Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp - hvepsebo
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 15:05

Kære HN'er

I plejer at have gode svar på alt muligt mærkeligt... :-)

 

Jeg har lige opdaget at der er ved at blive lavet et hvepsebo i skuret. Det er ikke kommet så langt - det er ca 2 cm. Det ser faktisk ret flot ud, sådan som det bliver lavet. Men altså, jeg vil gerne af med det, og jeg er ret bange for hvepse...

 

Hvordan gør man? Sprøjter man noget på, så man kan fjerne det eller hvad?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

Kh Louise


Dyrehavegaard - et levende sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 16:26

Jeg plejer bare at rage dem ned med kost eller rive hvis de ikke er større, og hvis hvepsedronningen er i det, så jokker jeg bare på den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwerty
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 17:06

1000 tak for svar. Hvor er du modig! Ved ikke helt om jeg tør, men det er vel vejen frem...

 

Må prøve at tage mig sammen... :-)


Dyrehavegaard - et levende sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 17:17

Du kan også være heldig, at hun ikke er der, så finder hun bare et andet sted at bygge. Jeg har prøvet et år at hive 5 små bo ned inden hun gav op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvepse
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 18:01

Jeg hader hvepse og min mand er allergisk, så de skal ikke bo her. Hvis jeg ser en dronning som er ved at bygge plejer jeg at bruge gift, så laver hun ikke et bo et andet sted. Hvis det når at blive et stort bo, ringer jeg efter en der kan fjerne det, men det er jo ikke gratis!

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwerty
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 18:50

1000 tak!

Jeg tog mig sammen og fik raget det ned. Dronningen var der desværre ikke, så jeg får nok problemet igen. Så må jeg være klar med gift.

 

Det er godt nok imponerende at se på hvordan det skrider frem med sådan et hvepsebo. Men det duer jo ikke, når man ikke vil have dem her :-)

 

Tak for hjælpen!


Dyrehavegaard - et levende sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvepsebo
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 19:29

Vi havde et hvepsebo på størrelse med en håndbold i løsdriften.

 

Det blev sprayet ved aftenstide med Trinol 810 , næste morgen var der ingen aktivitet og vi kunne rive boet ned.

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider