|
Stidsbjergs Kaleb - og bare i daglig tale, Kaleb - er en fantastisk vallak, som vi har haft glæde af i lidt over 5 år nu.
Han er en Dansk Sports Pony (DSP), og har tidligere gået DM i dressur. Han er en godmodig allround pony, som ikke gør en flue fortræd. Han er lydig og rolig af sind, og kommer når man kalder - og der hører oftest et lille vrinsk med også. Han opfører sig pænt og roligt i stald, og der er ingen problemer.
Han har lært meget siden vi fik ham, og har derfor meget med i bagagen. Han kan både dressur og spring. Han er trafiksikker og har ingen problemer med børn og dyr som hunde og katte. Vi har selv hund og katte, og de render rundt imellem benene på ham.
Han kan ride alene, og er selvfølgelig lidt opmærksom på, hvad der sker omkring ham - men han flipper ikke ud på nogen måde. Han stopper kun op.
Han er efterhånden en ældre herre, som lige er fyldt 20, men står stadig meget skarpt. Jeg har ikke redet så mange stævner på ham, men når jeg har, har vi reddet dressur og det klarer han helt fint. Han har før jeg overtog ham reddet DM i LA1 - 3 dressur og har brugt meget tid på stævnepladsen, så han har ingen problemer med andre heste, og opfører sig super pænt, når han er med i byen. Han bliver primært brugt som ?hyggehest?, da jeg finder det sjovere at ride lange ture i alle former for gangarter, som han også har styr på. Han elsker at strække benene på en god tur ud over græs- og stubmarker og nyder en god ridetur.
Han var skoet før vi fik ham, men er det ikke længere.
Han er også lidt af en "cirkushest" af en 1'er (144 cm i stang) at være, da han kan mange forskellige øvelser, såsom passage, traversade og meget mere... (og så kan han kysse)
Han holder stadig til meget trods alderen, og er den perfekte starterpony eller hyggepony. Han kan selvfølgelig stadig rides seriøst - sådan en tur skal man ikke være bange for at tage, for det kan han sagtens!
Han står i sommerhalvåret på døgnfold, hvor han har muligheden for at gå ind. I vinterhalvåret bliver han lukket ind om natten og ud om dagen.
Han kan købes med udstyr til 15.000 kr.
Hvis man køber Bentoe (Min anden pony, som der også er et opslag om) med i købet, kan man få dem begge til 20.000 i alt.
[Salg] Dejlig og fantastisk DSP til salg
Han sælges med:
- Blåt hestepas
- Sadel, underlag m. navn og trense
 |
Fuld Livsforsikring: Liv og uanvendelighed: |
|
| *) Klik på priserne for mere information. Oplysningerne formidles med forbehold. |
|
| ID: |
9702502 208333199702502 |
| F: |
Pan SPH 66 (SP DK) |
| M: |
Stidsbjergs Carolina SDS 133 (SP DK) |
| MF: |
Astara OX OX+ 254 (OX DK) |
|