Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Afstemning?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 10:28

Undskyld men hvad er det for noget vrøvl?

"Træner du med horsemanship"

der kan man da ikke? I min optik er det alt omgang med hesten.

Så er spørgsmålet bare om man er en god eller dårlig horseman


11
1
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:36

Er derfor jeg ikke vil svare denne gang. Men er bare mange der har fået for sig det er en måde at træne på, ligesom man træner spring eller kørsel.

 

Minder mig om for et par år siden, der kom en ny pige på stalden og fortalte alle om at hendes hest var horsemanship trænet. Men den var sgu den mest uopdragne hest på hele stalden. Så hvad man lægger i horsemanship det ved jeg ikke mere.


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:44

jeg elsker især når der står i en salgsannonce omkring en hest, er god til HMS .... mmm ja ok så den er god til at blive omgået, det er da et plus

 

Men nej har heller ikke svaret, fordi synes det er lidt forkert brugt det HMS


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:49

Tænkte nøjagtig det samme.

 

Jeg har heller ikke svaret, da det efter min mening ikke kan inddeles som en specifik træning som longering etc.

 

HMS er dog efterhånden blevet et begreb for hestevenlig træning fra jorden og tricks samt tilvænning til alverdens miljø påvirkninger. Og et eller andet sted er det jo fint nok. :-)

Men jeg synes bare, at udtrykket er noget "langhåret" gammel vin på nye flasker.

 


Med venlig hilsen

 

Mia F.

 

Jeg lever et liv på kanten..

-jeg løser soduko med kuglepen!

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 14:04

Det håber jeg da vi allesammen gør - ellers er det nogen ensomme heste vi har.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg tænkte det samme.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 16:06

Det vil jeg jo selv mene.

Men svaret i "moderne" ridning ville nok være nej, for jeg bruger hverken specielle grimer, lange træktove, halsremme og hvide pinde.

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ja undrede mig også
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 23:46

Det gør man jo i princippet det øjeblik man omgåes hesten.. Altså forstår ikke folk kan svare nej.. For i min optik er HMS også alt omgang med hesten og vi omgåes vel alle vores heste ;)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestemandsskib
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 00:22

Jeg har faktisk svaret nej, selvom spørgsmålet er lidt upræcist formuleret.

Mest fordi jeg opfatter den måde, begrebet "Horsemanship" bliver brugt i spørgsmålet, som træning med fikse grimer, lange reb, hvide pinde og alskens anden form for woodoo - og DET bruger jeg lige nøjagtig ingen tid på!!

 

Jeg omgås min hest fra jorden på en, efter min egen mening, ganske hestevenlig måde, men jeg træner den ikke som sådan - andet end den træning der ligger i ganske almindelig håndtering af hesten.

 

Alt det der med at lære den tricks og lære den, at når jeg vifter med højre lillefinger, skal den gå til højre osv. det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på. Så længe min hest følger pænt med, når jeg trækker med den og bliver stående, når jeg beder den om det, er jeg fint tilfreds, og så gør jeg ikke mere ud af det.

 

Og når jeg selv skal sige det, har jeg en velopdragen hest, som kan håndteres af de fleste uden de store problemer (tror jeg da nok )


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider