Calanie: Jeg er færdig i min praktik om 2 mdr. og har været der siden februar. Det er min 1 lønnet praktik, skal så tilbage på skolen 1 år og så i 2 lønnet praktik og så er det bachelor + eksamener.
De skal helt klart presse mig så jeg lærer noget. ellers er der jo ingen mening i at komme i praktik Jeg tror mit problem ligger i, at jeg føler det er mig som skal bevise at jeg kan noget hele tiden, jeg føler at det er mig der det meste af tiden skal komme til mine kollegaer. Jeg mangler også at de kommer til mig og siger "Hey Pernille, jeg oplevede/tænker sådan og sådan, hva tænker du omkring det?". Den mangler jeg.
Min vejleder har kun givet mig 2 tekster siden jeg startede som vi sku læse og det er det. Så får jeg os svært ved at "rykke" mig hvis ikke der kommer noget fagligt jeg kan "rykke" mig ud fra også. og som jeg kan tage op til en pædagogisk snak med de andre pædagoger i det daglige når jeg har haft en situation med et eller flere børn osv... Ikk?
Jo, kender godt ordsproget, og tror helt sikkert også at det er det jeg skal have i bagtankerne når jeg planlægger en aktivitet. Specielt så jeg kan tænke mere positivt om mig selv. For DET har jeg svært ved!
Jeg ville gerne kunne skrive ned osv. ligesom dig. Men jeg er SÅ elendig til det!!! Meeen, måske man skulle gøre et forsøg....
Og jeg skal gøre mit bedste for ikke at blive slået ud!
perlemor 1: Tusind tusind tak for din tillid, det er sku rart at hører! Jeg overvejer at komme i en mini institution (form for børnehjem), arbejde med unge udsatte/unge kriminelle eller en landbørnehave med masser af dyr
chris »97«: Jo det skal vi, og havde egentlig også lavet et mål der hed at lave aktiviteter med børnene. Men det blev så lavet om, fordi jeg havde formuleret det som om jeg gerne ville blive bedre til at være kreativ/lave aktiviteter. Netop fordi jeg er bedre til at være en observerende, være nerværende og have overblik over alt hvad der sker omkring mig. Jeg er ikke af den overbevisning at jeg SKAL kunne lege for at blive en god pædagog. Børn skal lege sammen og den voksne skal være guide, hjælpsom, konfliktløser med en hjælpende hånd. dermed ikke sagt at man ikke skal og kunne lege med børnene, men jeg mener ikke at det er den vigtigste rolle at have.
Og den pædagog/person jeg sagde at jeg ville være/ eller er, det var helt fint for dem. Så de mente at jeg skulle lave målet om til en aktivitet udfra min måde at være pædagog på. Og det har jeg så gjort med stor succes. MEN, det var jo egentlig ikke det jeg kun ville.
Og selvom at jeg siger at en pædagog ikke kun skal kunne lege. Så vil jeg stadig gerne være bedre til at kunne arrangere disse lege... Puha en lidt forvirrende tekst jeg fik skrevet. men håber du forstår hvad jeg mener?
Og tusind tusind tak for komplimentet!!! Det sætter jeg stor pris på!!! Og heldigvis er det også sådan jeg føler mig. Og det var os det jeg fik at vide i starten var godt. Men så var det åbenbart ikke godtnok alligevel, da de forventer at man heeeeele tiden er kreativ og heeeele tiden forventer at man har gang i det ene og i det andet. Man kan da næsten ikke andet end at få pip oveni hovedet