Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ukrudt i hestefolden
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 08:30

Hej :)

 

er jeg den eneste der fornemmer at ukrudtet kommer hurtigt frem nu?
Jeg har blandt andet.

Engbrændbæger (dog ikke med blomster endnu)

Mælkebøtter

kamille

og nogle andre ting jeg ikke ved hvad hedder.

 

hvornår og hvad sprøjter man alt det skidt ned med?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du lader hestene..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 08:37

græsse det af i stedet for..

 

Brandbægerne fjerner du med hånd, selv når du har sprøjtet dem er de jo stadig giftige at spise..

 

Du kan så sprøjte til august, hvor du vil få bedst effekt.. Her spørjter du med Harmony SX.. Husk hestene ikke må komme på stykket før efter 14 dage (eller måske er det 21 dage, men læs på etiketten)..

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 09:04

Jeg har så mange engbrændbæger at jeg IKKE kan plukke dem med hånden. forsøgte sidste år. :/
Jeg har en fold der er tom pt for heste så det ville være optimalt hvis jeg kunne slå ALT ukrudt ihjel nu!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 11:21

er altså bare ærgeligt..

 

Du kan sagtens sprøjte nu, problemet er bare at de vissende pinde stadig er giftige.! Alternativt skal du så afslå hele marken og få det kørt væk, det kan IKKE bruges til foder.!

 

Så dit eneste alternativ mod dem der kommer nu er altså håndkraft, evt. lad de små stå og få dem sprøjtet..

 

De fremspirer til august og det er derfor du får den bedste effekt der, de er så små at de ikke udgør nogen fare ved indtagelse, hvis hestene overhovedet kan finde dem efter en vinter..

 

Men du bestemmer jo selvfølgelig selv hvad du gør.. Bare husk at hvis du sprøjter nu, skal du stadig sprøjte til august, for at du får has på dem der ellers vil være der til næste forår..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Perfekt at sprøjte lige nu
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 13:10

...pga. friske planter og høje tmperaturer. Friske, unge planter har mindre vokslag end ældre planter og man kan derfor også nøjes med en lavere dosering pr. ha nu fremfor senere. Du kan bruge et hormonmiddel med fluxopyr, det tager det meste. Det er dog korrekt at brandbæger er bedst at sprøjte sidst på sommer, men du kan også få nogen effekt nu.

 

Handelsnavne for mdiler kan være starane, fluxyr, fluorostar, m.fl.

 

Sørg også for at din jord får tilstrækkelig med kalk, da lav pH fremmer vækst af visse typer ukrudt, f.eks. ranunkel og paderokke.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis nu...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 20:27

Hej.

Det nemmeste og billigste vil helt klart være nu,temp. er optimal til bekæmpelse nu,og ukrudtet har en god størelse...

 

Hvis du bor i nærheden af en kvægbonde,vil det være det nemmeste og billigste at snakke med ham,om han kan klare det,når han alligevel skal have blandet til sine egne udlægsmarker...

 

Sådan har jeg ihertfald selv gjort for et par naboer med hestefolde :-)

 

Bo.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider