Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hickstead død på banen i Verona
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 16:22
Indsat fra nyheden Hickstead død på banen i Verona:

Den fantastiske olympiske guldvinder og sandsynligvis en af århundredets bedste springheste Hickstead, redet af canadiske Eric Lamaze, kollapsede og døde for ganske kort tid siden på banen for øjnene af sin rytter og de tusindvis af publikummer til stede i Italienske Verona.

 

På FEI's internettv-kanal fulgte man World Cup kvalifikationen i Verona live. Hickstead havde netop gennemført World Cup-kvalifikationen med et enkelt nedslag og på vej ud af banen i skridt, får Hickstead øjensynligt et ildebefindende og vælter om på siden. Lamaze springer af hingsten og prøver i første omgang at få ham til at rejse sig igen, men efter få sekunder går Hickstead i kramper og ser ud til at gå bort.

 

I chok og ud af respekt for Eric Lamaze, Hickstead og folkene omkring dem, erklærede samtlige ryttere, at de ikke ville ride resten af klassen. Alle ryttere og officials samledes i arenaen, hvor flere var rørt til tårer, og sammen med publikum holdt man et øjebliks stilhed og mindedes hingsten.

 

Hickstead hører til en af verdens mest vindende heste med en individuel guldmedalje og en holdsølvmedalje fra OL i Beijing 2008 samt en individuel bronzemedalje fra VM i Kentucky 2010.

 

Under canadiske Eric Lamaze var den lille men imponerende hingst nærmest uslåelig på en springbane. Til deres største triumfer i Grand Prix-klasser hører for at nævne nogle ganske få Calgary, Rom, La Baule, Aachen, Valencia og World Cup kvalifikationerne i Geneva, Toronto osv. osv.

 

Dødsårsagen er så vidt vides endnu ikke klarlagt.

 

Se Lamaze og Hicksteads runde fra OL i Beijing i dette link

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhhh my godddd.
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 17:48

Hvordan søren kan det ske sådan lige?? Er totalt i chok, godt jeg ikke så det live:(

 

 

Stakkels hingstebasse og ejer/rytter..

 

 

R.I.P. Lille nye himmel hingst...


OVER AND OUT:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige nu
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 17:55

Sad netop og så springning på svt1, da hesten pludselig falder om og dør. Det var så uhyggeligt :( ... er helt rystet.

 

Stakkels ejer, og stakkels lille hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ret
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 17:58
Hårdt at overvære. Men heste er jo lige så skrøbelige som mennesker og kan få både blodpropper, hjerneblødninger og andre akut dødelige sygdomme.

Det er stærkt ubehageligt at blive mindet om, hvor skrøbeligt livet kan være.

Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 18:11

Det er rigtigt æreligt, har altid nydt 'vores' onsdag aften på eurosport.

 

www.youtube.com/ watch?v=_1zWNF6IaV8&feature=share


Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blodprop?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 18:29

Jeg sad og så springning og overværede også det forfærdelige dødsfald. På trods af omstændighederne må jeg sige alle forholdte sig meget professionelt! Det må bestemt ikke have været sjovt at overvære i virkeligheden.

 

Ufatteligt det kan ske for så en velfungerende hest, men det viser jo bare at ingen er "fredet".

 

Harvester


"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist! ;(
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 18:34

Sad ligesom så mange andre også og så springning på Svt1 og gik bare lige ud for at hente mad, og da jeg så kom tilbage, stod alle rytterne på banen og jeg var sådan helt Whaat??
Så bagefter så i nyhederne klippet hvor hickstead falgte om!
Det var et kæmpe chok, og det er et kæmpe tab for ridesporten

RIP Hickstead, du vil blive savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkk
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 19:07

kan hestens runde findes på youtube...? (lige som linket oven over, hvor den falder om)...

 

Kunne bare godt tænke mig at se hele runden osv istedet for kun der hvor den vælter :-(


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tragisk
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 19:08

Det er altid tragisk når den slags sker.

 

Jeg er så gammel, at jeg kan huske da Johan Iversen mistede Oktober til VM i Stockholm i 1990. Efter at have sprunget en af de sidste forhindringer på terrænbanen, følte han pludselig at hesten var "forkert". Derfor stoppede han og begyndte at trække tilbage mod stalden, ganske kort efter faldt Oktober om og udåndede. Årsag en bristet blodåre.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Lille DV-vallak (nye billeder)


DV-hingsteføl efter Stevie Wonder- Ibi-Light -Fanaan xx

 

3 dejlige killinger søger nye hjem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sørgeligt...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 19:59

Jeg fik helt tårer i øjenene da jeg læste det :( Det må virkelig være skræmmende... Og det er utroligt sørgeligt.

 

Til Sandie: Du kan se runden her: www.youtube.com/watch?v=UBeg3NO- 9Uw&feature=youtu.be (:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 se hva der sker her
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:07

nu med Welsh Partbred (Sec F) ROSENLØVS UPS-A-DAISY

0
0
Svar på denne tråd
 
 Livet er ikke forevigt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:30

Åh hvor forfærdeligt. Jeg var selvføgelig dum nok til at se vidoen, hvor den falder om. Ville ønske, at jeg ikke havde gjort det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh guud
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:50

 

 

 

Så også klippet, skulle jeg aldrig have gjort

 

R.I.P Hickstead.


If you can`t handle me at my worst, you sure at hell don`t deserve me at my best.



Nu med parthesten :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:50

Jeg så det kun halvt på tv, og da det gik op for mig, hvad der var sket, må jeg indrømme at jeg havde tårer løbende ned ad kinderne... Og dum som jeg er, har jeg lige set linket igen - og tårene triller igen.... ØV, jeg blir simpelt hen så knust over sådan noget. Til trods for vi ved det sker, gør det et enormt indtryk NÅR det sker.

 

RIP Hickstead - du var en stjerne!


Kh Marianne


Søger hest at passe/part i Århus


Kentaur Artemis sælges - se præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuuuha,...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:53

Jeg fik også klikket på videoen

 

RIP Hickstead, du var en af mine favoritter!

 

Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:54

enhver hesteejers mareridt! Det er ikke sjovt at se. Har faktisk selv stået med en venindes hest for en måneds tid siden. Det er forfærdeligt. Hun var der slet ikke mentalt fra jeg kom ud til hende g til hun var væk, men puha, det gør helt ondt inde i en selv. Hun efterlod sig så et lille føl. Men puha det må være underligt og mærkeligt at stå sådan et sted og så imens man sidder på hesten. Føj, det skærer i ens hjerte



Flere heste sælges, se præsentation





0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh hvor
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 22:00

forfærdeligt !

 

Det må have været frygteligt forfærdeligt for Eric, tilskuerne mm.

 

RIP Hickstead. Må du have det skønt på de grønne græsmarker.

 

Beagle.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 23:17

Puha min hingst døde på samme måde fra mig for mange mange år siden og han bliver aldrig glemt...det er en meget skræmmendene oplevelse når de går i kramper ...puha så linket og var straks tilbage :o((

 

R.I.P Hickstead.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 23:33

Tragisk for rytteren og de tilstedeværende.

Er forundret over at ingen har råt "mishandling" herinde endnu, det sker jo gerne hvis det er en væddeløshest der omkommer under løb.. Der er nu ingen moral så dobelt som HN's.


0
0
Svar på denne tråd
 
 måske en blodprop?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 23:37

Det er virkelig skrækkeligt og må være utrolig forfærdeligt at stå dér, ude af stand til at gøre noget for den arme hest. Men det ligner at den får en blodprop, sådan som den "galopperer" i dødskramper.

Varme tanker går til de stakkels mennesker der ckokerede var vidne til det og især ejer og andre der var tætte på Hickstead...

 

Har set noget lignende før dengang jeg var i praktik for at gå i beriderlære. Der var en unghest der skulle tilrides og den var virkelig skræmt fra vid og sans og da tre beriderelever skulle spænde sadel på den for første gang, hvilket foregik i hallen. Hesten var så bange og da sadlen blev spændt, røg den direkte lodret i vejret og faldt. Ifølge dyrlægen (der gudeskelov stod der ASAP), fik hesten en blodprop i hjernen af skræk og blev skudt af dyrlægen i hallen med sin første sadel på...




Hilsen JP


Ejer af 2 fantastiske Welsh Cobs:

Hros Hector og Højsgårds Medina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skrækkeligt syn!
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 07:47

PinPoynter: Mon ikke at selv den mest debile høne kan se, at det der ikke skyldes mishandling, men en fysiologisk defekt?

 

JP The Farrier: Jeg kan blive så arrig, når jeg læser sådan noget....hvad er det for noget, at håndtere en hest sådan, at den bogstaveligt talt "dør af skræk"? Der er mange beridere/salgstalde osv der - i mine - øjne har alt for travlt når de tilrider heste.

 

 



Med de bedste intentioner,


Sara


"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"

0
0
Svar på denne tråd
 
 *********
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 09:15

Det er så tragisk :(!

Sad med tårer i øjnene da jeg så det. Det er virkelig ubehageligt.

 

Hvor jeg dog føler med rytteren og de nærmeste til hesten.

 

RIP Hickstead.



- Mvh. Cecilie -


RIP Katja af Krogdalsgård d. 28/10 2008
RIP Simba d. 09/07 2009

Ceciliewinberg.dk - Amatør Fotograf


NYE KYRA K HVIDE RIDEBUKSER SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hickstead RIP
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 09:41

Ja det er rigtig sørgeligt

 

Så en gang et 14 dage gammelt føl i nogenlunde samme forfatning, men ejeren stod iskoldt og kikkede på, med kommentaren: "så sparer vi da dyrlægen, den var alligevel intet værd"

 

Hickstead "fik lov" til at dø naturligt, hvilket heste jo sjøldent gør, lad os håbe at den ikke haft bevidsthed fra det øjeblik den falder.

 

Men grim oplevelse for rytter og ejere

 

 



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

Billige NYE dækkener og andet sælges se mine annoncer:

 

 

www.hestegalleri.dk/ gal_visbruger.aspx?userID=48222

 

 

 

 


 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 10:10

Hicksteads runde til World cuppen kan ses her events.sja.it/jumpinglive/ classifica.aspx?concor..._premio=8#

 

Desværre er det jo hestens sidste klasse.

 




Saltum Hestetransport


Når du tjener 2,- så gem den ene :) (Ja, det har en klog mand engang fortalt mig. Vi elsker jo rente penge :) )

0
0
Svar på denne tråd
 
 svarer lige
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 10:16

Usadsb: Ja, dén oplevelse var gruelig at være vidne til og havde påvirket mig i sådan grad at den desværre stadig står frisk i min hukkommelse selvom det er 12-13 år siden. Jeg skulle "klargøre" den ved at give den en børste og trense på. Blikket i hendes øjne glemmer jeg aldrig...hun var SÅ bange -direkte fra avlers mark og tydeligvis ikke håndteret overhoved.

Da jeg lod berider-eleverne overtage hende, spurgte jeg om ikke det var bedre hun fik noget mere tid til at vænne sig til miljøskiftet, da hun tydeligvis var meget utryg og rystede,svedte og tyndsked. Men svaret lød "tid betyder penge og nu skal du se hvordan proffesionelle arbejder!"

10-15 minutter senere var hun død...

 

Dét er bare slet ikke et fair grundlag for de arme dyr at skulle starte deres relationer til mennesker på denne måde. Og desværre foregår det så mange steder at hesten kommer i ridning og går fra meget rå til til at skulle bære rytter og helst i alle 3 gangarter indenfor den første måned eller to.

Jeg havde allerede i en ret ung alder besluttet mig for at når jeg blev berider, ville jeg gøre tingene anderledes og i "hestenes ånd og tempo". Men den overordnede del af hestefolket der sender deres heste i ridning ønsker resultater indenfor (i mine øjne ALT) kort tid.

Jeg ville ikke gå igang med en uddannelse og blive lagt pres på og tvunget til at gøre ting der stred halt og aldeles imod min opfattelse af hvordan man behandler disse smukke dyr.

 

Skæbnen ville at jeg gik i lære som beslagsmed nogle år senere og igen så jeg ude på de mange forskellige steder jeg kom, at situationen mange steder er den samme som dengang.

Og det var ikke altid nemt at sko dem skal jeg hilse og sige.

Men aldrig taber jeg besindelsen eller tålmodigheden overfor hestene og at se en hest dø af chok har resulteret i at jeg er glad "hippierytter" med glade, trygge heste




Hilsen JP


Ejer af 2 fantastiske Welsh Cobs:

Hros Hector og Højsgårds Medina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha.. Det er..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 10:28

altså en grim oplevelse og trist..

 

Oplevede det selv, sammen med mange andre, for snart tre år siden til hingstekåring.. Det var dog endnu voldsommere, hesten sprang rundt i panik, inden den gik i gulvet..

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hickstead
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 11:02

R.I.P.

 

Annemette: Jeg sad også i Herning for snart tre år siden, det var forfærdeligt

 

Derfor har jeg slet ikke lyst til, at se videoen med smukke Hickstead.

 

 

 


Slyngebørn



 

Købes: DVD/VHS med Traktor Tom, Lille røde traktor og Byggemand Bob

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan jo ikke lade være med
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 11:07

at synyes at det er noget af en bane den hest bliver udsat for.....var det også sket hvis hesten ikke var presset til at yde så meget!

 

 

personligt mener jeg ikke dyrene skal presses til at springe så højt eller for den sags skyld at løbe i væddeløb....det må være hårdt og det er jo aldrig frivilligt....der er altid pisk og sporer med hvis dyret nu skulle værge sig.

 

 

Sådan er mennesker jo.....hatten af for dem som selv yder og ikke har dyr under sig til at gøre jobbet.

 

 

Håber dog hesten har haft et godt liv og at den ikke led for meget, selvom den har lukkede øjne fra det sekund den falder om .

 

Dette indlæg er ikke en anklage, men blot en tanke man måske bør overveje inden man får stillet sine ambitioner på dyrenes bekostninger.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 11:30

Stor tab for springsporten. Havde tænkt på at bruge ham, nu er der desværre for sent. Fantastisk hest.

 

Lene 1 den hest har sprunget sådanne baner utalige gange, han var en toptrænet atlet.

Jeg synes det er utrolig dum snak du kommer med, de heste på dette plan bliver i den grad passet på ellers kan de ikke klare topsporten.

 

 

MVH Hanne.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 12:01

yderst tragisk og forfærdelig, han var en fantastisk hest...

 

selve dødsfaldet er forfærdeligt at se og man kan kun gisne om hvor slemt det må have været for hans rytter...har haft en hests pludeslig tragisk død tæt på så kan kun gisne om hvordan det er at være til stede under selve uheldet, stakkels stakkels begge to...

 

men kunne godt tænke mig at se hvor de øvrige ryttere viser deres respekt for hesten i ringen, der hvor de stiller til fods.. Det er simpelthen en fantastisk gestus og vise en sådan respekt, vidunderlige tanker og mennesker...

 

er der nogen der ved om et sådan klip findes???

 

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 12:20

Loui666

 

Du kan se dem her : www.youtube.com/ watch?v=oiUXVukaQTY&am...r_embedded

Det er et stykke inde i klippet. Det er fra FEI




Saltum Hestetransport


Når du tjener 2,- så gem den ene :) (Ja, det har en klog mand engang fortalt mig. Vi elsker jo rente penge :) )

0
0
Svar på denne tråd
 
 til loui666 og andre
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 12:21

 

www.youtube.com/ watch?v=oiUXVukaQTY&fe...r_embedded

 

håber linket virker. Scroll ind til 1 minut og 42 sek. i videoen og i vil se ryttere og publikum holde 1 minut stilhed for hickstead.

 

 

 

 


Livet er til for at leves :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 pihpoå
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 14:24

puha :( får det så skidt af den video og af jeres historier. Det er hårdt at se (og læse) hvor er det trist. Stakkels rytter..

 

RIP Hickstad.



Hunde er bevis på at ubetinget kærlighed KAN købes for penge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvil i fred
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 21:57

syntes ærligt ikke rytteren ser særlig berørt ud han har alt for travelt med at stå og tjatte til den med pisken istedet for at berolige den men sådan er det nok dem som bare rider for at vinde penge og ser hestene mere som en ting syntes de blir presset altfor meget stakkels hest tror alt den havde ønsket var at blive beroliget og ikke bare kigget på ,men ja så trist men det jo nok sådanne ting som sker når hestene skal presses til det yderste hvil i fred fantastiske hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 UNDSKYLD MIG
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 22:04

ja undskyld mig men hvad er det for en gang mudderkastning og grimme ting der sådan lige blir hældt ud af ørene..

ingen ved hvad grunden er til der er sket som der er sket

 

MEN FOR FANDEN EN HEST ER DØD...

HAV DOG RESPEKT FOR DEN OG ALLE DER HAVDE MED DEN AT GØRE

OG FÆLER DU TRANG TIL AT KOMME MED BESKYLDNINGER, OSV

OSV SÅ LAV EN ANDEN TRÅD OM DET, DET PASSER SIG IKKE IND

I EN TRÅD SOM PRØVER AT VISE SIN RESPEKT FOR DENNE HEST

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 KD ......
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 22:17

Hvad fanen er det for noget at lukke ud? Mandens hest og ven igennem længere tid er kollapset under ham - han tjatter til ham med pisken for at få en reaktion (prøve at få Hickstead op og stå) ligesom du prøver at skabe en reaktion hvis et menneske falder om ... Jeg er ret sikker på at Eric Lamaze er i chok på daværende tidspunkt, og har hørt flere sige at da han forlod banen var det fuldkommen opløst i gråd ...

 

Jeg har heldigvis aldrig oplevet en hest's tragiske død, men min dybeste medfølelse går til Eric Lamaze som har mistet en fantastisk ven, og hest.

Rest in Peace Hickstead <3

 

 


Alessandra - Mangler Kidogo <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 kd.......
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 07:34
Jeg håber ikke det er dig der står ved siden af mig, hvis jeg pludselig får et slagtilfælde.

Det er skam påvist at ydre faktorer kan få en til at vende tilbage.

ligesom da jeg kørte en tarmslyngs hest på hospital på en meget rådden måde. den hest havde sikkert også brug for ro og søde kys, men faktum var at den 'stress' en køretur kan give udløser nogle hormoner, der fik det værste mavepine væk. Dyrlægen roste mig, netop fordi i den situation var det vigtigt vi kom frem hurtigt og at hesten kom af med noget afføring, som 'stressen' medførte. og vi slap for en hest der kastede sig i trailer.

Nej nogle gange hjælper det at være lidt hård. og andre gange virker det desværre ikke

Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist og meget sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 09:45

Men det går i det mindste, meget stærkt. Jeg tvivler på, at hesten oplever noget som helst. Den falder, kramper og er væk.

 

Men synd for rytteren!



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hickstead
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 11:00

Vi var i Verona og overværede desværre da vidunderlige Hickstead trak vejret for sidste gang.

 

hesten sprang fantastisk dagen før under deres world map og også under opvarmningen, så at sige at Eric Lamaze har presset hesten er under lavmålet.

 

Vi så da Eric Lamaze og hans kone kom ud og forlod Fiera di Verona en halv time efter Hicksteads død og de var opløste i gråd, det var hjerteskærende,frygteligt vi følte alle med dem,

Hickstead var en legende og en fantastisk hest, han har vundet World cup individuelt og gruppe, han var den eneste hest der gik fire fejlfrie runder med fire forskellige ryttere, der alle sagde at han var ikke af denne verden.

 

R.I.P. Hickstead og mine kondolencer til Eric Lamaze og alle der varetog ham.

 

Hesten blev kørt bort til obduktion.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 som jeg skriver i mit indlæg
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 12:47

er det ikke en anklage... MEN jeg syntes altså at heste som springer baner i denne højde presses for hårdt.

 

 

Det er jo ikke frivilligt, hesten har jo lært med hjælp fra pisk, sporer, ben mm at gøre hvad der bliver bedt om!

 

 

Helt ærligt...hvilke heste nyder den slags arbejde.....

 

Tænk hvis vi udsatte mennesker for samme arbejdspres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene1...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 13:29

Jeg har helt samme tankegang... Uden at anklage hverken ejer eller andre. Jeg er ret sikke på at den stakkels mand er i dybt chok og ingen...ingen bør udsættes for hverken at opleve at miste sin hest sådan, eller som publikum , at overvære det. Hvor er det tragisk. Stakkels alle som har været tilstede. Det er et forfærdeligt klip... MEN jeg må altså også tilstå at jeg er en af dem, som efter mange års erfaring i ridesport, syntes at vi memmesker presser vores dyr meget langt i mange tilfælde desværre, og for egen vindings skyld, om det så er præmier, penge eller prestige... Hvis mennesker presses hårdt er der også fare for hjertet , blodpropper mm.... uanset man er syg i forvejen eller ej.. Men trist trist trist er det


Nogle som står og mangler en god kvæghest ... eller 2 :) Og en fed cuttingsadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min dybeste medfølelse går hermed
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 13:47

til rytteren Erik Lamaze.

 

Til alle jer der kun kan finde ud af at komme med kritik....forsvind venligst fra denne tråd. Hvor er det dog en upassende opførsel.

 

For alle jer der mener, at man presser hesten udover dens formåen....hvor er jeg dog ked af på jeres vegne, at i ikke har prøvet at sidde på en så villig en springhest eller dressurhest for den sags skyld. Havde i prøvet dette, så ville i også vide hvad ægte rideglæde er og hvordan en toprytter føler det, når alt går op i en højere enhed, som det gjorde med Hickstead. Når man har en hest der BÆRER en frem, så sætter man ikke spørgsmåltegn ved tingene, for man kan mærke hvordan hesten har en indre drivkraft.

 

En hest på dette niveau kan ikke sammenlignes med "Rasmus nede på rideskolen". Sådan en hest, er en hest med lysten til at arbejde. Dette er ikke fremtvungent, for man kan ikke tvinge en hest hele vejen til tops, men man kan ride den derop, hvis den har lysten.

 

Ære være dens minde!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfærdelig hændelse
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:07

Hvor er det dog en forfærdelig hændelse.

Dyb medfølelse herfra til Lamaze og hans hustru og deres staff.

Det er så skrækkelig tragisk

 

Hickstead var noget helt for sig selv.

En imponerende hingst!

 

 

Metteweirsoe:

Til alle jer der kun kan finde ud af at komme med kritik....forsvind venligst fra denne tråd. Hvor er det dog en upassende opførsel.

 


Atter på jagt efter en springhest ca 1-2 gange om ugen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh manner..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:25

 

......Og fordi at heste får blodpropper, hjerneblødninger osv. af at springe på dette niveau, ser man ret ofte at de falder døde om på banen ligesom Hickstead

 

 

 



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

Billige NYE dækkener og andet sælges se mine annoncer:

 

 

www.hestegalleri.dk/ gal_visbruger.aspx?userID=48222

 

 

 

 


 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Metteweirsoe
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 10:28

Hallo.....læs indlæggene rigtigt og hvis du ikke kan læse- så lær det eller forsvind selv.

 

Hvor naiv kan man være!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Éric taler om tabet af Hickstead
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 20:49

~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 07:03

Hickstead died of a ruptured aorta

 

www.horsetalk.co.nz/news/2011/11/ 067.shtml

 

 

www.horsetalk.co.nz/news/2011/11/ 070.shtml

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige for at få det på det rene
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 10:47

"There is little to indicate gender, age, breed, or workload play a significant part in ruptures"

 

Det kan altså lige vel ske for foldbumsen som for topatleten.

 

Det må være en hæslig situation at stå i og være vidne til.

 

Tanker til Hickstead og familie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 javel er det ganske forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 14:24

både for hesten rytter og hele familien...vi kan kun være enige.

 

Men jeg tror altså stadig på at dyr-mennesker som presses hårdt har større risiko , det er også sket at mennesker falder om med hjertestop/blødninger både i fodbold, cykling mm og det selv i en tidlig alder.

 

 

Men en virkelig sørgelig hændelse.....hesten springer en super bane og falder om i kramper kort efter...så tragisk, håber ikke at den led.

 

Den havde sammenknebne øjne fra det sekund den lå på jorden

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene 1..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 16:29

Inden for cykling og fodbold til dels kan du vidst godt regne med at det kan have mere at gøre med doping end selve sporten.

 

Tror der er nok ligeså mange, eller flere alm. mennesker/heste der falder død om af sprungende blodåre. Forskellen på dem, sportsheste og andre sportsstjerne er at der ingen historie er i det.

 

Synes du skal lade det ligge nu, og så tage din diskussion et andet sted hen.

 

Lad Hickstead hvile i fred.


Lyllerh
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene 1....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 17:51

 

Lad dog Hickstead hvile i fred, og ære hans minde.

 

Se evt det pressemøde der er linket til, så bliver du nok lidt klogere.


~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 20:23

Jeg havde en ven for mange år tilbage, som faldt død om foran et hospital pga en sprængt blodåre (eller noget i den dur).

 

Han var 21 år gammel og på vej til en simpel knæ operation.

 

Var i almen god form, røg ikke, drak væsentlig mindre end de fleste af os andre.

 

Min egen far fik en hjerneblødning mens han gik i haven og lugede. i midten af 40'erne, ok form, røg godt nok, men drak ikke.

 

Jeg har overværet en ganske ung hest falde om på folden.

 

 

Så bare fordi man hører mere om de andre, behøves det ikke nødvændigvis at være fordi de dyrker elite idræt.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 skrækkelig oplevelse
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 22:47

- og mine tøser sad og så det på SV1... øv altså...

 

Vi har nu genset klippet for at vi kunne snakke om hvad det var de så - og for at kunne forklare at den intet mærkede og at den blot krampede.

 

Det vækker desværre minder fra et lignende dødsfald tilbage fra den gang vi havde World Cup på Wilhelmsborg - der mistede vi en hest på lignende tragisk vis - meget ubehageligt og dybt tragsik at opleve staldpigen stå lamslået med kun en sadel over armen - og en død hest der skulle slæbes ud fra banen...

 

Hvil i fred Hickstead.

 


Lækker Spalding dressur sadel sælges

NY PRIS!!


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P Hickstead.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 12:49

En stjerne har takket af....

 

Lige til orientering, så kan det altså også ske for foldbumsen, det er en medfødt form for svaghed i blodårerne.

Du hører bare aldrig om foldbumsen, som døde af en bristet pulsåre.

Selvfølgelig bliver det eksponeret i medierne, når top konkurrence heste dør, på den ene eller anden måde.


0
0
Svar på denne tråd
 
 RIP Hickstead.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 13:18

Nu vil Eric Lamaza indstille karrieren ! Han er så så langt nede over hans følgesvends voldsomme død.

 

Så jo, han er skam også et menneske !!!

 

Der er utallige heste der falder om, ligesom for mennesker, katte, hunde etc. Vi hører bare ikke om det for det er en almindelig hverdag. Men når en kendt hest falder om efter at have sprunget en svær bane, kæfter alle op.

 

Det ville formentlig have været sket for Hickstead før eller siden, på folden eller i stalden.

 

RIP Hickstead, lad nu debatten hvile og lad os komme videre.

 

Beagle.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor har du
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 13:55

Det fra, med at han stopper karrieren???

 

Kom gerne med link tak


~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra Ritzau
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 15:01

Der står han vil indstille karrieren, men ikke som showrytter. Det bliver ualmindelig svært for ham at finde en hest som Hickstead, de var utrolig gode venner.

 

www.dr.dk/Sporten/Oevrig_sport/2011/ 11/10/083825.htm

 

Beagle.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overfortolkning
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 15:27

Tror du overfortolker.

 

Der står ikke at han vil indstille karrien, men at han tænker over det.

 

Er jo nok fra det pressemøde som han holdte i Onsdags. Der synes jeg nu heller ikke han snakker om at indstille karieren, men hvad der nu skal ske med den.

 

En af tingene er jo at det svært at finde en ny tophest til OL, da den skal være canadisk ejet og redet af Eric selv inden den 1 januar 2012. Det vil nu nok heller ikke være det samme for ham når det ikke er Hickstead.

 

Nu må vi se hvad fremtiden bringer. Der er jo mange ryttere der mister deres topheste (dog ikke så dramatisk) som man ikke ser i mange år, for at de lige pludselig dukker op igen med en ny stjernehest. De hænger jo ikke på træerne, og slet ikke sådan nogen som Hickstead.


Lyllerh
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan se
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 16:33

På det de skriver at det er taget fra pressemødet med ham, og der snakkede han ikke om at stoppe.Han forholder sig blot realistisk til sine chancer til OL.

 

Man skal passe på med at læse imellem linerne.


~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det første man gør...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 21:25

Nu har jeg set nærmest alle videoer, omkring denne tragiske hændelse for denne fantastiske ekvipage...

-Og det kan godt være at jeg åbenbart er fuldkommen blind, men det er fandme ikke meget Eric "tjatter" til Hickstead, han røre den muligvis et par gange med pisken... prøv lige at kig godt efter... Det jeg kan se er en mand i fuldkommen chok!! -Stakkels mand!!

 

Hvad er det første man gør når en hest lægger sig ned???

 

Svar: Man prøver at få den op!!

-Han er jo ikke klar over hvad der sker, om det er noget den kan komme udover ved at komme op og stå eller hvad ved jeg...

 

Men min hest lagde sig faktisk ned med mig igår, (ikke noget alvorligt, han synes bare det kunne være dejligt, lige at rulle sig efter endt undervisning), men der gik ski da liiige et par splitsekunder, i en form for chok før jeg reagerede, hoppede af og fik ham op og stå.

 

Hickstead er en top atlet hest, som er blevet tilset af dyredoktoren 2-3 gange om ugen og konstateret fuldkommen rask af denne.

Man skal også lige tænke på at folk der rider på det niveau, ikke kan ride på det niveau hvis ikke deres heste er sunde, raske og virkelig vil være med til løjerne.

Hvis ikke de passer på dem, kommer de ikke så langt! Så selvfølgelig er Hickstead tjekket i hoved og r..

 

Se lige interviewsne med Eric Lamaze, han er jo lige på randen til at bryde fuldstændig sammen, det gør en mand ikke, som KUN tænker på penge-penge-penge og er ligeglad med dyret!!!

 

Det er forfærdeligt det der er sket, ganske enkelt forfærdeligt!!!

Hickstead var en helt igennem fantastisk hest R.I.P. may you allways be remembered!!!

 

Mine tanker og medfølelse går til Eric Lamaze, familie og alle omkring dem og hesten!!

 

Mvh

Jeannett

 


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider