Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Apropos at spise sin hest...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 23:25

Sådan helt ude af kontekst fra en anden tråd, hvor emnet bliver diskuteret...

 

Hvor mange herinde kan reelt lide smagen af hestekød???

 

Personligt har jeg selv spist hestebøf flere gange, men må indrømme jeg ikke bryder mig om smagen.

 

Hvad siger I?

 

Btw. Denne tråd er ikke omkring hvorvidt det er ok eller ej at spise hestekød, men kun omkring smagen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 23:33

Jeg synes det smager udemærket det jeg har fået. Jeg vil gerne have en ½ pony i fryseren istedet for oksekød. Men det er svært at fremskaffe nu til dags.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 07:59

Jeg har faktisk aldrig fået det, tilberedt - kun råt...

 

Da var jeg lige på vej ud af min vegetarisme, så jeg må indrømme jeg ikke smagte så meget på det, da jeg var liiidt beklemt ved det.

 

Men jeg ville da ikke sige nej, hvis jeg fik det tilbudt :)


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har spist det ...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:05

... et par gange - både som bøf, hakkebøf og røget filet.

 

Og jeg må indrømme at selv om jeg egentlig gerne VIL kunne lide det - så synes jeg egentlig ikke det smager vildt godt.

 

Jeg har ikke noget direkte imod det - og vil da heller ikke sige noget negativt om at få det serveret - men jeg kommer nok ikke til selv at købe det.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:19

Jeg har smagt det som steg en enkelt gang.

 

Jeg var egentlig glad for at få det serveret og smage det, men som Lisbeth, så synes jeg faktisk ikke det smager super godt :P

 

Det kan være det er psykiske årsager, men jeg var egentlig ret åben overfor det. Jeg vil i hvert fald hellere ha' en oksesteg

 

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:47

Jeg må nok heller gå til bekendelse... jeg kan virkelig godt li smagen af hest

 

Vi har lige sagt farvel til vores painthoppe, og hun blev slagtet og kom hjem i frydseren igen, MUMS det er prima kød !!!

Noget af smagen ligger måske i det psykiske, ved at vi ved, at hun har haft det godt her hos os !

Men det er virkelig også flot kød, og slagteren roste hende.

Hun var ikke fed, på nogle måder, og paint er jo en "muskel-hest", så vil tro det kan sammen lines lidt med kød-kvæg.

Det er bestemt ikke sidste gang vi slagter sådan en hest :-D

 

Det hakket bruger vi i lasange, kødsovs m.m., men vi har også brugt halv hest/halv gris til kambonader, nøj hvor blev de gode ;-D

 

Ellers er der jo bøffer, aller heslt på grillen, det er klart det bedste jeg ved

Men vi har også lavet hele stege på grillen, en tyksteg og en klump, det kan jeg også kun anbefale !

 

Så jo, her kan vi li smagen af hest, både min mand og jeg, og vores søn på 11.

 

Hest ligger for mig nok på linje med ko, jeg elsker også oksekød, der efter rådyr, med det har jeg det sådan at jeg gider godt spise det, med det siger mig ikke noget specialt.

Hvor imod gris, det gider jeg ikke rigtig, deter ok med en hamperryg eller en flæskesteg i ny og næ, men ellers nej tak !

 

Hilsen

Annette



Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:58

Hmm noget hestekød kan jeg godt lide - men farsen bryder jeg mig ikke om, det er sødt.

 

Vi lavede engang noget gullash med hestekød, og dét smagte dælme godt :)

 

Bryder mig heller ikke om vildt, rådyr osv, som så mange synes smager fantastisk.

 

Køber gerne hestekød igen, men det ses ikke så mange steder synes jeg.

 

 

Mvh

Janni

 

 


Skovturshest søges til lån evt. med forkøbsret.

 

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekød
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:08

Jeg har ikke smagt det endnu, men glæder mig til at prøve det, vi har pt en til at hænge som skal parteres i næste uge. Her er der nok mere manden der er afskrækket overfor det, i alt fald håber han at jeg får afsat mest muligt af det, så vi ikke selv skal have for meget i fryseren. Men der er tale om en shetlænder på 1½ år, så det er jo ikke så voldsomt meget kød (set i forhold til en halv ko) og med den alder forventer jeg mig noget godt kød.

 

 


Heidi K Nielsen


Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk


Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:27

Jeg TØR ikke prøve. Jeg synes det er fantastisk at man selv kan bruge kødet, men jeg kan bare ikke. Får kvalme af tanken.

Min mor har det på samme år. Hvert år når grisen skulle slagtes til jul måtte hun springe over. Hun kunne bare ikke spise sin kælegris.





0
0
Svar på denne tråd
 
 hestebøf
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:34

HEj,

 

efter vi flyttede til Schweiz for snart 7år siden,har vi spist en del hestekød,faktisk vælger vi (manden og jeg) hellere end god hestebøf end en oksebøf..

Hernede er det normalt at spise hestekød (ihvertfald som bøf) og det kan købes i alle supermarkederne og på resturangerne.

 

Mvh Hotbandit!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige netop!
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 18:27

Jeg vil netop gerne spise hestebøf, men smagen må jeg indrømme bare ikke er mig..

 

Det kan selvfølgelig være det har noget med tilberedningen at gøre - jeg har fået det som en ren bøf, de gange jeg har prøvet..

 

Synes det et eller andet sted smager som hvis man kommer til at bruge svinekød i en god millionbøf eller lign. (kan ikke anbefales..!)

 

Til gengæld er jeg en sucker for gedekød (smager af vildt - mørkt og fedtfattigt), eller vildt i det hele taget.

:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 18:28

Altså hvis jeg pludselig ikke har råd til at holde min hest, så putter jeg den gerne i min fryser.


Venlig hilsen


M


Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Smagen....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 18:41

Jeg har kun smagt hestekød én gang, og det var da jeg var barn. Jeg husker det ikke så tydeligt mere, udover at jeg ikke syntes det var noget, mine forældre behøvede at servere igen

 

Jeg ville ikke spise Milo, hvis han skulle slagtes. Og ja, det er totalt pivet og hyklerisk, I know. Især fordi jeg i "mit tidligere liv" var kødkvægavler og gladeligt spiste dyr, som jeg havde gået og klappet og gjort tamme... Men jeg synes alligevel det er noget andet med min hest

 

Vil dog ikke afvise at smage hestekød igen, nu hvor jeg er blevet voksen (ihvertfald ifølge dåbsattesten )


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 21:43

Jeg syntes det smager dejligt.

 

Vi har hest i fryseren nu, og jeg syntes godt om det. - men som alt andet kød kommer det også an på tilberedningen.

 

Farsen hos os er ikke sød - for ved slagtningen skærer vi al fedtet fra og tilsætter oksefedt - det er nemlig mest fedtet der smager sødt.


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider