterinær medicin i år, og derfor går jeg og venter på svar, er jeg begyndet at søge efter kollegier eller undgdomsboliger, derfor vil jeg høre om nogle af jer derude, har nogle gode tips, eller erfaringer med kollegier eller undgdomsboliger, som i kan give videre til mig, da der findes mange af dem, men det er svært at vurdere hvilke der er gode.

 

Jeg har kigget på morbærhaven i Albertslund, og vil helst ikke længere væk fra Frederiksberg, hvis det kan undgåes, men jeg kunne også være interesseret i Amager, så kom gerne med de steder i evt har boet eller kender nogle der har boet!

 

Krav:

- Ikke for lang ventetid, da jeg gerne vil flytte ind i September.

- Eget Bad/toilet og Køkken, så der er mulighed for boligstøtte

- Gerne 20 kvm eller over

- BILLIGT, selvfølgelig ;)

- Roligt sted, ikke for meget fest og uro :)

 

Håber i kan hjælpe, og tak for den :D !!



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 17:08

Jeg har boet i Morbærhaven i Albertslund, og jeg synes faktisk det var ganske OK. Hvis du skal bo der, så køb en elektrisk ovn, da der kun er te-køkken.
Jeg nød at have direkte udgang til have, det var super dejligt. Naboerne havde jeg aldrig problemer med, og der går natbus fra rådhuspladsen til døren (til de sene aftener ). Derudover ligger det lige ved siden af vestskoven og Alberstlund rideklub.

 

Med det sagt, så er det selvfølgelig lækkert at kunne bo inde i byen. Men ville ikke være forskrækket over at "blive nødt til" at bo i Morbærhaven.

 

Held og lykke med det hele.


Mvh. Natasha

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 18:16

Morbærhaven er også kendt som Morfinhaven. Har aldrig boet der, men kender nogle stykker der har boet der, de siger det såmænd er fint nok, men når politiet kommer med jævne mellemrum fordi naboen er narkohandler og folk kan blive boende selvom de ikke studerer så er det knap så skægt især ikke når det er gamle folk som er endt ud i et misbrug af den ene eller anden art. Jeg ville aldrig bo der.

Tror generelt det er svært at finde noget bedre med så kort indflytning taget i betragtning af at der er så mange der søger studie her i efteråret (og derfor har behov for en bolig)
Så jeg kan ikke komme på noget bestemt kollegie, men kkik og findbolig.nu har jeg været skrevet op førhen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalal
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 18:53

Nybrogård kollegiet i Lyngby er også rigtig godt :)


Vi har speciale i udvikling og drift af web applikationer.
Vi har leveret hjemmesider, web applikationer og cloud baseret løsninger til små og store virksomheder siden 2011.
Se mere under firma.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Professor Ostenfeld
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 00:28
Lyngby er et skønt område, boede selv på "Osten" i 2 år.

//Rebekka
Stud. med. vet '12

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glem det..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 13:02

De krav du stiller er alt for høje, der er en del ungdomsboligere der matcher, men der er lang lang lang ventetid.

 

På de fleste kolliger er værrelsesstørelsen omkring 12 - 15 kvm og de har fælles køkken og nogen også fælles bad. Til gengæld er det så billigt at det også er til at betale på su uden boligsikring.


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


2
0
Svar på denne tråd
 
 Kollegie
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:59

Jeg er enig med David. Skru forventningerne ned eller søg uden for København. I øvrigt kan du måske have studiejob ved siden af, eller hvad?

Jeg har selv i sin tid boet på Grønjordskollegiet på Amager, hvilket var okay for mig. Eget badeværelse, men fælleskøkken (vi var 12 der delte, men nogle brugte det næsten aldrig). Det var billigt, ret tæt på centrum. Og nu hvor der er kommet metrostop lige ved siden af, må det være endnu bedre. Det var ikke luksus, men jeg kunne betale det med SU og så sommerjob hver sommer.

 

Lene

 


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Efterspørgsel
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 17:36

Der er så stor efterspørgsel på billige ungdomsboliger/kollegier i København, så jeg vil anbefale dig at sige ja tak til det du får tilbudt og så søge videre derfra via ventelisten til de mere attraktive boliger.


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kollegie
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 19:13

Jeg vil også sige: Skru ned for kravene! Det lyder lidt urealistisk...

 

Og så vil jeg også anbefale Grønjordskollegiet. Det er et okay sted. Lige ved siden af metrostation (DR byen). Man har eget bad/toilet og fælleskøkken. Om der er fest eller ej afhænger nok meget af, hvilket køkken, man ender i, men det jeg kender til, er meget stille og roligt.

 

Og så er det billigt! 1700 kr./mdr! Så det kan sagtens løbe rundt på en SU - også uden boligstøtte :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 19:33

Vil også sige skru ned og forventningerne - især når du er så sent ude.

 

Og kig på byerne uden om Kbh. Jeg bor i Lyngby, og her er der fx ungdomsboliger i Bøgeparken med eget bad og thekøkken. 24 m2 til 2000 pr mdr plus et par hundrede for varme.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 20:21

Ej, hold nu op. Det der "morfinhaven" er et GAMMELT øgenavn for morbærhaven, og der er sket ALVERDEN siden.
Jeg boede der i 2 år, og oplevede ikke én eneste gang at politiet var ude (ihvertfald der hvor jeg boede), eller at der var nogle der stod og solgte noget som helst .


Min veninde boede der samtidig, og havde heller ingen problemer eller følte sig utryg. Alt dette var for ca 4 år siden.


Mvh. Natasha

0
2
Svar på denne tråd
 
 ned med forventningerne
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:58

Du kan være heldig at få en bolig som passer dine krav, men hvis du får det, så vil jeg betegne dig som værende meget heldig. Jeg var selv meget heldig da jeg skulle flytte til København. Jeg havde dog været skrevet op i det bolig selskab som udlejede lejligheden i 1 år og eftersom mine forældre bor 250 km fra København kom jeg på en særlig akut liste. Lejligheden var ca. 22 kvm med eget meget lille køkken og bad og lige i starten af Amagerbrogade. Det kostede mig 2300,- i måneden inkl. internet og vaskekort! Dette er VIRKELIG billigt i København. Jeg flyttet dog efter et år sammen med kæresten og blev derfor nød til at fra flytte lejligheden.
Nu har jeg et år tilbage af min uddannelse, kæresten er færdig og har fået job i jylland så jeg har skulle finde ny bolig. Til den type lejlighed jeg var så heldig at få da jeg flyttede herover er der 3000 på venteliste - det er jo helt vildt! Så sådanne "luksus" lejligheder, i sådan en størrelse og til en rimelig pris er der bare mega stor efterspørgelse. Jeg har nu bosat mit i et værelse på 12 kvm med fælles køkken og bad, dog i nybygget bygninger til 3000,- om måneden og beliggende ca. 10 km fra centrum - det var det jeg kunne få selvom jeg har været skrevet op over 1 år.

Sååååå måske er du heldig at finde præcis hvad du søgger - ellers tror jeg det er mere realistisk at du må sænke dine forventninger.

Et godt råd jeg vil give alle der så meget som overvejer at studerer i København, både forældre kommende studerende og evt. kommende studerende, også selvom der måske går 4 år før det evt. bliver aktuelt at flytte, så skriv jer op!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 12:45

Grønjordskollegiet har 1-1½ års venteliste, man skriver sig op over kkik.dk. I særlige tilfælde kan man være heldig at administrationen forbarmer sig og flytter en foran i køen grundet forskellige omstændigheder - jeg var heldig ;) MEN! KKIK har været lidt ude med riven over for deres kollegier, så der bliver ikke gjort så mange undtagelser mere.

 

Min anbefaling vil også være, at du søger en bolig et stykke uden for KBH - specielt hvis du ikke har skrevet dig op til noget som helst. At finde noget herinde, der passer bare et minimum af dine krav og med så kort tidsfrist, det er et svineheld, hvis det kan lade sig gøre :) Jeg krydser fingre for din boligsøgning (Y)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 13:43

Jeg stod i samme situation da jeg blev optaget på veterinærmedicin.. Var alt for sent ude, men skrev mig op til de kollegier jeg havde råd til, og endte op på Rebæk Søpark kollegiet. Det kan jeg så slet ikke anbefale, overhovedet. Især ikke på et så læsetungt studie som vores.

 

Nå. Jeg hader at istemme mig de andre, men dine krav er for høje. Langt de fleste kollegier har ikke tekøkken, men fælleskøkken. Det jeg gjorde var imod reglerne, men alligvel udbredt - jeg anskaffede et mini køleskab, og satte en miniovn med to kogeplader oven på. Jeg var kun ude i fælleskøkkenet hvis jeg skulle bruge microen.

Så på den måde kan du omgå ikke at have et tekøkken :)

 

Der findes gode kollegier der passer på dine krav, men der er flere års venteliste. Skriv dig op på kkik.dk og håb på det bedste.

 

Jeg har dog et tip: en fra mit studie bor på et rigtig roligt kollegie (ifølge hende), det er helt ude i... Skovlunde tror jeg? Byen hedder noget med skov ihvertfald. Det ER altså et stykke ind til skolen! Og hvis du vil være meget social kan lang rejsetid godt være et problem, især hvis du vil med på A-vej om fredagen og have en øl osv. Men hun siger ihvertfald det er roligt og til at betale.

Derudover er der faktisk tekøkken, så det kan være du skal prøve at Google det :)

 

En anden veninde fra min årgang droppede det med kollegie, og lejer dig sort ind i et værelse i Vanløse. Tæt på studiet, men hun deler køkken og bad med dem der bor i huset. Det er en udbredt mulighed, her skal du søge på de der bolig/lejesider. Og der skal man være hurtig, så hvis du ser en mulighed så ring med det samme!

 

og hvis alting fejler, så har jeg en sofa i en lille lejlighed i Valby :) det er dejlig tæt på studiet, så kan vi cykle i skole sammen ;)

 

Til slut vil jeg bare sige tillykke med optagelsen på verdens bedste studie :) du har nogle hårde år foran dig, men det bliver en fantastisk tid, så husk at opleve det hele, også det sociale :)

Jeg giver en øl på A-vej når du er kommet på plads. Og hvis du har spørgsmål om studiet må du endelig skrive :)

Jeg faldt selv i snak med en herinde på HN, lige da jeg startede på studiet. Og jeg stillede hende 100 spørgsmål om alt fra bøger til hvilke fag der var svære, osv ;) det var en kæmpe hjælp!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 15:18

Du kan prøve Glostrup Boligselskab, de har en del ungdomshybler hvor du får en etværelses med badeværelse og tekøkken, 20-30 kvm. Da jeg boede der kostede de mellem 2300 og 3300 kr alt efter hvor man boede. Jeg fik en lejlighed der efter 14 dage. MEd s-tog tager det 15 min fra Glostrup st til Hovedbanegården, så det er ret overskueligt :-)

 


 

Hilsen Rikke

Uden Misty

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 16:19

Et godt råd - tjek rejseplanen fra de steder du søger og til skolen.

Du vil det meste af tiden have undervisning på adressen Thorvaldsensvej 40, så indtast det på rejseplanen.

 

Jeg boede i Rødovre først, hvilket er tættere på end Glostrup, og det tog mig cirka en halv time at komme i skole.

Det skyldes at der ingen s-tog er til Frederiksberg :( kun bus eller metro.

Så jeg tog bus til Flintholm st og så metroen videre. Derfra er der cirka 10 minutter at gå.

 

Der plejede at holde en bus foran skolen, som kom fra Vesterport st, men tror ikke den kører mere.

 

Alternativt kan du tage s-toget til Valby og cykle derfra :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 19:33

Jeg har også søgt ind på veterinærmedicin, og fik for en måneds tid siden et værelse på Rebæk Søpark. Indtil videre er jeg rigtig glad for mit værelse, men er så heller ikke så sart, når det kommer til snavs i køkkenet, larm osv., for det hører vidst nærmest med til kollegiet :) Jeg skrev mig på venteliste på kollegierneskontor.dk i september sidste år og findbolig.nu i april, og fik så tilbuddet om værelset fra KKIK i juni :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 10:37

Mine krav er kun ønske krav! Rolig nu!! Jeg kan sagtens gå på kompromis, da tag over hovedet er vigtigst..

 

- jeg har dårlig hofter og skal derfor begrænse mig, så jeg kun fokusere på skolen, derfor er studiejob ikke en mulighed!

 

Jeg har skrevet mig op på alt der var til den pris, som jeg vil have råd til også udenfor kbh, og har endda skrevet mig op på et 1 1/2 værelset i morbærhaven, da ventetiden ikke er ligeså lang som 1 værelset...



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak til Sophie
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 10:46

Og tak til Sophie for tilbudet, det var sødt af dig! :D



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider