Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Har du aftjent værnepligt? :)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 13:01

Hey Ænder ;)

 

Jeg har sendt en ansøgningen til forsvaret her i dag, for at kommer med til forsvarets dag, først og fremmest for at snuser til det og tager den fysiske test (og håber jeg overlever)

 

Hvis det lykkedes og jeg blir "godkendt" tænker jeg på at tager de 4 mrd værnepligt, både for at laver noget anderledes, og for at udfordrer mig selv både fysiske og pysiske.

 

SÅ er det nogle friske kvinder/piger og Mænd/drenge her på HN, der har været på og som kan fortæller hvad det går ud på? :)

 

En af opstalderne på gården, har en kæreste som er kommet hjem efter at været i libanon i 4 måender tror jeg det var og han fortalte at værnepligten er at lærer at kamoflere sig ved at maler sig i hovedet, lærer at håndtere et våben, at stå og gå rigtigt og spiser en feltration o.lign

 

Så hvad er dine erfaringer? :P


For one so small, you seem so strong
My arms will hold you, keep you safe and warm
This bond between us, can't be broken
I will be here, don't you cry


Phil Collins - You'll Be In My Heart lyrics

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsvaret
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 16:53

Jeg har været konstabelelev og var der til jeg blev overkonstabel. Har både været i hæren og i søværnet.

 

Som værnepligtig i hæren lærte vi, at adlyde ordrer, diciplin, rengøring, orden i sine stumper, skyde, marchere korrekt, kamoflere, grave huller og dække dem til igen, hvordan man reagerer ved div gasangreb, lidt basal førstehjælp osv osv. En meget lærerig tid.

 

I søværnet lærte vi: Marchere korrekt, svømme, selv komme op i en redningsbåd fra vandet af, ligge i en rigtig redningsflåde en halv nat, binde alverdens knob og marchere korrekt.

 

Begge dele har været spændende men også lidt langhåret indimellem.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget gerne
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:15

Ville vildt gerne, men mine knæ og hofter kan desværre ikke holde til det, det er vildt træls har altid været min drøm :(


Ejer af Kærvangs Prima Donna Light RDH


Husk man bliver ikke en god rytter hvis man ikke kæmper og arbejder for det, fejlene er ikke hestens men dine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 9u0htuht
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 18:38

håber da for dig du kommer ind for du vil helt sikkert nyde det og få venner for livet hvis du holder alle 4 mdr ud.

 

du lærer ting som

 

- skydning

-samle/skille gevær M/95 M/96

-CBRN

- førstehjælp

- om sløring i terræn

- marchere korrekt

- tiltale overordnede korrekt

- orden

- rengøring

- FUT ( idræt)

- hvordan du gebærder dig i terræn

 

syntes du skal lære dette her for skal du give en melding derinde så giver man ikke bare bokstavet så siger man det her i stedet

 

alfa

bravo

charlie

delta

ekko

foxtrot

golf

hotel

india

juliet

kilo

lima

mike

november

oskar

papa

qubeck

romeo

sierra

tango

uniform

viktor

whisky

x-ray

yankie

zulu

ægir

ødis

åse

 

hvis du eks skal melde en nummerplade som hedder ma 23 445 så siger du mike alfa 23 445 det er et system der er lavet for nemmere og kunne forstå hinanden over radioen eks. så det vil være godt for dig og kunne så er du da lidt foran :)

 



2.5 års islænder hingst efter Joseph fra skardi sælges, 5 gænger, sadelvant og muligt kåringsemne. han er allerede over 140 og ender på omkring 145+, oplagt til FIPO klasser om et par år

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 01:35

jeg skal ind her til feb.

 

Til forsvarets dag er der ingen fysisk test, kun en sessions prøve som består af 4 del prøver.. bl.a. logisk tænkning og sådan noget.. Og så skal du selfølgelig igennem læge tjek hvor de vejer dig, tjeker syn osv. Der går ca. en månede fra du har sendt ansøgning ind til du skal til session.

 

Nu ved jeg ikke hvornår du vil ind, men Husk der er 1.5 års vente tid på at aftjene værnepligt. :-) Og selvom man er kvinde og de søger flere kvinder, så er der altså stadig rift om pladserne :-)

 

Jeg glæder mig som et lille barn til at komme igang.. Havde egentlig fået indkaldelse til feb i 2013, men fordi jeg ca. har ringet HVER dag og spurgt efter en afbuds plads (og fordi jeg gerne vil videre i systemet bagefter på enden HRU eller sergent) så har jeg fået lavet det om til feb 2012 :-)

 

Rigtig meget held og lykke og håber du kommer ind :-)


Mvh.Sabina og Tommy


****Mangler en rytter til min tinker et par gange om ugen****

Skriv for information...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Værnepligt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 04:20

 

Jep, jeg har været værnepligtig i søværnet - og det var så fedt!

 

Valgte søværnet fordi jeg havde en veninde, der havde været der - og hun talte så positivt om det. Desuden er værnepligten i søværnet delt, så man har 2 "grønne" måneder (som i hæren) og derefter 2 måneder ude at sejle.

 

Det var en kæmpe oplevelse at være ude at sejle. Jeg sejlede på Triton, 2 måneder omkring Island og Færøerne. Ih, nu sidder jeg lige og drømmer mig tilbage. Det var altså en stor oplevelse.

 

Der er vist allerede blevet nævnt de ting, du lærer. Derudover vil jeg sige, at du sikkert vil få nogle fantastiske venskaber. Jeg har i hvert fald holdt kontakten til en håndfuld af dem, jeg var i deling med, selvom det er 5 år siden vi stoppede der.

 

God fornøjelse!

 

Har du overvejet, hvor du gerne vil ind?

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:43

jeg ville rigtig gerne. men jeg kan ikke blive godkendt.

 

jeg har 3 skævheder i min ryg + astma.

 

 

jeg var på introtur i 10. klasse på bornholms kaserne og det var virkelig fedt! selvom der selvfølgelig var en hel del ting jeg ikke måtte være med til.



...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Værnepligt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 20:35

Jeg var 6 måneder i beredskabet (Brandmand) og det var de bedste/sjoveste/hårdeste måneder. Det skal lige siges at jeg ikke er en drenge-pige, men en pige-pige med kjoler, nederdele, stilletter og det hele. Jeg var til forsvarets dag, blev erklæret egnet og meldte mig samme dag til 6 måneder i beredskabet. Skulle dog først starte 1 år senere, og glædede mig hele året til at skulle starte. Jeg ringede dog bare lige for en sikkerheds skyld til kasernen 1-2 uger inden jeg skulle starte bare for at høre hvor mange der var på holdet og hvor mange piger der var. Jeg fik så at vide at jeg var den eneste pige på holdet. Der blev jeg dog lidt afskrækket og tænkte at det ville blive hårdt og jeg ville blive ensom. Jeg besluttede mig dog hurtigt for at jeg skulle derind alligevel, det var jo netop for at udvikle mig og ikke for at tøsefnidre at jeg tog derind :).

 

Vi var delt op i pige og drengeværelser, men jeg havde et 4-mands værelse for mig selv. Der boede 2 piger fra holdet over mig på stuen ved siden af, så var da ikke helt alene pige på kasernen.

 

Det gik lynhurtigt med at blive "En af drengene" og de var faktisk ret beskyttende overfor mig og hjælpsomme :). Jeg kan kun sige at jeg synes du skal gøre det. Det har virkelig givet mig meget. Man lærer så meget om sig selv og andre og ville ikke have undværet det for noget. Hvis du tager i beredskabet så får du også stort kørekort, og ikke at man nødvendigvis skal bruge det til så meget bagefter, men det er dælme sjovt når man kører rundt i en kæmpe lastbil med udrykning og kører forbi andre lastbiler med mandlige chauffører, hold da op hvor de stirrer, de er ved at køre galt.. Haha. Kan kun sige, gør det, gør det, gør det!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider