Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

 6600: Amanda Barton i DK! 17.-19. april
Forfatter: 
Dato:  07-03-2012 09:39

KURSUS MED AMANDA BARTON

DEN VERDENSKENDTE TRÆNER KOMMER TIL HESTEVELFAERD.DK

17.-19. APRIL 2012

 

 

Amanda Barton formidler den verdenskendte hestemand og forfatter, Mark Rashid's tilgang til heste, som sætter fokus på vores indflydelse på hesten i form af spændinger, fokus og fornemmelse i kroppen.

 

På clinic med Amanda får du redskaber til at blive en bedre rytter og se hestene udvikle sig ud fra dit eget fokus og "connection" med hesten. Opdag forskellen på "let på tøjlen" og "blødhed" (softness). Amanda er uddannet NLP Master, og er en underviser i særklasse!

Kurset foregår på let forståeligt engelsk, og der er mulighed for at få oversat efter behov.

 

Snyd ikke dig selv for denne unikke oplevelse!

Det er muligt at deltage både med og uden hest.

OBS! DER ER KUN ÉN PLADS TILBAGE MED HEST, DER GÅR EFTER FØRST TIL MØLLE!

Kurset foregår i Vejen og holdes for Hestevelfaerd.dk-medlemmer (det er nemt og billigt at blive medlem), læs mere på hestevelfaerd.dk.

 

Medl. pris: 3400,- med hest (ændringer kan forekomme)

Tilskuer pr. dag. pris: 300,- (ændringer kan forekomme)

Tid: Alle dage ca. 8.30 - 17.30 (ændringer kan forekomme)

Tilmelding: senest 18. marts

Tilmeld dig på mail: pauline@hestevelfaerd.dk

Sted: Horsetravel i Vejen (6600)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt ved spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  07-03-2012 20:53

Ved spørgsmål ang. kurset kan Pauline kontaktes på tlf. 28993229.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskuerpladser
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 21:38

Alle pladser med hest er taget, så det er nu muligt at deltage som tilskuer og på denne måde få guldkorn med hjem til din egen træning.

 

Vi glæder os super meget til at opleve Amanda Barton og håber, mange vil få glæden af hende fra 'sidelinjen' som tilskuer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt praktisk info
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 22:29

Hermed lidt praktisk info fra Pauline skrevet til de nuværende tilmeldte deltagere. Det kunne have interesse for Jer, der overvejer en tilskuerplads;

 

ALLE ER VELKOMNE
Det aller første, jeg vil tage fat på er, at der er mange der har spurgt ind til niveauet. Er det nu OK at være urutineret? Er det OK at ride i alternativt udstyr? Er det OK at komme med en pony? Og JA! Absolut. Amanda tager sine ekvipager lige der hvor de er og med den kamel de nu har valgt at slæbe med. Amandas fokus er på menneskets indstilling til træningen. Vores evne til at nå vores hest på et dybere plan og opnå bedre arbejde/træning/ridning via kontakten mellem hesten og mennesket. Det er det, der gør hende så unik. Og for at mane al frygt til jorden omkring om man er en god nok rytter eller har den rigtige hest med, så kan jeg fortælle, at jeg personligt skal arbejde med longering af mine 2 shetlandsponyer hele weekenden - det er nemlig det ,der gør mig syngende lykkelig indeni. Og Amanda elsker også når de er på, for de har så meget begejstring og arbejdsiver og jeg synes, at det må være et overbevisende eksempel på, at Amanda ikke kigger på kamelen, men ønsket om at udvikle sig. Om det er på jorden eller fra sadlen, en piaffe eller et fremad-signal er underordnet.
Ja, det blev lige et lidt langt afsnit om niveauet, men Amanda går meget op i at skabe et varmt og anerkendende miljø på hendes kurser, så jeg kan ligeså godt gøre lidt forarbejde allerede nu.


STED
Kurset bliver afholdt hos Horsetravel i Vejen ved Kolding. Esbjergvej 42 - 6600 Vejen
Der er et kæmpe ridehus med en fantastisk bund, som vi kan boltre os i.


PROGRAM / CA. TIDER
TIRSDAG D. 17.04
Kl. 08.30 Vi starter teori og fælles morgenmad og en indledende snak med de der har hest med.
Kl. 10.00 starter enkeltundervisningen senest - der har sikkert været en fælles-lektion/øvelse umiddelbart inden, men det er lidt forskelligt fra kursus til kursus hvornår Amanda finder det passende med fælles øvelser. Der er 3 lektioner inden frokost
Kl. 13.00 Frokost
Kl. 14.00 Enkeltundervisning
Kl. Ca. 17.00 er der afrunding
Kl. 18.30 fællesspisning med Amanda og de andre kursister (egen regning).


ONSDAG D. 18.04
Kl. 08.30 Fælles morgenmad og opfølgende snak om mål og ønsker omkring dagens træning.
Kl. 10.00 starter enkeltundervisningen senest
Kl. 13.00 frokost
Kl. 14.00 Enkeltundervisning
Kl. 17.00 Afrunding og opsummering
Kl. 19.00 Aften-clinic - aftenarrangement


TORSDAG D. 19.04
Kl. 08.30 Fælles morgenmad og opfølgende snak om mål og ønsker omkring dagens træning.
Kl. 10.00 starter enkeltundervisningen senest
Kl. 13.00 frokost
Kl. 14.00 Enkeltundervisning
Kl. 17.00 Afrunding og opsummering
Kl. 17.30 Hestevelfaerd.dk ønsker alle tak for denne gang og ønsker alle god træning fremover - nu med ny inspiration fra fantastiske Amanda.


FODRING AF 2- og 4-BENEDE
Du skal selv medbringe foder til din hest + hø.
Foder til dig er der sørget for. Der vil være morgenmad og frokost alle dage + kage om eftermiddagen. Kaffe og the vil være tilgængeligt hele dagen alle dage. Vi har hele to fantastiske madmødre (Anna og Mona) til at passe på os - hvis du har særlige behov eller ønsker, som det er til at efterkomme indenfor økonomiske grænser, så skriv endelig.
Menuen står på sund og nærende kost med masser af fiber, så der er så meget benzin på motoren som muligt til at modtage input i mange timer.
Det bliver muligt at købe sig til sodavand og snacks i hestevelfaerd.dk's selvbetjenings-micro-kiosk. Husk kontanter hvis du vil benytte dig af denne mulighed.


EN GOD IDE
Da vi sidder i ridehal hele dagen, og det er midt i april, er det ikke til at sige hvordan temperaturen er. Så medbring stol og passende tøj/tæpper så du kan sidde hyggeligt, godt og varmt.
Der er rytterstue med varme. Her frabedes sko, så medbring evt. hjemmesko! Hvis vejret er koldt, er rytterstuen også kølig, så varmt indetøj er også en god ide.


HAVE NO FEAR
Kurset foregår på engelsk, men Amanda snakker meget tydeligt og let forståeligt engelsk så alle kan være med - og selvom man er garvet i Engelsk, kan det også sagtens være, at man ikke forstår heste-engelsk - for der er selvfølgelig en lang række fag-udtryk, som man ikke støder på i det skole-engelsk de fleste af os er vokset op med. Jeg vil lave en mini-ordbok i facebook-gruppen ASAP til de der gerne lige vil forberede sig lidt.

FACEBOOK
De sidste mange gange jeg har været afsted til Amanda Barton-kursus har jeg savnet lidt refleksion og sparring. Derfor opretter jeg en facebook-gruppe for deltagerne på dette kursus. Dels for at vi kan sparre op til kurset og evt snakke om, hvad vi gerne vil arbejde med/dele det med andre og blive inspireret af andre og dels for, at vi kan sparre efterfølgende, hvis der er uddybende spørgsmål eller opfølgning/opdatering.
Ønsker du at være med i gruppen, så skriv lige til mig med dit facebook-bruger-navn, så sørger jeg for at add'e dig.


Jeg tror, det var ordene for nu. Vi glæder os til at se alle mennesker og heste til 3 super hyggelige og fantastiske dage med skønne Amanda Barton.

Pauline Preston
Hestevelfaerd.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Én plads med hest
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 21:22

En af deltagerne med hest er blevet forhindret - derfor;

 

DER ER NU ÉN PLADS MED HEST, DER GÅR EFTER FØRST TIL MØLLE!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aften-arrangement med Amanda Barton
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 21:51

AMANDA BARTON

ONSDAG D. 18. APRIL I VEJEN

 

Det er os en fornøjelse at kunne invitere til aften-arrangement med Amanda Barton d. 18. April 2012 kl. 19.00 -21.00 i Vejen.

 

Medl. pris:............... 150,- ·

Ej medl. pris: ........... 200,-

Tid: ........................ Onsdag d. 18.4.12 Kl. 19.00-21.00

Tilmelding: .............. senest 12. april

Tilmeld dig via SMS på klubtelefonen: 28 49 32 29

Tilmeld dig via mail: pauline@hestevelfaerd.dk

Sted: ...................... Horsetravel, Esbjergvej 42, 6600 Vejen

 

For at give alle chancen for at opleve den helt fantastiske engelske træner live, har hestevelfaerd.dk den udsøgte fornøjelse at kunne invitere medlemmer til en eksklusiv aften-clinic med Amanda Barton.

 

Til arrangementet vil Amanda læse op af Mark Rashid's bøger og lave øvelser med os om mentalt fokus.

Du vil også kunne opleve Amanda udvikle en ekvipage kun ved at arbejde med rytterens mentale tilstand, vejrtrækning og bevidsthed.

Amanda formidler den verdenskendte hestemand Mark Rashids metoder, som sætter fokus på vores indflydelse på hesten i form af spændinger i muskler, koncentration, overbevisning og fornemmelse i kroppen.

Så kom og få redskaber til at blive en bedre rytter og se udviklingen hos vores testrytter, opdag forskellen på

"Lightness" og "Softness".

 

 

Bliv testrytter til aften clinic
Er det dig, der skal være rytteren til aften-clinic med Amanda, og ha' gratis undervisning? Eller vil du gerne høre mere om denne unikke mulighed? Så skriv en mail til pauline@hestevelfaerd.dk og fortæl lidt om dig selv, og om hvorfor vi skal vælge dig som rytter d. 18. April kl. 19.00.

NB: Du skal have mulighed for at kunne transportere dig selv og din hest til og fra clinic.

Nu åbner vi for tilmeldinger til 3-dags clinic med Amanda
For de der vil have mere Amanda Barton, er der nu åbent for tilmeldinger som teori-deltager på den 3-dages clinic 17. - 19. April.
Det er muligt at deltage 1, 2 eller 3 dage, alt efter hvad kalenderen tillader.
Prisen for tilskuer/teori-deltager er 300 kr. pr. dag for medlemmer.

 

HESTEVELFAERD

HESTEN I FOKUS

- I ALLE DISCIPLINER

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider