Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

Juleridt i Korsør
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 19:37

Kære alle interesserede.

Jeg er blevet gjort bekendt med at der hersker nogen forvirring om hvorfor der er to arrangementer i Korsør på samme dag.

Det sker jo at arrangementer rammer samme dato, og for mit vedkommende havde jeg, da jeg d. 15.10.13 sendte de første indbydelser ud, ikke den ringeste anelse om at Land og Fritid ville lægge deres arrangement den samme dag, da jeg absolut intet har at gøre med Land og Fritid eller nogen af deres ansatte.

Da det er et frit land vi lever i, står det enhver frit for at lave et arrangement, på en hvilken som helst dato i løbet af året, og da min kalender i december er temmelig presset, faldt valget naturligt på den eneste søndag der i denne måned ikke allerede var optaget.

Det står også enhver frit for at vælge om de vil handle i Brugsen, Netto eller Kiwi, ligesom de selv må vælge om de vil deltage i mit arrangement eller i Land og Fritids arrangement.

Arrangementerne er helt uafhængige af hinanden, og jeg for mit vedkommende har ofte tidligere afholdt lignende arrangementer, for at støtte gode formål og glæde andre mennesker - ikke for at det skal starte en mindre borgerkrig.

Jeg er utroligt ked af at der er nogen der mener at vide bedre, og at jeg skulle gøre dette for at genere andre. Mit liv er for kort til at genere andre mennesker med fuldt overlæg - så langt rækker hverken min fantasi, min tid eller mine kræfter.

Skulle der nu være yderligere spørgsmål eller kommentarer, vil jeg sætte stor pris på at man henvender sig direkte til mig, i stedet for at gøre det til et enormt problem på hele internettet.

Til sidst er her min invitation til dem der måtte have lyst til at deltage:

Kære alle.

I inviteres hermed til jule-tids-ridt.

Ridtet vil blive afholdt i Korsørs nærmeste omegn, søndag d. 1/12-13.

Vi starter kl. 10.00 og der vil være 2 ruter - en på ca. 2-3 km. så det er muligt at have trækker med, og en på ca. 8-9 km.

Præmier til de placerede ryttere på begge ruter.

Deltagergebyret er 60 kr. pr. ekvipage, og overskuddet vil gå ubeskåret til Børnecancerfonden.

Vi håber at se rigtig mange i diverse juleudstyr, og der vil være præmie til bedste udklædning ;-D.

Sæt et kryds allerede nu, og lad os få et par hyggelige timer sammen, og samtidig støtte et godt formål.

Der vil snarest muligt komme nærmere oplysninger om mødested m.m.

Tilmelding kan ske til:

npl@hulby.dk

0
0
Svar på denne tråd

Juleridtet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 23:56

Hej...

Kunne juleridtene ikke bare samles og laves til et ? Man handler jo også 2 steder på samme dag nogengange ? Vicky Hansen fra Land og fritid har skrevet,at de kunne jo slås sammen.Det ville også være mere rart for os, der gerne vil komme, at der var et sted samlet, så alle vi hestemennesker kunne mødes og hygge. Korsør City forening samarbejder jo med land og fritid, så kunne hatten gå rundt eller noget til fordel for børnecancerfonden. Det vil cityforeningen sikkert synes var en god ide, uden jeg ved hvilken tilgang de har til det...

mvh

Rikke

Stald Søgaard

Tinker , shetter og russ :-)

1
0
Svar på denne tråd

Glæder os
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 20:43

Vores 2 unger glæder sig til juleridtet og at det støtter en god sag er bare en ekstra gode. Vi kommer.

0
0
Svar på denne tråd

jule tur
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 13:19
Hej jeg vil gerne komme med en hest men hvor mødes man ? Og rider henne da min mand evt gerne vil med sammen med hunden hvis det er muligt ?

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 14:38

Til Rikkelarsen73:

Vi er lige ved at lægge sidste hånd på ruter og det praktiske omkring parkeringsmuligheder og start, og lige så snart alt er faldet på plads, vil jeg opdatere herinde, så alle ved hvor og hvordan.

Til Rikkesn:

Af forskellige årsager, og idet det ene er et by-optog og det andet en konkurrence redet i terrænnet, er det desværre ikke muligt at slå de to juleridt sammen .

Jeg er blevet spurgt om man kan køre turen med hestevogn - det bliver der arbejdet på, men da man som rytter helst vil undgå for meget asfalt, er turen primært lagt udenfor almindelige veje.

Mange hilsner

Nete

0
0
Svar på denne tråd

rettelse
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 20:21

Hej Nete

Da det var jule turen i korsør by jeg skulle tilmelde mig sammen med vores nabo stald/ryttere, melder jeg fra/afbud igen, da man ikke kan være to steder på en gang selvom det kunne være hyggeligt.

Og er nød til at rette dig i din kommentar : men da man som rytter helst vil undgå for meget asfalt, er turen primært lagt udenfor almindelige veje.

Jeg har været i gardehusarregimentet i mange år både i Slagelse og Næstved og der rider vi største delen af tiden på hårdt underlag mest på asfalt og det sker der ikke noget ved tværtimod og slet ikke når det forgår i skridt, i gl. dage færdes de kære heste jo på brosten.

vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Juletur
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 21:23

Det var også mere for fællesskabets skyld, jeg tænkte, det kunne være rigtigt hyggeligt at slå os sammen.Da juleridtet gennem byen plejer at være en fryd for øjet,samt for de børn og ældre på plejehjemmet, der normalt ikke ser heste,som vi gør, er det en hyggelig tradition jeg nyder at støtte op om.Ville meget gerne være med her også, men man kan jo som sagt kun være et sted af gangen...Skulle datoen ændre sig, vil jeg meget gerne være med her også.

Mine hyppere kan bestemt også sagtes klare en juletur på asfalten, og de nyder turen og samværet med de andre heste??

mvh

Stald Søgaard

Tinker , shetter og russ :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hulumhej
Forfatter: 
Dato:  22-10-2013 10:29

Jamen, jeg forstår slet ikke at nogen kan pive over de 2 juleridt, for mig at se, har de kun 3 ting til fælles, at det er udklædt til hest, i samme by og samme dato.

Det er selvfølgelig ærgeligt hvis man gerne vil begge dele, men sådan er livet jo så uretfærdigt, en gang i mellem.

Som skrevet står, så er det ene jo en konkurrence og det andet et optog, 2 vidt forskellige ting.

Dejligt initiativ Nete og jeg vil gerne deltage.

Ikke at forklejne optoget, det er altid hyggeligt at være med til og ikke mindst at se på.

Hilsen Jette Bomann Jensen/Gaucho Leo Bars

0
0
Svar på denne tråd

Juleridt
Forfatter: 
Dato:  23-10-2013 10:10

Hej Jette.

Du skal være så hjerteligt velkommen.

Hvis du sender en mail til mig med din tilmelding, sender jeg de sidste oplysninger om ridtet når de falder i hak.

Varme hilsner

Nete

npl@hulby.dk

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  29-10-2013 14:40

Jule-tids-ridt i Korsør, søndag d. 1/12-13

Starttidspunkt: Vi starter kl. 10.00 præcis. Infomøde kl. 9.30.

Mødested: For enden af Skovåsen, ved indgangen til Korsør Lystskov.

Tilmeldingsfrist: Senest mandag d. 18. november 2013.

Tilmelding er først gældende når startgebyr er modtaget. Tilmelding er bindende.

Beløbet kan overføres til konto 5040 0001008391. Husk at anføre rytternavn.

Startgebyr: Kr. 60,- pr. ekvipage. Overskuddet går ubeskåret til Børnecancerfonden.

Program: Program med starttider, ruternes nøjagtige distance samt idealtid, fremsendes på mail til tilmeldte ryttere i ugen op til ridtet.

Rute 1: Ca. 9 km. for ryttere.

Rute 2: ca. 5 km. for hestevogne.

Rute 3: Ca. 3 km. for ryttere, m/u trækker/hjælper til fods.

Almindelige bestemmelser:

Tilmelding med navn, adresse, mailadresse, samt oplysninger om hvem man eventuelt ønsker at ride på hold med, afleveres, sendes eller mailes til:

Nete Prahl-Lauersen

Hulbyvej 30

4220 Korsør

npl@hulby.dk

Der gives diplom til alle deltagere, samt præmier til de bedst placerede og til bedste udklædning.

Alle deltagere, både til hest og i vogn, skal bære godkendt ridehjelm.

Man rider alene eller i små hold af 2-4 ryttere. Dog må ryttere under 10 år ikke ride alene.

Rytterne/holdene bliver sendt af sted med 3 minutters mellemrum.

Der rides/køres på idealtid, med hele minutter. Ved ankomst før tid gives 4 fejl for hvert påbegyndt minut. Ved ankomst efter tid gives 2 fejl for hvert påbegyndt minut.

Arrangørerne påtager sig intet ansvar for uheld, skader eller tyveri i forbindelse med ridtet, hverken for personer, heste eller ejendele.

Vi håber at se rigtig mange ryttere, hesteejere, familiemedlemmer, venner og heste/ponyer af alle typer, racer og størrelser, til en sjov og hyggelig dag.

Mange hilsner

Nete

0
0
Svar på denne tråd

Juleridt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:44

Super initiativ

Vi kommer dog "desværre" nok først hjem fra stævne i Jylland søndag, så det kommer nok til at knibe lidt.

Kunne ellers være hyggeligt

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009 & 2012

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2013 10:17

Hej Gitte.

Det er så dejligt at se at det går godt for dig og Lille Grå.

Har fulgt jer fra sidelinien gennem årene.

Utroligt at tænke på at han er 18 år nu - ligesom Gabi. Du har passet godt på ham.

Var nødt til lige at bladre dine billeder igennem på præsentationen, og måtte fælde et par tårer da jeg nåede til billedet af min smukke hingst, og lille røde Rinaldo med hans skønne mor.

Håber at se jer næste gang jeg afholder noget.

Mange varme knus til jer begge

Nete

0
0
Svar på denne tråd

Til administrator
Forfatter: 
Dato:  15-11-2013 07:28

Jeg har lagt et opdateret indlæg ind, så dette indlæg må meget gerne blive slettet.

Mange hilsner

Nete Prahl-Lauersen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider