En reklamefilm med en lille shetland-pony der moonwalker, er på rekordtid blevet et medie-fænomen på YouTube og er ved at opnå kultstatus i Europa.
Midt i hestekødsskandalen har kreative marketingfolk udtænkt en viral marketingkampagne, der på ingen tid er blevet til noget af et tilløbsstykke på YouTube.
En kær lille animeret shetland-pony, der moonwalker i en reklamefilm for teleselskabet 3 akkompagnement af Fleetwood Macs gamle hit 'Everywhere', er på rekordtid blevet populær i Storbritanien, hvor den er ved at opnå kultstatus.
Trenden breder sig nu udover det hestekødsskandaleramte Europa, og mere end 2.7 millioner mennesker har i den forgangne uge set den animerede video.
Det virale består i, at internetbrugere opfordres til at lave deres egne versioner af ponydansen i en såkaldt 'pony-mixer, og der er allerede en række versioner med forskellig underlægningsmusik tilgængelige på YouTube, inklusive en mere brutal version, hvor den charmerende pony moon-walker direkte ind i en Findus fabrik.
Du kan se videoerne her:
www.youtube.com/user/three/featured
www.youtube.com/ watch?feature=player_e...M75eXq_FQE
Ligesom du selv kan prøve at lave din egen version af ponydansen her:
www.youtube.com/user/three/ theponymixer