Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest med 2 chipnumre
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 21:19

Hej

 

Den hest jeg er ved at købe, er chippet i Holland hvor han kommer fra, men også her i landet (en fejl da man ikke vidste at han var chippet).

 

Er der nogen der ved hvordan jeg forholder mig når jeg fx skal tegne forsikring osv ??

 

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 22:14

 

Spørg Landskontoret. De ved det helt sikkert.

 

Sikke en klovn af en dansk dyrlæge, at han ikke har tjekket om hesten var chippet før han selv chipper den.




Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 22:18

Hej

 

Jeg købte ny hest her i juli måned. Da vi fik ham handelsundersøgt fandt dyrlægene et andet chip nr. end det der stod i passet. Men vi vidste det var den rigtige hest (vi kender opdrætter osv.)Så dyrlægen fandt en chip mere. Så på hans handelsundersøgelses papirer fik han skrevet begge chip nr. på.

Hvordan det er skrevet på forsikringen ved jeg ikke, men de har jo set handelsundersøgelse, så vil da mene at begge er skrevet på. Men forsikret er den. Men vil da råde til du får dyrlægen til at skrive begge numre på handelsundersøgelsen.

 

Hvordan min har fået 2 chip ved vi ikke rigtig. Og det er altid den der ikke står i passet som først kommer frem - den anden er dog ret nem at finde.




Saltum Hestetransport


Når du tjener 2,- så gem den ene :) (Ja, det har en klog mand engang fortalt mig. Vi elsker jo rente penge :) )

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 22:40

Hesten blev skam scannet inden ny chip blev sat ind, men hun fandt den ikke.

 

Jeg prøver at ringe til landskontoret på mandag og til forsikringsselskabet, de må da gerne få begge numre hvis de vil :)

 

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider