Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alarm til huset - hunde
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:18

Hejsa


Vi bor i et område som er plaget af indbrud i øjeblikket og derfor har jeg tænkt på at få installeret en alarm i huset.
Men .... vi har to hunde som jeg ved går i sofaerne når vi ikke er hjemme og jeg frygter lidt at de kan sætte sådan en alarm igang.

Hvad har I af alarmer og hvordan klarer I hunde i huset uden at det hele bimler og bamler ??

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:35

Min kæreste havde falck alarm system. røg, indbrud, strømsvigt osv.

 

Men når først alarmen var slået til så måtte der ik være bevægelse i de rum hvor følerne var.

 

I soveværelse, badeværelse og køkken havde vi ingen følere så dyr skulle befinde sig der hvis det var

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:43

kender en som også bor et sted med mange indbrud. de har så godt nok 3 katte (indekatte) og her var svaret at det var noget med hvor store dyret var for ellers registrede alarmen det ikke. Så de fik alarm på uden problemer selv med 3 katte

men jeg har ikke selv nogen - har ikke lige noget som er værd at stjæle



1
0
Svar på denne tråd
 
 Følere
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 08:42

Man kan jo få nogle alarmer hvor der sidder følere i døre og vinduer, som man kan slå til uden at slå rumfølerne til..


Mvh Lene


"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhhhh hvor træls!!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 09:07

 

Surt når man ikke kan have sine ting i fred. .

 

Kort tid efter vi flyttede herud, så blev området ramt af en bølge af indbrud og det har igennem årene løbende været et problem med det øde område og folk som muligvis har det midste af værdi (skindjakker, plænetraktorer, kamera, brænde, tomme flasker, gasflasker osv. osv.) Intet er tilsyneladende for småt til at blive stjålet. .

 

Den eneste grund til at vi ikke har haft besøg dengang, var nok vores hunde.

 

Baronessen var en uhyre fantastisk vagthund. men

Billede

 

det var ham her folk blev bange for, "Ringeklokken" Frida ved siden af fik vi da hende oven rejste fra os.. Frida har vi stadigvæk og hun ér en ringeklokke..

Billede

Vi havde nogle søde hjemmelavede "her vogter jeg" skilte som nok skulle få uærlige personer til at vælge et andet hus..

Har det desværre ikke længere på pc'en, men der stod:

>In case of emergency please rescue my Bull Terrier inside< hen over et kært billede af "rovdyret. .

 

Nu har vi så en Aussie (og ringeklokken )

Billede

Aslan er en rigtig god hund, han er uovertruffen som vagthund, ALLE elsker ham og mange spørger, hvor vores anden hund er for han gør som en kæmpe stor farlig rottweiler eller schæfer hund. Han er hyrdehund og passer på høns såvel som børn og heste, ja og selvfølgelig huset og endda naboerne. I racebeskrivelsen står der også at de er gode vagthunde, hvilket er helt korrekt. .

 

Jeg kunne slet ikke forestille mig at bo på landet (eller andre steder) uden hund. Man skal have noget meget værdifuldt, hvis en tyv skal vælge et hus med en ordentlig vagthund, ellers foretrækker de et hus uden.

 

Uden hund er der også mange ting man kan gøre. Har du kikket på politiets anbefalinger? www.politi.dk/da/servicemenu/ baggrund/FAQ_indbrud_12072007.htm

Alternativt så er der mange forsikringsselskaber der har deres bud på indbrudssikring www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=hvordan+ indbrud+sikre+jeg+mit+hus

 

Min far, som bor i en størrere by, har feks. nøgle-lås på begge sider af dørene for kommer tyven ind, så kan han ikke bare låse døren op og stikke af. . Flugtvejen er spærret, men han har også en 'ordentlig' vagthund. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbubmbubm
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:06

Vi har et alarmsystem og 2 hunde en gravhund og en labrador. Vi har rumføler i hele huset, men de går ikke igang, selvom hundende er i hele huset.

Vores alarmsystem er fra TDC privat alarm, og fungerer helt perfekt. Vi får en sms når den bliver slået fra, så kan se at nu er det ene eller andet barn kommet hjem, da de har hver sin kode.

Men glemmer de at slå den fra, så går den altså, men ikke når hundene går rundet i huset.

 

Vi har også på vinduer og døre.

 

Dbh Jane


Den ultimtive ponymor :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Petpid´er
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 10:27

Jeg arbejder jo hos G4S, hvor jeg sidder og behandler alarmsignaler, generelt set så vil jeg også foreslå at man får sat åbningskontakter på døre/vinduer frem for at bruge rumfølere (pid´er) hvis man har dyr i hjemmet.

 

Vi fører godtnok en såkaldt "petpid" - men jeg synes desværre der sker mange fejlalarmer med den - ikke fordi produktet som sådan fejler noget - men fordi folks pelsdyr IKKE nødvendigvis opfører sig heeeelt ligesom når de selv er hjemme

 

Pid´en indstilles efter f.eks. en hund på 15 kg (og NEJ - den kan IKKE veje pelsdyret - og JO det findes der faktisk folk der spørger om!!! ). De 15 kg. indikerer størrelsen på hunden, og de stråler pid´en sender rundt i rummet indstilles så efter at den kan gå rundt uden alarmen går (xx cm gange xx cm = 15 kg. - simpel matematik - eller noget...).

 

Problemet opstår så når mors og fars lille vovse som ALDRIG hopper op i sofaen/stiller sig op af spisebordet/kravler op i vindueskarmen - så alligevel gør dette. Lige pludselig passer "str. 15 kg hund" ikke mere - den er nærmere blevet til en "str. 80 kg. mennesketyv"...og så har vi balladen SUK

 

Trine (Faxa)


4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 13:02

Tak for jeres svar :)

 

Jeg må vist bare ringe rundt til de forskellige selskaber og høre hvad der kan lade sig gøre for et hus som vores og ikke mindst vores dyr som hurtigt vejer 80 kg ;)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider