Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

NYE DATOER FOR STÆVNE...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 13:02
Ridecentret Stald Galgebakken´s
Efterårs – show!
D. 22, 23 og 24 oktober 2004!!!

Fredag:
Kl.
01 Holdridning u/galop Åben for RSGB ryttere og heste
02 Holdridning m/galop Åben for RSGB ryttere og heste
03 LX u/galop Åben for debutanter og RSGBér
04 LE u/galop Åben for debutanter og RSGBér
05 LD m/galop Åben for debutanter og RSGBér

Lørdag:
Kl.
06 LC0b LC0B = LC1b – galop
07 LC0b par. Man rider LC0b, som en kadirille med 2 ekvipager.
08 LC1b
09 LC3b
10 Show-klasse (kvalifikation) LC1b til LC3B
11 LB1b
12 LB3b
13 Show- klasse (kvalifikation) LB1b til LB3b
14 LA1b
15 LA3b
16 Show-klasse (kvalifikation) LA1b til ?
17 Show-klasse (FINALE) Alle plasserede ekvipager fra kl. 10,13 og 16 deltager automatisk.

Søndag:
Kl.
18 Mønstring
19 Agility
20 Tail
21 Højdespring – Pony Alle pony kategorier mod hinanden
22 Højdespring - Hest
23 Mini 40 cm. for alle
24 LX
25 Show-klasse (kvalifikation) mini eller LX
26 LD
27 LC
28 Show – klasse (kvalifikation) LD eller LC
29 LB
30 LA
31 Show – klasse (kvalifikation) LB eller LA
32 Show – klasse (FINALE) Alle plasserede ekvipager fra kl.25, 28 og 31 deltagere automatisk

Ridecentret Stald Galgebakken
Assensvej 85, Espe
5750 Ringe

Efterårs – showet afholdes på: Ridecentret Stald Galgebakken
Assensvej 85
Espe
5750 Ringe
Indskud pr. klasse: 40,00 kr. Kvalifikations klasser: 50,00 kr. (FINALE GRATIS)

anmeldelse sendes til Ridecentret Stald Galgebakken
att. Christina Hansen
Assensvej 85
Espe
5750 Ringe
Senest d. 5 oktober 2004 ( pengene sendes med anmeldelsen)

Programmer udsendes ca. en uge før stævnet

Opstaldning: Begrænset omfang.
Boks: hele weekenden fra fredag kl. 18,00 til søndag kl. 18,00 300,00,-
Boks: fra lørdag til søndag eller fredag til lørdag: 200,00,-
Boks: en dag 100,00 ,-
Spiltov: hele weekenden fra fredag kl. 18,00 til søndag kl. 18,00 200,00,-
Spiltov: fra lørdag til søndag: 75,00,-
Spiltov en dag: 50,00,-

Der vil vare rosetter til alle placerede samt gave til vinderne.
I Finaleklasserne vil der være større præmier at vinde til alle plasserede ekvipager.

Dressuren holdes udendørs på en B bane (20x40)
Springning, Agility og Tail på dressurbanen

INFO:
Til klasserne
Man er udelukket fra en klasse hvis man har vundet den mere end 2 gange før.

ALLE klasser er åben for både ponyer og heste, der er ingen aldersbegrænsning for ponyrytter.
I agility og mønstring, må helt unge heste også deltage, og i de øvrige klasser er det tilladt at starte på 3 og 4 års heste.
Der rides ellers efter DRF. Reglement, men det er dog ikke tvunget med sikkerhedsvest hos pony ryttere.
Vi er ikke medlem at DRF.

Man er debutant hvis man max har deltaget i 1 stævne før dette.
Kl. 03+04+05 programmerne fås ved henvendelse til Christina
Kl. 06 programmet er det sammen som lc1b bare hvor man springer galoppen over.
Kl. 07 der rides LC0b, man rider sammen med en ekvipage mere, og man rider spejlvendt af hinanden.
Kl. 08 mønstring, der mønstres og point gives som alm.
Kl. 18+19 det er en forhindringsbane man skal igennem på 4 min. den eneste forskel der er på de 2 klasser er at man i agility løber med hesten og i tail sidder på hesten.
Kl. 20 +21 højdespring, vi starter ved 50 cm. og så forøges højden gradvist til der kun er en tilbage man har 2 forsøg til at komme over hvert spring.
DER KAN IKKE TILMELDES DIREKTE TIL FINALE KLASSERNE...!
Har du yderlige spørgsmål så ring til Christina på tlf.: 26745601
Stald Galgebakken styrer for vildt...jaaaa... (y) :-D
0
0
Svar på denne tråd

HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 12:58
Jeg har meldt mig til jeres stævne inden datoen blev rykket!!!!!!!!!!!
Hvorfor har jeg ikke fået nogen besked om dette på mail eller tlf????
Det syntes jeg er for dårligt, for hvis jeg ikke tilfældigtvis havde kigget herinde, så havde jeg ikke opdaget at det var blevet rykket!!!!!

Måske er det er god idee at meddele alle tilmeldte ryttere at stævnet er rykket!!!

V. Hilsen Anne Forsberg

Karmamlita Dancing Devil OX og Little Golden Freja....
0
0
Svar på denne tråd

det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 19:58
kun give dig ret i, jeg fik dog en mail om at stævnet var rykket, men skulle så også sige det videre til to andre, i stedet for at christina selv ringede til dem og gav dem de nye datoer.
0
0
Svar på denne tråd

måske man også skulle meddele man har syge heste i
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 20:34
Hej, vi har heller ikke fået oplyst stævnet er rykket, men måske du skulle aflyse det helt når dine heste er syge, og havde været en rigtig god idé om du havde bedt alle dine staldpiger, og dem som rider om at huske at vaske ALT hvad der har i berøring med dine heste på den ene eller anden måde !!!
Min datter RED ud til dig sidste torsdag for at tilmelde sig og der kommer en af dine ridepiger og klapper vores hest og hjælper mens vi træner på din ridebane, og i dag har vi haft dyrlæge til vores hest, som har fået KVÆRKE. Tilfældigvis har vi samme dyrlæge og han oplyser at han har været ude for at behandle dine heste, men du har ikke oplyst min datter om hvad de fejlede, kun at der ingen smittefare var ?? Hmm hvordan kan vores hest så blive meget syg lige præcist 8 dage efter den har været hos dig ?? Har i overhovedet husket at vaske alt seletøj af og alt ridetøj og begrænset omfanget af folk i stalden ???
Og vi ved med sikkerhed hun har det fra jer, da hun ikke har været i kontakt med andre heste, eller personer siden den dag. Min datters veninde var også med den dag, og hun har netop her til aften fået samme melding fra vores dyrlæge.

Jeg må indrømme jeg er godt gal i skralden lige nu, for du som kalder dig ridelærer og din stald for heste center burde sgu tænke sig bedre om
0
0
Svar på denne tråd

Åh nej dog
Forfatter: 
Dato:  15-09-2004 15:34
det var godt nok en skam din hest har fået kværke, men den regning må i kunne få christina til at betale når smitten er kommet fra hende.
Hvis jeg var hende så aflyste jeg hele stævnet for med al den dårlige omtale hun har nu, så kommer der sandsynligvis ikke ret mange til stævnet.
Jeg skulle selv have været med, men har nu meldt helt fra til hendes stævne, det kunne have været så sjovt, men nu gider jeg absolut ikke når det skal være på den måde hos hende.
Hun skrev en mail til mig om at stævnet er flyttet hvori hun skrev det var Kværke, dagen efter snakkede jeg med hende og hun holdt stadigvæk fast i at dyrlægen ikke vidst hvad det var, ja så havde jeg ihvertfald ikke skrevet det.
Christina vil gerne være en dygtig ridelærer og kunne leve af at undervise, men så er det godt nok på tide hun tænker sig lidt mere om for fremtiden.
Jeg har været veninde med hende i snart mange år, men nu har hun åbenbart fået nok venner i alle de børn der får undervisning hos hende, så jeg ikke er god nok mere, det er jeg meget ked af for vi har tit haft det sjovt sammen, men det er så åbenbart slut nu.
Så held og lykke fremover med dit ridecenter, chrille.
0
0
Svar på denne tråd

PJAT..........
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 11:05
Et stævne skal ikke helt aflyses pga. kværke.... Det kan jo altid rykkes.
Jeg kan bare godt blive irriterede over ikke af få meddelt at den er blevet rykket.
Men det går nok...man har altså også rigtig meget at se til når man arangere et stævne....
Jeg vil ikke mene at der er en grund til at aflyse...
Det vil være ret surt for alle dem der har glædt sig...

0
0
Svar på denne tråd

igen....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 11:08
men der skal sku være oden i tingene når man holder stævne!!!!!!!!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Orden i tingene.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 13:13
Vi har været til stævne derude i sommers.
Og jeg må nok indrømme at det var første og sidste gang vi var der!
Dette skyldes flere årsager.

Pkt.1. Jeg bryder mig ikke om at man tilsidesætter sikkerheden ved at dispensere til at man må springe uden sikkerhedsvest!

Pkt.2. Det er heller ikke acceptabelt at tillade 3 års heste/ponyer at starte! På dette tidspunkt burde de jo kun lige være ryttervant, eller slet ikke have lavet noget endnu.

Pkt.3. Der var ikke rigtig styr på noget dernede! Startlisterne var et stort rod, og hvis man skulle efteranmelde/melde fra/ændre klasser, så skulle man bare selv skrive sig på listen. Dette resulterede jo i at dommerne mistede overblikket over hvem der var i klasserne, da de ikke fik ændringerne meddelt.

Desuden var det heller ikke ret kompetente dommere, og de havde heller ikke fået de rigtige lister udleveret.
De havde eks.vis ikke nogle springresultatlister at føre og de havde heller ikke et rigtigt stopur.
Dette resulterede i at de ikke rigtig kunne følge med, så en af vores ryttere fik 4 fejl, selvom ekvipagen reelt var fejlfri... Dette måtte jeg så brokke mig over, og flere af tilskuerne gav mig jo ret - Ingen fejl på banen. Så de måtte trække deres bedømmelse tilbage!

Pkt.4. Niveauet var ikke ret højt. Misforstå mig ikke, der skal være plads til alle! Men vi synes selv vi var lidt "for gode" (ikke for at lyde snobbet)
Selvom det var fedt at tage derfra med en masse præmier, så er jo ikke så sjovt når der ikke er nogen særlig konkurrence!

Pkt.5. Mange (næsten alle) af hestene dernede var magre! Ikke tynde eller underernærede, men magre.
Og der var intet græs på foldene. Dette er heller ikke rigtigt noget jeg bryder mig om! Og der skal alligevel meget til før fjordheste og haflingere(evt. blandinger) bliver magre, da disse typer jo er ret taknemmelige at fodre på.

Efter stævnet skrev jeg en mail til Christina med min opfattelse af stævnet/stedet. Men fik ingen respons...

0
0
Svar på denne tråd

SanneHB
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 18:59
Du e rikke den enste som ikke har hørt en skid fra Christina.

Jeg har nu 2 gange kontaktet hende omkring den udgift til dyrlæge og div, som hun jo rent faktisk er skyld i. Så nu går det via advokat, så er hun nødt til at svare os. Hun ødelægger det for sig selv.

Ang det stævne i sommer, så var det under alt kritik.
Jeg sad lige ved siden af dommerne og hørte flere gange der blev sagt, vi er nødt til at give den og den flere point, det er en af Christina's elver !!!!!!!!!
De piger der red til stævnet red så dårligt at jeg var ved at dø af grin og korsede mig over de i det hele taget stillede op i de klasser. Og som du siger, hestene var magre og meget misholdte, det var dårligt planlagt og der var ikke styr på ret meget.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide om der i det hele taget dukker nogen op i denne weekend.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider