Patriot er en super skøn vallak, som er tilredet i marts/april 2014, så han er kun redet i ca 2 mdr - en meget ukompliceret tilridning.
Han er rimelig stabil fortil og bliver redet udendørs.
Af sind er han utrolig cool, og er vant til diverse maskiner, larm, blæsevejr, osv. Han tøver sjældent og har et dejligt gå-på-mod. Han er en frisk hest med gnist, og en super fremaddrift.
Han besidder et fantastisk fundament og slider sine hove rigtig fint.
(Går uden sko).
Han har en god taktfast trav, og vil især egne sig som distancehest.
Dressur og spring er også en god mulighed. Han har været vant til at blive løssprunget jævnligt, og er vild med det.
Er opvokset i løsdrift og er passet med smed, dyrlæge, tandlæge.