Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor skal jeg starte...?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 11:17

Hej Allesammen

jeg er en pige på 17 år der har redet i ca. 7 år, men har holdt en pause fra det i næsten 3 år nu. Jeg elsker at ride og har altid ville gøre det til en større ting i mit liv. Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg for 3 år stoppede og vil derfor gerne tilbage i det.

Der er bare det problem at jeg ikke ved hvor jeg skal starte henne i forhold til det hele. Jeg har altid gerne vil have min egen hest og havde part på en hest i lang tid, men da den døde var det som om jeg aldrig fandt min anden, eneste ene.

Nu er mit sprøgsmål så bare om jeg skal starte til ridning og se om det stadig er noget jeg kan finde ud af ;) (nogle forslag?) eller om jeg skal finde mig en sød pony??

 

Håber I vil hjælpe mig :D

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 11:34

Jeg synes du skal starte til ridning i en klub, for lige at komme ind i rytmen igen. Selvom det er lidt som at cykle (Man glemmer ikke sådan lige at sidde på en hest), så har du sikkert brug for at styrke din balance og dine "ridemuskler" ;)

 

I klubben kan du så søge parter enten på rideskolehestene, eller hvis der er privatheste. Spørg gerne din underviser, da de ofte er bekendt med klubbens muligheder og samtidig er bekendt med dit niveau, og kan råde dig med hensyn til om en hest er egnet til dig.

Vær ærlig overfor dig selv, og overvej hvor mange timer og penge du har til rådighed både ved part og ved køb af egen hest.

 

Med hensyn til valg af klub. Så ville jeg køre ud og se undervisningen og evt. snakke med underviseren før jeg valgte klub. Jeg har erfaret at selvom underviserne er knald-dygtige, så er det ikke sikkert man har kemi med dem, og så kommer det bare aldrig til at fungere og bliver en dårlig oplevelse i stedet. Læg meget mærke til typen og forholdet af kritik/ros og mærk efter hvad du har brug for. Fx fungerer jeg rigtig godt med 30-40 % konstruktiv kritik og 60-70 % ros (hvis det er fortjent :)). Derfor får jeg ikke noget ud af undervisere, som retter alle fejl, men er tavse når det går godt eller undervisere som udelukkende roser og undlader at kommentere når jeg laver en fejl. Og det er jo fuldstændig individuelt, hvad man kan li'.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 12:09

starte igen under ordnede forhold og lige komme i gang igen. Jeg havde hest i 17 år, men holdt så en pause på nogle år pga. uddannelse og rejser. Jeg red dog sporadisk (4-5 gange om året) på låneheste i disse år. Jeg startede op med noget undervisning en sommer, men måtte stoppe af økonomiske årsager. Nu er jeg så i gang igen - denne gang med part i stedet for undervisning (jeg rider udelukkende ture og har som sagt haft hest i mange år tidligere, så undervisning er ikke som sådan nødvendigt). Jeg har valgt at få part i en hest på en lille rideskole - jeg har hende to gange om ugen, og så bruges hun til undervisning 2-3 gange om ugen, så vidt jeg ved.

Jeg valgte stedet ud fra, at hestene så ud til at trives, og der er en rar og afslappet omgangstone. Hestene (også dem, der bruges i undervisningen!) er i flot foderstand, har blank pels og glimt i øjet. De virker trygge i deres omgivelser, går på fold hele døgnet og i løsdrift om vinteren, og jeg har overværet undervisning, som så fornuftig ud. Det er vigtigt at tage en bevidst beslutning om, hvilke steder man vil støtte, synes jeg.

 

Mht. hvor meget man glemmer, så føler jeg ikke, at jeg rent teknisk har glemt noget - men min balance var hårdt ramt i starten. Det har jeg arbejdet på, og nu kører det fint igen. Så mit råd må være, at du lige ser det hele an på en sød hest til at starte med, selvom friske heste måske virker sjovere. Det ville ikke være smart at blive bange for at ride (hvis man f.eks. falder af og kommer til skade), inden man overhovedet er kommet i gang igen.

 

Desuden kunne det måske være en fordel for dig at komme på voksenhold - jeg ved godt, at du kun er 17, men hvis du skal begynde lidt "forfra", så er det måske ikke så motiverende at ride sammen med mindre børn.

 

Pøj pøj!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider