Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bønder.... Altså!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 18:29

 

Bønderne har travlt med at få høsten i hus, nu hvor der er tørt. Maskinerne er store og det er ejendommene også, men alligevel har de susende travlt.

 

Her hvor vi bor er markerne hurtigt høstet så skal vi se en mejetærsker i funktion (store maskiner og børn i ved. ;-) ) så må vi ud og kikke når den er her for der går kun få timer inden den er kørt videre til næste mark.

 

Mine piger ville gerne ud og se den store mejetærsker arbejde så det måtte vi jo så... Storebror fortrød at han ikke gik med ud!

 

Da mejetærskerne var tættest på så stopper bondemanden op og vinker os ind i førehuset..

Okay! Pænt af ham. , Jeg hjalp pigerne op og gik, men mor skulle så også med... Så vi 3 piger fik lige en tur i en kæmpe mejetærsker. . .

 

Jeg har ikke kørt mejetærsker i årevis, men for pigerne var det første gang EVER og det var altså STORT!

 

Kan hilse og sige at bondemanden nu har rigtig mange point på goodwill-kontoen og pigerne er stadigvæk henrykte over den specielle oplevelse. Den yngste spurgte høfligt om vi måtte komme med næste år også . Jow dét måtte vi gerne... (Hun spurgte også om vi måtte ride på marken og det fik vi også lov til. ) Ikke ét eneste ondt ord om "vores" bondemand!

 

Heldigvis havde jeg kamera med, og fik nogle gode billeder til privat albumet.

 

Bare et lille glædesindlæg herfra.

 

Andre som har haft en super fantastisk oplevelse er velkommen til at dele den her.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

25
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt når børn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 18:39

får gode oplevelser

 

Jeg husker den første gang jeg så baller blive wrappet - det var en stor oplevelse. Men i det hele taget se mejetærsker smide bigballer ud/ligge på marken synes jeg er en stor glæde


 

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan lige præcis....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 20:11

Jeg kan lige præcis sætte mig ind i glæden. Over for vores hus hus bliver der gravet ud til et større byggeri med en monster gravko. En dag var føreren i gang med at vaske den, og jeg spurgte, om vi måtte komme ind og se den lidt tættere på. Det måtte vi gerne - skulle barylerne ikke også lige ind i førerhuset? Jeg tror næsten, at julelysene i øjnene var større end gravkoen ;-)

 

Og så synes jeg, at din datter er sej, at hun spørger om det hele - og hun må jo også have gjort et godt indtryk, siden hun får ja.

 

mvh. tina


Barylere rule!
4
0
Svar på denne tråd
 
 Høst :)
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 22:33

Uh, den glæde havde jeg helt glemt! Som landmandspige tager man jo den slags lidt for givet. Men alligevel, så bliver jeg altid lidt skuffet de år hvor jeg ikke har været "med" i høst-travlheden

Mine bedsteforældre er ikke begyndt at høste endnu, så jeg håber lidt at jeg er hjemme til den tid. Selvom der ikke er meget plads til en ekstra 20-årig tøs i vores ikke alt for store traktorer og mejetærsker

 

Så fedt at dine børn fik en på opleveren!

 

JLH ?Wannamus?: Sådan en maskine har jeg ikke set før. Er du sikker på at det var en mejetærsker der lavede bigballer? :)


 

- Pernille

Jeg er landmenneske, og har gået på fri- og efterskole - det er jeg opvokset med, og det er jeg stolt af.

Jeg har min egen mening, men spørger for at blive klogere.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 lækkert græs..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 00:39

Ja, vores lokale kvægbonde mødte min mand idag og han spurgte om vi var interesseret i et par ekstra græsfolde ved en af hans martrikler, så det skal jeg da lige ud og kigge nærmere på.

 

PS : jeg hader dog at møde de store maskiner på vores små lokale veje, gad vide hvor mange kilometer jeg får bagget årligt når jeg møder de maskiner på et uhensigtsmæssigt sted.

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider