Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den lille pige i går kunne være reddet
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:38

Hvor forfærdeligt for de efterladte, at vide hun kunne være reddet.



www.dr.dk/Nyheder/Indland/ kriminalitet/2009/06/26/ 120649.htm?rss=true


ASTERIX MIN VEN

SNART ER DET TID TIL OG SIGE FARVEL

HVOR VIL JEG SAVNE DIG

HÅBER VI SES IGEN


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det kunne
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:40

hun osse hvis ikk faderen havde glemt hende i første omgang.



www.nikon-pics4u.webs.com


HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...


NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja vel kunne hun da det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:41

Hun kunne have været afleveret....Alt ander er hypotetisk pladder.







Illum !!

.


Folk har så fandens ondt af det de ikke ved...






0
0
Svar på denne tråd
 
 baby i bilen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:46

Jeg sku da ville reager hvis der sad en baby i en bil, hvor der INGEN voksne er at se.


At manden ikke har reagere burde da også være "strafbart". Hva fanden tænker han på


Jeg ville ikke engang kunne gå fra en bil, hvor der sad en hund i, uden åbne vinduer. Jeg ville da finde ejeren....




Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 baby i bilen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:48

"Jeg ville sku da" skulle der stå :-)


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 undrer...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:00

mig godt nok os over at ingen som helst har set den lille pige helt alene i bilen, men det er jo så også helt forfærdeligt at hendes far kan glemme hende :-(




- Marieke -



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:04

Helt enig Line, jeg havde bestemt også reageret, blevet ved bilen, ringet til politiet efter få minutter om ikke andet smadret en rude og fået ungen ud. Men vidnet er ikke at bebrejde for sagens udgang synes jeg, dumt dumt dumt at han/hun ikke reagerede da han/hun først så barnet, men da han/hun kom tilbage kort efter for at tjekke op på situationen var barnet væk (ude af syne på gulvet) og han/hun har helt naturligt troet at hun var blevet hentet. Sikke en dårlig smag det menneske må have i munden nu. :( Jo ved du hvad, han skal sgu bebrejdes for ikke at reagere i første omgang. Det er fanme et barn i en stegeso af en bil. TÆNK mennesker TÆNK!


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


Hvis du absolut skal køre hasarderet, kan du så ikke undlade at tage selen på??

GRATIS TING


www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lien dahl krabsen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:04

vidnet gik forbi igen senere og kunne se barnet ikke var i sin stol mere, så han havde jo tjekket om hun stadig var der (han kunne så ikke vide at hun lå døende i bunden af bilen.


Måske han havde antaget at pigen sad i bilen, mens hendes mor/far lige var inde og aflevere et dokument eller hente et eller andet (selvom dette heller ikke er ok at efterlade barnet alene i det tidsrum det tager, men der er der mange der gør, så vidnets antagelse kunne derfor sagtens have været som så).



synes det er forkert at omtale vidnet negativt, for det er IKKE hans skyld hun døde, men faderens skyld.


Vidnet gik forbi og tjekkede om pigen stadig var der, hvad mere kunne han næsten have gjort?



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:05

har li læst artiklen igennem, hvordan kan man gå forbi en bil hvor en lille pige sidder helt selv og så bare gå forbi ?! man kan da i det mindste prøve at finde ud af hvor hendes forældre er, eller er det bare mig ? ....


- Marieke -



0
0
Svar på denne tråd
 
 Line...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:09

MAn kan da ikke vide om forældrene er væk i 2 min eller 5 timer, når man ser et barn i en bil alene... Jeg havde da sikkert heller ikke gjort noget (havde sikkert ikke engang undret mig) men det gør jo så åbenbart mig til et virkelig dårligt menneske!




Stephanie...


Villaejendom (130 m2) i Haslev sælges... tæt på land, skov og natur (og masser af opstaldningsmuligheder ;-) )

PM for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 15:15

Stephanie, der er da ingen der stempler dig som et dårligt menneske, blot som et menneske der ikke tænker sig om såfremt du ville handle på samme måde. Det er ikke ok at efterlade et så lille barn i en solvarm bil, vi ved alle at det var varmt og man kan da se om vinduerne er rullet op eller ned - såfremt en forælder ansvarsløst lader sit barn sidde mens denne har et ærinde. Det er bare ikke okay, efter in mening. Jeg ville aldrig gøre det samme, der skulle dælme mere alder på hvis jeg forlod mit barn i en bil - hvis jeg ville gøre det. Jeg efterlader mine børn i bilen når jeg har tanket og skal ind og betale. Men jeg parkerer foran vinduet på tanken så jeg kan se dem, kigger på den hele tiden mens jeg er i kø. Kan jeg ikke parkere foran vinduet tager jeg dem med ind, selvom det tager 90 sekunder og mindst dobbelt så lang tid at spænde dem fast i bilen igen...


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


Hvis du absolut skal køre hasarderet, kan du så ikke undlade at tage selen på??

GRATIS TING


www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 så forfædeligt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 16:05

Men undrer mig, hvorfor reagerede vuggestuen ikke på hun ikke var kommet?






Annette



Det som fylder hjertet, fylder øjet.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette k
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 16:44

Præcis!! Det undrer også mig mest. Da jeg arbejde en kort periode i en børnehave, gav forældrene besked, hvis deres børn ikke kom. Var der ikke givet besked og barnet ikke blev afleveret, ringede vi op til forældrene og hørte om alt var som det skulle være og hvor barnet blev af.. (ikke for at placere skylden nogen steder)


Derudover; hvor er det bare en forfærdelig tragisk ulykke for alle indblandede parter, og den far kan da aldrig tilgive sig selv.. Det er så sørgeligt det hele. Tanken om pigen i den glohede bil er ikke til at bære, jeg synes det er frygteligt når det sker med hunde, men et barn??!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:56

Havde jeg set et lille barn alene i en bil på en parkeringsplads en varm dag (eller en hund for den sags skyld) så var je blevet ved bilen i 5-10 min og kom der ingen forældre.. ja så havde jeg ringet efter politiet/slået en rude ind (alt efter hvordan barn/dyr havde det) eller hvis der var en reception i umiddelbar nærhed (hvis uden for en bygning) gået ind og efterlyst om de kendte ejeren.. vidnet må have det rigtig dårligt med ikke at have handlet..

Undre mig også over at vuggestuen ikke har reageret..


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 20:13

Hhvor mange med børn lader ikke barnet sidde i bilen hvis man lige skal ind til købmanden og barnet sover?

Det er der rigtig mange der gør.


Jeg gør det aldrig, men det skyldes at jeg har ejet en bil der pludselig brød i brand.


Der er kun en at bebrejde og det er faderen, jeg forstår virkelig ikke at man kan glemme et barn i 6 timer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vel ville
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 20:22

man da ej tilkalde politi osv hvis pigen så ud til at have det godt.

Han havde jo faktisk studset over det og hvade kigget på stolen da han gik forbi igen.


Selvfølgelig reagerer man hvis et barn eller en hund ser ud til at lide i en varm bil men som skrevet kunne faren jo lige være stoppet for at hente noget lynhurtigt eller følge ens tørre søskende ind eller ud fra et sted.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker S-springhest.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 TinaStormy
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 20:41

At du ikke ville gøre noget betyder ikke at andre ikke ville.. jeg mener ikke man efterlader et lille barn eller en hund i en lukket bil i sådan en hede.. heller ikke bare i 5 min.. derfor ville jeg som sagtvente i 5-10 min (med mindre barn eller dyr så ud til at lide, så ville jeg ikke vente) og så ville jeg skride til handling..


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvarlighed !!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 21:00

Vel ville man da så... altså tilkalde politiet.

Hver eneste gang jeg ser små børn/ hund efterladt i en bil så venter jeg den tid jeg har mulighed for ca 5 - 10 min og er der ikke kommet nogen kontakter jeg politiet oplyser nummerpladen og at der sidder børn/ hund osv i efterladt bil.

Så må de forklare de "ansvarlige" forældre hvordan man er ansvarlig.


IKKE om jeg kunne drømme om at gå videre.

er der for dælen ikke noge i det her land der har lidt ansvarlighed med den opførsel folk ligger for dagen ???


Sørgelig sørgelig hstorie med den lille pige og det lille barn den anden dag som led samme skæbne for den sags skyld.





Ox-Arabere.dk

Direkte fra hjertet
*

Tilridning, Træning & Kommision tilbydes
Nordjylland
* *

Børnesadel m. hank fortil købes (300.-)
* * *

Rengørings & Vaskehjælp søges i Aalborg Ø
50.- kr/ timen




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 21:09

Hold da helt op... Puds lige glorien!


Den stakkels forbipasserende underede sig ved første øjekast men da han/hun kom tilbage, var barnet ikke at se.


I kan da ikke "forlange" at han/hun skulle glo bilen op og ned, når alt så normalt??


Personen har det tilsyneladende rigtig, rigtig skidt, og jeg mener absolut ikke, der er grundlag for, at det er retfærdigt at han/hun skal bebrejdes!


Det er en yderst forfærdelig hændelse, men man kan sgu altid være bagklog!!!



Hilsen bornholmeren

-og Landes Carni




- Wintec Isabell Werth med CAIR Søges!


- Springsadel med udskifteligt kopfjern søges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Havde det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 21:17

været mig var jeg også gået forbi - det kunne da sagtens være forældrene bare lige var inde et kort øjeblik ? Og hvordan skulle man ane hvor man skulle gå hen ? Jeg ved det ikke :s

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhh altså
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 21:44

could have would have should have... det er tåbeligt at sidde og være bagklog nu og beskylde andre for ikke at reagere en har fejlen nemlig faderen og så er dne ikke længere.


På "jeg vil være en badenymfe" kur ;-)


d. 16 juni sagde min nye ven badevægten minus 9 kilo :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:08

Jeg synes godt nok, der har været mange ofre i denne her sag. Altså faderen, moderen, vuggestuen, datteren og vidnet.


Det er skrækeligt, men hvad hjælpe det, at man går rundt og taler negativt om de 4 ovenstående.

Hvis vi skal forhindre sådan en situation igen, skal der handling til og ikke brok og helliggørelse.



JHN-a-holic #1

Annsofisk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg får det virkelig dårligt..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:18

Stakkels Pige.. Uhh det gør virkelig ondt. Men som der også bliver skrevet er der mange ofre i denne sag. Uden tvivl er det faderen der må have været helt væk. Jeg har tit kørt forbi den vej jeg skal ned af for at komme til dp med min datter men har altid opdaget det.. Jeg skal en lille omvej og jeg kan godt glemme at jeg skal dreje der.


Men at kunne lægge tankerne så langt væk i over 6 timer er mig ubegribeligt.. Jeg tænker da hver dag i løbet af dagen hvordan min datter har det eller hvad hun måske laver..


Det er en forfærdlig historie. Stakkels familie. Jeg ved godt at det ikke er gjort med vilje overhovedet.. Men jeg ville personligt ALDRIG kunne tilgive min kæreste hvis han gjorde sådan. Hvilket jo også er kanon synd for manden da han jo så vil have mistet hele sin familie.


Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

Vægt: 3020gram

Længde: 52cm



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:00

Inden i lukker at det @!#$ ud (for at sige det på godt dansk ja) så er der nogle omstændigheder som ikke er kommet ud, der gør at manden der gik forbi bilen har en god grund til at han ikke greb ind.


Så STOP det der - i kender kun det der står i aviserne og ikke hele sandheden bag den tragiske ulykke.








Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:04

og nu VENTEDE den forbi passerende også en rum tid..






Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 baby i bilen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:12

Og hvad skulle det dog være????


Jeg syntes dette virker meget dansk, vi skulle nødig blande os i noget....


Var det ikke i USA en dame fik en dom for at lade barnet ligge i barnevognen?


Måske vi skal til at være lidt mere obs på vores medmennesker, istedet for at undvige konfrontationer...


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun een person bærer skylden
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:13

Efter min mening kan man ikke bebrejde hverken den forbipasserende, moderen eller DP det det der skete. Den eneste der alene bærer skylden er faderen.


Mig bekendt er han også den eneste, der er sigtet for uagtsom manddrab i denne sag.


Hilsen


Darling (uden signatur)




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:15

Desuden da den forbi passerende var kommet tilbage efter fem-ti minutter var barnet jo også væk - og så er det da naturligt man tænker at barnet er blevet hentet..


Det kan godt være at jeg heller ikke vil efterlade et barn i en bil for bare nogle minutter, men alt efter omstændighederne synes jeg det kan være okay..


den forbi passerende er jo netop vendt tilbage for at kigge efter .


Så det vil sige HVER gang i ser et barn alene i en bil vil i STRAK bryde ind? Synes det er meget naturligt lige at vente og se..


synes folk er voldsomt hellige. Hvis faren var blevet spurgt om det nogen sinde kunne ske at man kunne glemme sit barn - havde han jo også svaret NEJ - ligesom jer andre. Men det kan af uforklarlige og dybt tragiske grunde ske. Lige pludselig er det måske en i selv kender..


Stakkels pige, far og familie.






Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:21

Det kan jeg ikke udtale mig om - det siger vel sig selv. Synes bare det er dybt chokerende at man kan så fordømmende og umenneskelig at fordømme folk på den måde. Når i ikke kender hele sandheden.


Der sidder mennesker i forbindelse med denne tragiske ulykke der aldrig bliver hele mennesker igen, aldrig får et liv igen.


og så sidder folk bag skærmene og har så frygtelig travlt med at fordømme de mennesker der er involveret i denne sag, på de grundlag de kan læse om i avisen.


vis dog lidt medmenneskelighed..






Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:29

Døllen


Men det er utrolig at folk kan sidde trygt bag deres lille skærm og være så fordømmende, uden at tænke videre over de konsekvenser det kan medføre.


Og endnu værre er at tage deres meninger ud fra hvad der bliver skrivet i aviserne. INGEN kender de reele omstændigheder for denne tragiske ulykke det trods alt er. Det var ikke en bevidst handling fra farens side, og hvis han kunne gøre det om ville han uden tvivl gøre det.


Håber virkelig ikke forældrene nogensinde får læst jeres modbydelige kommentare her og i de andre tråde der har været. Hestenettet er trods alt et stort forum med kontakter til omverden hvis nogen skulle glemme det.


Min dybeste medfølelse til familien.


ps. prøv nu bare en gang imellem og overvej at sætte jer lidt på jeres hænder, inden i absolut finder det nødvendigt at kommentere.


/Camille

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 23:42

Ja det er utroligt - som familien ikke har det hårdt nok i forvejen.


og ja godt råd, det med at sætte sig på hænderne, det er der virkelig nogen der vitterlig skuller overveje kraftig.






Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kan jo kun....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 08:24

... konstatere igen at verden var et bedre sted hvis den var befolket udelukkende med HN'ere.


For vi gør altid det rigtige!?


Der er så mange "hvis'ser" i denne tragedie. Hvis bare faderen ikke havde glemt, hvis bare dagplejen havde ringet, hvis bare en kollega var gået forbi bilen og havde set, hvis bare den person der gik forbi havde gjort noget, hvis bare pigen ikke var kravlet ud af stolen lige netop da, så var hun blevet opdaget da personen kom tilbage... hvis bare....


Men vi kan ikke bruge det til noget, andet end at huske til HVIS vi en dag står i situationen med at se et barn sidde alene i en bil. Forhåbentlig vil vi huske denne sag til hvis det en dag bliver aktuelt.



Og det eneste andet vi kan med denne sag er at sende vore medfølende tanker til den stakkels familie. HELE familien!


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 11:06

lisbeth: enig..


Hvor er i igen igen bare alt for hellige.. Det barn kunne have siddet der i to min, jeg havde også gået forbi, for jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi forestille mig at det barn er blevet glemt..


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og nu...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 11:21

..i Sverige: ekstrabladet.dk/112/ article1187372.ece


Heldigvis kom barnet ud af bilen i tide.


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 11:53

.. at det svenske politi og de vidner der var reagerede. Selv om barnet kun var i bilen i kortere tid er 20 minutter OGSÅ for meget. En bil blive alt for hurtig alt for varm at sidde i - specielt for en lille en.




£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 barn i bil..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:06

Må indrømme jeg ikke ville skænke det en tanke at et barn sad i en bil alene. Jeg ville da automatisk tro at forældrene kun lige var væk 2 min.


Men så blev man så meget klogere og nu vil jeg fremover forhåbentlig tænke over det!


Hvor er det tragisk! Synd for alle parter :(


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med £isbeth og Døllen...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 14:09

Hvis det nogensinde kommer an på en prøve, så håber jeg da ikke, I kommer til at begå nogen som helst fejl, der kunne få fatale konsekvenser.


Især fordi alle mennesker jo begår den slags fejl alene fordi de er idioter.


Helt ærligt. Han gjorde det ikke med vilje. Det gør det ikke nemmere for ham - nok snarere sværere - men det BURDE gøre det lettere for de af os med bare en smule empati i hovedet, at indse han har det hårdt nok som det. Det samme gælder vidnet.


Stakkels vidne, stakkels barn, stakkels far og stakkels mor. Jeg har så ondt af de mennesker, for det er en utilgivelig fejl, som de ikke behøver omverdenens fordømmelse for.


- Zip.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud fra denne tråd kan man konstatere ...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 14:26

...... at sådan en tragedie ALDRIG nogen sinde, vil finde sted igen ...... for der står jo en årvågen HN´er på hvert gadehjørne og holder øje med alt og alle.


Hvor helvede (sorry) var i lige henne den dag i Lyngby, spørger man så bare ???


Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:29

gammelnok: ku ikke være mere enig,.


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 18:33

Jeg er så fuldstændig enig med £isbeth (Baloo) og co.





- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche



0
0
Svar på denne tråd
 
 Øøøøøh??
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 18:47

Kunne HN'ere være mere bagklog?

Det kan da umuligt være den forbi passerendes skyld, come oooon...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utilgiveligt
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 19:40

Denne far har gjort noget (i mine øjne) helt utilgiveligt. Hvilke han nok selv er fuldstændig klar over. Syntes ikke man kan anklage den forbipasserende. Vi tænker ikke alle ens, og nogle reagerer andre gør ikke. Han har jo ifølge artiklen det meget dårligt med at han netop ikke reagerede i første omgang.


Men var sidste sommer ude for en begivenhed som har lidt tilfælles med denne, dog med en noget heldigere slutning.

Under et ferieophold i det jyske, var vi en dag ved en strand (husker ikke navnet, men det var ved Vesterhavet et sted).

På vej op til toiletterne hører jeg pludselig meget ulykkelig barnegråd.

Går hen til den parkerede bil hvorfra lyden kommer fra. På bagsædet sidder et ca 1½ årig dreng fastspændt til autostolen. Han er fuldkommen opkogt både som følge af varmen i bilen (stod direkte i solen) og fordi han var så ulykkelig og nok også en del utilpas. En bil direkte i solen, så hjælper 2 vinduer rullet et par censimeter ned i begge sider ikke en disse.


Går ned på stranden til de nærmeste strandgæster for at forhøre mig om det var deres bil. Ingen vedkender sig bilen, jeg får nu en dame til at hjælpe mig, hun går rundt og spørger menneskerne der ligger på stranden, og jeg går tilbage og står og taler lidt med drengen.

Efter en 10 minutter kommer hun sammen med en kvinde der er mor til drengen.

Må indrømme at jeg gav hende en kæmpe skideballe. Man efterlader aldrig hverken børn eller dyr i en bil, i sommervarmen. Det må være en frygtelig død, at stege ihjel.


Og jeg håber bare at ovennævnte mor har lært noget af episoden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utilgiveligt..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 20:15

Ja, manden vil nok aldrig tilgive sig selv.


Spørgsmålet til alle dem der straks konstaterer at de ikke ville kunne tilgive deres mand hvis han havde gjort det (ikke tale om at de SELV kunne komme til det). HVIS jeres mand fik et hjertetilfælde/epileptisk anfald/anden fysisk reaktion der gjorde at han kørte galt og ved uheldet dræbte jeres fælles barn.


Ville I kunne tilgive dette?


Som det er konstateret flere gange har den stakkels mand jo ikke gjort dette med vilje, der ligger sandsynligvis noget bag, som f.eks. massivt stress.

Stress kan man ikke altid selv mærke at man har, stress kan få sindet til at lukke ned så der netop sker denne slags ting. HELDIGVIS når det sjældent at blive så alvorligt før det bliver opdaget og behandlet - men det kan ske for nogen - præcis som det kan ske at man får et fysisk ildebefindende og foresager en ulykke.


Den kvinde der for et par dage siden mejede en hel flok børn ned med sin bil, gjorde det sandsynligvis pga et epileptisk tilfælde. Er det også "utilgiveligt"?

ekstrabladet.dk/112/ article1187446.ece




£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 02:48

Puha det er bare så tragisk, har talt en del om det med min veninde som har et lille barn.

Jeg ville have tilkaldt politiet, men jeg har til gengæld også selv været et "dumt" vidne engang.


Jeg så en mand skvatte ned af en trappe ved et pool-anlæg. Dvs jeg så ham ikke ligge på trappen, jeg kunne bare se at han pludselig forsvandt.

Jeg lå ved den øverste pool og han var på vej ned til poolen der lå et niveau under. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor jeg ikke gik hen og så om der var sket noget, men jeg kunne ikke høre noget så jeg var dum nok til at gå udfra at han bare havde rejst sig igen - eller at der var nogen ved poolen under der kunne hjælpe hvis der var sket noget.


Et stykke tid efter skal en kvinde ned af trappen og begynder at råbe efter hjælp! Manden var faldet og var blevet slået bevistløs, han lå lige på et stykke hvor trappen drejede lidt, så ingen kunne se ham.


Gud hvor havde jeg det bare dårligt! Så vil slet ikke tænke på hvordan manden der så pigen i bilen må have det



Kommer også i tanke om en tråd jeg oprettede sidste år om et efterladt barn i en barnevogn - der var der faktisk et par stykker der synes at jeg var hysterisk fordi politiet var blevet tilkaldt.








0
0
Svar på denne tråd
 
 lisbeth baloo
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 23:59

jeg ville måske kunne tilgive dette, men jeg ville aldrig kunne glemme så jeg ville aldrig kunne se min mand i øjenene igen uden han ville minde mig om mit barn. men dette er også noget andet, hvis min mand kan glemme mit barn ja så er han bare ikke manden i mit liv, og jeg håber så sandelig ikke en mor kan tilgive en mand for at glemme sit barn som så har døden til følge, hver gang jeg tænker på denne hændelse får jeg kvalme og tårene kommer frem, for bare tanken om hvordan den lille pige må har kæmpet for sit lille liv, så meget at hun er kommet ud af sin stol, men for hvad, bare for at finde ud af hun stadiveg er fanget i en bil hun ikke kan komme ud af, tænk en gang at være 1 år gammel og mor ikke kommer og hjælper dig når du har mest brug for det, nej hvor må hun bare have været bange det lille pus.

så nej jeg ville aldrig tilgive dette, men hvis det var mig selv der var skyld i mit barns død ville jeg da heller aldrig kunne tilgive mig selv dette aldrig.

jeg er bare glad for faren bliver sigtet i denne sag, da jeg mener hans tankeløshed skal straffes, og jeg håber da også han bliver meget alene resten af hans dage med tankerne om hvordan hans skønne pige kunne have været.



main coom killinger sælges der er 3 tilbage 2 hanner og 1 hun mis, de er alle 3 sorte.

mor far og storebror kan ses.

hendvendelse til hanne på 21968075

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror bare ikke på...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 00:04

... at der er tale om tankeløshed men om sygdom.


Og at det ikke er utilgiveligt at være syg.


I dette tilfælde bærer resultatet af hvad det end er, jo straffen i sig selv. Jeg synes ikke der er grund til at dømme folk yderligere.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay hvad så
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 08:49

med de menesker der voldtager eller dræber andre begrund af psykiske lidelser, skal vi også der bare sige nå ja du er syg så der bære straffen jo sig selv,

hvad med pædofile de er da om nongle syge, så hvis hvores børn rammer ind i sådan et dyr en dag skal vi være tilgivende og tænke på at han er syg og så er det jo iorden han måske har ødelagt et barn for altid.

hold da op jeg tør slet ikke tænke på den verden vi så ville komme til at leve i, hold da kæft vi skulle da alle gå rundt og være bange så.

og hvem siger at denne mand er syg, jeg har da ikke læst nongle steder at der ligger en sygdom i vejen for denne handling, så hvorfor skulle jeg rende rundt og have ondt af ham, nå han er skyld i denne meget triste hændelse.

nej jeg vil kaste mine tanker til resten af familjen som nu står tilbage med en masse sorg og et hul i deres hjerter for også her er faren skyld i at en masse andre menesker må lide.


jeg vil også kaste mine tanker på den stakkels dagplejer som ikke ringer til faren eller moren da barnet ikke kom, og nu skal høre om at det da er mærkeligt og at det kunne have redet barnet.


og så er der det stakkels vidne som også skal høre for hvorfor han ikke gjor noget, og dette er selv om han rent faktisk gjor noget, dette gør mig ondt at skylden bliver lagt hos andre som ikke kan gøre for det der er sket.


og tro mig baloo hvis jeg en dag skal komme ud for at glemme mit barn i en super varm bil så hun kan ligge og brænde op, ja så håber jeg sku ikke der er nongler der vil tilgive mig dette, da jeg 100 procent vil mene at dette skal straffes på lige fod med andet uagtsomt manddrab



main coom killinger sælges der er 3 tilbage 2 hanner og 1 hun mis, de er alle 3 sorte.

mor far og storebror kan ses.

hendvendelse til hanne på 21968075

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider