Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 "hestekontoen" hvor meget bruger du?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 11:45

Jeg har fornyligt lavet en helt specifik konto kun til mine to bøller, før kørte det hele bare over min lønkonto, men for at få lidt orden i det så har jeg lavet en konto kun til dem.

 

Af ren nysgerrrighed synes jeg det kunne være sjovt at høre forskellige bud på hvad andre "sparer op" på deres "hestekonto" og hvad den konto betaler.

 

Selv har jeg to plage og flytter 1500 kr om måneden over på "hestekontoen". Smed, forsikring og træpiller bliver betalt fra den konto.

Hvad "flytter" i over på jeres "hestekonto" om måneden?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tør da
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 13:19

ikke at lave sådan en konto.... Bryder mig ikke om at få det synliggjort for mig selv, hvor meget det koster :-)



Zamangah

 

 

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har heller ikke...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 13:34

... en separat konto til hesten. Han indgår bare i det almindelige budget, så "opdager" jeg ikke hvor meget jeg bruger ;)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 13:48

Jeg har ikke en særskilt konto til det, da jeg bruger stortset hele min SU på hestene. Så det siger lidt sig selv.

 

Har lige brugt små 6000 på et weekend kursus med Bent Branderup.

 

Så ved udemærket hvor mange penge de forsvinder over på dem :D Behøver ikke at gøre det mere tydeligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 13:50

Min hest har en konto :-)

 

Jeg betaler 2700 kr og min part betaler 400 kr hver måned til den. Det betaler opstaldning på ridecenter, smed, dyrlæge, ormeprøve/-kur, udstyr, ekstra vitaminer... Hele moletjavsen Den indeholder også en opsparing til når dyrlægen kommer forbi med de store regninger!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tør heller ikke rigtigt ..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 14:52

Lige præcis fordi jeg ikke tør vide hvad jeg bruger på dem har jeg aldrig haft en seperat konto, men havde egentligt fået intrykket af at det var der rigtig mange der havde så jeg giver det et forsøg for synes egentligt det er en god idé

Mette det var da et højt beløb, men selvfølgeligt hvis opstaldning og en dyrlægebuffer også er deri så er det klart. Men hvordan egentligt med udstyr kører du også det derover og er benhård i seperationen af "dine penge" og "hestens penge" eller hvordan?

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har hestekonto...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 17:38

Jeg har sådan en konto - den kører året rundt med 3500,- kr indsat pr. måned.

Jeg har 2 heste, opstaldet hjemme, og kontoen bruges til ALT til dem....

Smed, dyrlæge, tandlæge, kiropraktor (eller hvad der nu skal til), foder, halm, wrap, hø - og i en hvis grad udstyr, som jeg ikke køber ret meget af mere ...

Jeg har et helt rum fyldt efter at have haft heste i mange år nu !!!

 

Men ja, det som ikke bruges ofte, som smed osv., står bare og sparer op, så når jeg f.eks. skal købe grovfoder til en hel vinter eller lignende, så er der altid penge til det !!!

 

Jeg er meget glad for at have tingene i system !!!

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 19:14

Faste udgifter er med i mit budget, og så har jeg en dyrlægeopsparing hvor der månedligt går 1500 kr. til. Denne er dog både til hesten og mine katte. :) Nyt udstyr osv. trækkes fra mit overskydende rådighedsbeløb, det er ikke noget fast, og jeg hverken køber eller ejer særlig mange ting.



Use your voice for kindness

your ears for compassion

your hands for charity
your mind for truth
and your heart for love.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 19:32

mine heste har også deres egen konto. Der går hver måned svimlende 5500-6000 ind på. Det dækker så alt hesterelateret udover udstyr og undervisning - og der er også som regel lidt til opsparing til uforudsete regninger ud af de penge også: jeg har en astmahest, så uforudsete regninger er næsten forventelige . Og hestene har da også langt mere luft i økonomien, end jeg selv har... Min egen konto er squ et sørgeligt syn, når hestepengene er flyttet over og alle regninger betalt Men altså... sådan er det at være studerende og have tre heste (og så får jeg endda selve boksene gratis på mit opstaldningssted....)..

1
0
Svar på denne tråd
 
 øjenåbner..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:02

 

"Før" i tiden gjorde jeg som dig Tess og havde det hele over en konto, men nu prøver jeg noget nyt og ser om det fungerer.

Jeg tænker at det bliver lidt af en øjenåbner at se hvor meget jeg egentligt bruger på de kræ, jeg er selv lidt af en udstyrs-alkoholiker og køber gerne ofte nye gadgets til de små dyr.

3 heste, studerende og SU det virker for mig fuldstændigt umuligt, jeg har allrede nu søvnløse nætter over at jeg har to heste og næste år gerne skulle igang med at studere igen og dermed flytte hjemmefra og leve på SU, hvordan gør du det dog?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 22:14

Fame og jeg har ikke fællesøkonomi :-P

 

Og det har vi ikke af den fælles årsag, at så har jeg ikke råd til mad til sidst på måneden. Jeg deler vores forbrug stenhårdt op - selv en pose gulerødder trækker jeg fra hendes konto, alt der går til hende bliver trukket fra den. Jeg sparer op på den og det er også derfra udstyr bliver taget fra. Dog har jeg lige købt et dækken til hende, som vi slog halv skade om :-P

Jeg er så heldig at jeg kan tage staldvagter ude på gården, så jeg betalte kun 840 kr sidste måned. Normalt giver jeg 2400 kr.

 

Når økonomien snart bliver til en bil, får den også sin egen økonomi. Jeg kan meget godt lide at se sort på hvidt, hvor meget jeg bruger og på hvad. :-)


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

3
0
Svar på denne tråd
 
 hestekonto
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 00:17

jeg har ikke en særskildt konto og gudskelov for det for vil da nok helst ikke se i øjnene hvor meget det koster. Men nu jeg kommer til at tænke over det så bruger jeg om måneden alene 4500 på opstaldning, smed, forsikring og undervisning. Så kommer der alt det løse som fodertilskud, vaccine, tandpleje, og dyrlæge generelt, så er der jo stævner som i næste måned alene løber op i 700 kr. udstyr holder jeg meget af både til mig selv og hesten, og når man leger meget på folden går der også en del grimer, dækkener og klokker til så der ryger vel også i snit i hvert fald 1000-1500 kr om måneden set over et år. Så sku vi lige have ny (brugt) trailer sidste uge så der har jeg også lige smidt 22000 kr.

 

 

Så alt i alt ja jeg vil ikke begynde at regne det sammen og ja jeg har kun en enkelt hest, og der er kun mig til at betale, men han er hver en kr. værd så jeg lader bare være med at lave regnestykket og betaler med at smil

 

men måske jeg en dag sku overveje det med en "hestekonto" har aldrig før hørt om nogen der gør det, men det er da sikkert en rigtig god ide


Men hvad ved jeg ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 tumle rum
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 10:45
Jeg har det heller ikke separat hun er , lige som hunden, katten er en del af budgettet tænker ikke over hvor meget jeg bruger så længe der er råd. Men har også udstyr nok så køber sjældent. Så det er mest ren vedligehold

Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ved
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 12:56

at regne på hvad det vil koste hvis jeg skal have hest igen - så det er på en seperat konto - på min SU, vil jeg ikke risikere at der pludselig ikke er råd til hesten - så hellere mangle lidt penge til mad ;)

Men indtil videre står budgettet på 4500 - puhh skal godt nok lige tænke over det, inden jeg køber en hest - det er godt nok mange penge!


Hilsen Celia


Sieze the day!


Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 15:12

Ingen hestekonto her, betaler bare hvad det nu koster og smiler

 

Bruger nok ca 5000 om måneden på opstaldning, foder, smed, undervisning og udstyr (Nok 3-400 mere om sommeren på ødelagte fluemasker)

 

Men det er så også på 2 store hestebørn, som intet skal mangle og så må de/vi gerne se godt ud jo


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Særskilt konto
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 16:47

Har mine 2 krikker også,og der bliver sat 5200kr ind hver måned.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 18:58

mine heste har en opsparingskonto til hvis de skal have besøg af doktor dyr eller lignende...

denne konto kommer penge fra salg af udstyr og lignende også ind på, til hvis de skal have nyt udstyr så må de hæve derfra

derudover har de en sprabøsse hvor småpenge kommer i, den bliver tømt indimellem og sat ind på deres opsparing.


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider