Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kan jeg være bekendt at sige fra...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 14:36

hej .. har lige brug for et godt råd.. har en rigtig god veninde. jeg er ved at hjælpe hende med at tilride den ene af hendes heste.. samt hjælpe med den anden da hun er lidt bange for den. Problemet er bare, at når vi har aftalt jeg skal komme og hjælpe.. ja så kommer jeg, men så er der altid noget i vejen, så er det manden, eller også er det barnet eller noget andet... Hun er aldrig klar så når jeg kommer skal jeg vente, ofte i lang tid inden vi kommer igang. jeg har før aftalt med hende hun kunne sadle op inden jeg kom.. men det er aldrig sket inu. Samtidig har hun 2 ret fornuftige heste der gerne vil bruges, og hun bruger en masse penge både på det ene og det andet omkring hestene. Hun har arbejdet fra jorden med dem de sidste 5 år. Så da hun mødte mig blev det altså også til at nu skulle de sørme rides... og det gik også fint i en uge, men nu er det meget svært for hun arbejder ikke så meget med dem selvom det er aftalt. .. Og jeg er simpelthen ved at være møg træt af det.. har selv et fuldtidsarbejde og heste der bliver redet hver dag, samt stævner i weekenderne. Jeg bare rigtig træt af hun ikke gør som vi har aftalt eller overholder aftalerne.. Hun er en rigtig god veninde, men kan jeg godt være bekendt at sige fra?... ( får ikke noget for hjælpen, og forventer det bestemt heller ikke, det var meningen at hun selv skulle og jeg bare skal hjælpe til...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 14:46

Ja selvfølgelig kan du da det :-) du har jo også et liv ;-)


Hvis hun virkelig gerne vil igang med og ride de heste så finder hun tiden til det - groft sagt.


Du kan jo sagtens sig fra uden i skal være uvenner over det. Tilbyd evt. at så kan i gi dem en "skalle" i sommerferien eller en weekend eller sådan noget - f.eks lidt ude i fremtiden.


Det skal da helst ikke være en sur pligt, men noget i hygger jer med.


Og nogen gange er der bare for få timer i døgnet ;-) men så må man handle derefter.


:-)



Mvh Rikke


Bor laaaaaangt ude i skoven

0
0
Svar på denne tråd
 
 desværre
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 16:07

bliver tilbudt hjælp, også til venner, hurtigt en sur forpligtelse....


Du kan gi' hende et konstruktivt tilbud der omfatter de dage og tidspunkter du kan - under forudsætning af....hvad du nu har af forudsætninger for at tilbyde din hjælp,- bl.a. som jeg kan læse - at hesten skal være RIDEKLAR når du kommer, og hvis hun ikke kan imødekomme det bliver det nok lidt for tidskrævende og bøvlet for dig, når du nu også har dine egne du skal ta' dig af,- og hermed også at det ikke du'r at hun melder fra i sidste sekund, når du nu har afsat tiden til det.


Når man rækker fanden....


KH:)





rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 starte
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:22

Jeg ville starte med at tage en snak med hende om det, præcis som du skriver til os.


Måske er hun ikke opmærksom på det og vil anstrenge sig lidt hvis du forklare hende hvordan du har det.


Og hvis den ikke siver ind, så er det helt ok at melde fra og sige hun må klare det selv og jeres venskab må handle om noget andet end hendes heste.



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider