|
|
| GERD HEUSCHMANN- CLINIC |
|
|
Til alle hesteinteresserede ! Jeg vil gerne samle 9 ryttere og deres heste, til en 1dags-clinic med Gerd Heuschmann, lørdag d.6.juni i år.. Det er desværre med meget kort varsel - men grundet et afbud i hans ellers så travle kalender, har vi fået muligheden i stedet for.. Gerd Heuschmann er - som rigtig mange sikkert ved - både berider og dyrlæge.. Jeg synes, I skal tjekke hans hjemmeside, den taler helt for sig selv. http://www.gerdheuschmann.com Clinic'en bliver afholdt i nærheden af Aarhus - og selvfølgelig kommer der en nøjagtig adresse på - dette gøres inden få dage.. Bemærk, at der denne gang, kun er tale om én dags undervisning - men jeg garanterer, at alle med interesse for heste og ridning, kan hente fornuftig inspiration og få del i den enorme viden, Gerd Heuschmann besidder. Han er utrolig dygtig til at give hver enkel ekvipage noget at arbejde med.. Der er ikke tale om indviklet og uforståelig teori - hans teori overføres nemt til praksis! Undervisningen foregår enkelvis, ca.50min. pr. ekvipage Al undervisning foregår på engelsk (der oversættes om nødvendigt!) Pris pr. ekvipage er 1.000kr - prisen reguleres derefter i forhold til antal tilskuere.. Jo flere tilskuere, jo billigere pris pr. ekvipage (dog min. betaling på 600kr.) Pris pr. tilskuer 200kr. Håber at I vil melde tilbage - om I er interesserede i at deltage, med eller uden hest, nu eller en anden gang - for det er bestemt ikke sidste gang, at jeg inviterer Gerd Heuschmann til Danmark!! Venlig Hilsen Charlotte Juul Paaske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøj det ville jeg gerne |
|
|
hvis ikke min hest var syg. Men vil helt bestemt gerne køre fra Sjælland til Århus som tilskuer.
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også rigtig gerne |
| Forfatter:  |
gsims |
| Dato:  |
11-05-2009 21:03 |
|
komme som tilskuer, men vil helst ikke bindes til noget, da det er lige i eksamensperioden. Der kan nemt vælte et eller andet, så jeg ikke kan komme afsted alligevel. Jeg medbringer ikke hest; jeg skal lige se hvad manden har at byde på (rent undervisningsmæssigt) først .
_______
"I'm starting with the (wo)man in the mirror"
www.epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil man kunne |
|
|
købe tilskuer billet på dagen, eller skal den købes på forhånd? og er der et max antal tilskuere?
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil gerne |
|
|
Hej Jeg vil gerne med, skal på job den dag, men regner med at kunne bytte med en af mine kollegaer. Kommer med hest hvis jeg kan bytte min vagt. Hvornår skal du have endelig besked?
Anne kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er også klar |
|
|
Men budgettet siger nok desværre også uden hest denne gang(og har det også lidt som Janne, mange har det i munden ikke i praksis...)
Rider undervisning ved Susan Kjærgård og er STOLT af det >>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg. Se præsentation for mere info<<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herligt |
|
|
Jeg er glad for jeres tilbagemeldinger - og håber selvf. på at få endnu flere!! Jo større opbakning der bliver, jo nemmere bliver det at arrangere et 3- eller 4-dages kursus... Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil gerne med |
|
|
men det afhænger af tidspunkt og pris. Hvis prisen kommer ned på 600 kr. incl. hest, så er jeg frisk, og så kræver det at jeg kan aflevere hesten fredag, da jeg skal ud som dommer om formiddagen i arden rideklub, og derfor måske får problemer med at nå at hente ham. har i et tidspunkt for hvornår det starter?
Opstalding til Hoppeplag fra 2008 søger opstalding i nordjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Orv.... |
Mette J |
12-05-2009 18:48 |
|
..det gad jeg godt med til - men desværre har jeg eksamen ugen efter, så ved ikke helt. Er det til at komme til stedet med offentlig transport? Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| off. transport til stedet |
|
|
Hej Mette (og andre der skulle få brug for samme information) Bus nummer 111, 114 og 116 kører næsten lige til døren.. (Arriva) Skriv evt. hvor I kommer fra, så vil gerne hjælpe med at finde transportmuligheder.. Kan se, at du, Mette, kommer fra Amager?? Er det ikke rigtigt? Måske kan du følges med nogen fra KBH? Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ville gerne med |
kongo |
13-05-2009 00:53 |
|
hej. det lyder vildt spænde, man har jo altid brug for at lære noget nyt, så jeg er med gerne med hest. glæder mig til at høre nærmer. mvh karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan klart |
|
|
bedst betale sig, når man kommer fra Sjælland at stuve 5 per. sammen i en bil og køre derover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil gerne med |
MetteB Gaucho |
13-05-2009 16:03 |
|
Såfremt min hest kan komme i en trailer og jeg kan finde en til at køre vil jeg gerne med + hest.
Ellers vil jeg gerne deltage som tilskuer og ligeledes vil min mor vist 
mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Hvis vi kan fylde en bil her fra sjælland, så er jeg meget interesseret i at deltage som tilskuer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line... |
|
|
du er hermed skrevet på kørelisten Bare husk at minde mig om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FEDT - HERLIGT |
|
|
Dejligt at se, at vi også får gæster fra Sjælland!!
Vi ses!!
Husk, hvis I vil være 100% sikre på billet, så køb den nu.
Overfør 200kr. pr. mand til konto: 000 46 92 500 reg.nr: 9335
Husk navn på overførslen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskuer - ja tak |
|
|
jeg vil gerne med som tilskuer hvis det bliver til noget.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu en tilskuer |
|
|
Jeg vil da også med, havde ellers meldt mig til arrangementet på Augustenborg Rideklub (overskrift: Vil du lære mere om din hest??)....men der kommer ikke svar fra arrangøren. Er der nogle her som ved om det er aflyst? Ellers var der jo alle tiders mulighed for at se Gerhard 2 gange den weekend. Jeg er også interesseret i noget fælleskørsel fra Sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskuer |
|
|
jeg vil også med som tilskuer - hvordan er det med tilmelding så? jeg kan godt se at du har skrevet et kontonummer, men er det kun hvis man har hest med? Nå men er der noget fra vejle området der skal have et lift?
Mvh Marianne
Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror nok.. |
|
|
Jeg tror nok det er aflyst i Augustenborg - MEN I MÅ IKKE HÆNGE MIG OP PÅ DET!!! Han kommer også til Fredericia, men det er kun 3½ times teori en hverdagsaften, så hvis man gerne vil se mere, så er der jo mere end bare teori når han kommer d.6.juni... Køb af billet sker ved overførsel af 200kr. pr. mand.. Husk navn på overførslen.. Ta´ gerne en kvittering med (jeg tager også en udskrift med af alle overførslerne) Det glæder mig utrolig meget, at der er så meget opbakning... tak for det!! Hvis nogen vil sætte opslag op i deres by/omegn, vil jeg meget gerne maile et til jer.. Vi ses!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke Aflyst |
|
|
Nej - det er bestemt ikke blevet aflyst - og der er stadig billetter at få....
Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet Taktfast og med næsen foran lod.
Nu med nyt ideal:
Ashley Holzer og Pop Art
Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AUGUSTENBORG |
|
|
DET ER IKKE AFLYST I AUGUSTENBORG!
Der er stadig få billetter tilbage til dem der er interesseret!!!
Se på www.augr.dk.
(Til dem der har meldt sig til vil der snarest komme et svar.)
Mvh Augustenborg Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tilskuerpladser |
|
|
Der er 100 tilskuerpladser - og foreløbigt solgt halvdelen. Der er blevet hængt opslag op, rundt omkring i Aarhus-området samt på Djursland, idag, så det går formentlig stærkt med de sidste billetter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan med tiden .. |
Annette Klausen |
14-05-2009 21:22 |
|
Jeg vil lige høre om der er lavet en ca. tidsplan endnu ? Jeg skal selv på kursus den dag med Carina Branderup men forventer at være færdig med at ride ved 14 tiden, så kunne jeg være i Sabro ca. 30 minutter senere. Men hvis det er ved at være slut ved den tid, så er det ikke så relevant. Jeg skal iøvrigt ned til Fredericia og høre ham d.4 juni. Og så har jeg hørt at du har hans bog i Dansk udgave..den har jeg ikke kunnet finde, kan du give mig titlen ? Tak fordi du arrangerer dette..det er helt utroligt vigtigt at der kommer mere fokus på hestens biomekanik !! Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 100???? |
|
|
100 tilskuerpladser???  Det lyder dælme af mange!! Jeg går ud fra at det bliver holdt på ridebanen udendørs, for ellers bliver der sørme trangt på tilskuerrækken i ridehallen.. Men jeg ser frem til arrangementet  /Astrid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej altså |
|
|
vi er nogen fra Sjælland, somlige skal planlægge lidt. I kan da ikke sælge billetterne så hurtigt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er nemlig godt!! |
|
|
Til Annette -selv tak ! Jeg synes virkelig han har et godt og relevant budskab - uden at gøre det for hysterisk! Hvis du kan komme herud omkring kl.1430-15, så kan du stadig nå at se min. 3 heste.. Hvor skal du til kursus med CB? Det vil jeg være interesseret i en anden gang..! Jeg har ikke hans bog i dansk udgave, kun på engelsk (Tug of War) men den skulle være kommet i oktober sidste år (det snakkede han om, da jeg mødte ham i Montana i september. I øvrigt de 4 bedste og mest inspirerende dage jeg har haft i min "hestetid"...) Glæder mig til at møde dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej astrid |
|
|
Jeg var ude ved Gitte idag, og vi snakkede bla. om at lave en tribune af paller... Hvis der er paller nok.. men så kan man lade den forreste række sidde på stole, på jorden, og dem bagved sidde på stole, på ét lag paller, dem bagved igen, 2 lag paller.... Vi må være lidt kreative. Alle skal kunne se hvad han laver! Kom gerne med idéer, hvis du har nogen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidsplan |
Annette Klausen |
14-05-2009 23:32 |
|
Det lyder fantastisk...så vil jeg se om jeg kan få strikket det sammen så jeg rider lige efter frokost og kan komme til Sabro lige derefter. Jeg rider ved Carina Branderup som kommer til Århus Syd 4 gange om året. Vi er en flok i Århus Syd som bor tæt på hinanden og Carina kører så rundt og underviser os hvor vi bor 1 x formiddag og 1 x eftermiddag og 1 x teori midt på dagen. Jeg er sikker på at der kan blive en plads til dig hvis du vil køre ud til en af os - næste gang hun kommer ( udover d. 6 juni ) er d. 5 september. Jeg har søgt bogen alle steder og forhørt mig hos både Gerd ham selv, hos hans forlægger og hos Borgens forlag i DK som var dem Isabella ( Gerd's forlægger ) henviste mig til. Det lader altså ikke til at den er oversat ! Jeg har iøvrigt selv bogen og DVD'en på engelsk. Jeg overfører penge med det samme, så ses vi d. 6 Jeg glæder mig !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må høre mere om det.. |
|
|
Jeg vil rigtig gerne deltage ved lejlighed - desværre er d.5.sept. afsat til langdistance i Løkken - så der kan jeg heller ikke.. Men så er det også ved at være slut med distance-stævnerne... Jeg vil gerne holde kontakten til dig, så jeg kan følge med i, hvornår CB kommer igen igen.. Jeg får lyst til at kontakte forlaget mht. bogen og oversættelse - det kunne godt være et interessant projekt! Det kan næsten kun gå for langsomt.. Jeg "bed" mig igennem den på tysk - indtil jeg købte den på engelsk på kurset i USA - og der sagde Gerd sjovt nok, at den jo kom på dansk inden længe.. Hmmm?? Anyway, jeg synes det er alletiders at høre, at du kommer med d.6...! Husk navn på overførslen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forlaget.. |
Annette Klausen |
14-05-2009 23:48 |
|
Jeg HAR kontaktet forlaget...flere gange og har lidt svært ved at komme igennem til dem Jeg skal ringe til dem igen i morgen tidlig, så må vi se om "tomorrow is the lucky day" Jeg skal nok lige informere dig når jeg er kommet igennem !
Jeg har skrevet mit navn på overførslen.
Og lad os endelig holde kontakten angående CB. Vi kan jo lige tale sammen d. 6 
Vi ses
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der stadigvæk pladser |
|
|
Vil gerne med som tilskuder, er der flere pladser  mvh christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også gerne |
|
|
Jeg vil også gerne med som tilskuer. HELT VILDT ENORMT MEGET gerne )
Det er ingen menneskeret at ride stævner. Hvis man ikke kan finde ud af at gøre det uden at pine hesten, må man lade være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh altså |
Lilar |
16-05-2009 21:03 |
|
Forsøger at arrangere noget, vil super gerne derover!! Søs: Skal du til Fredericia?? Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja og Fenja - verdens smukkeste piger *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kørselsmuligheder |
|
|
Hvis du mangler kørselsmuligheder, så giv mig besked - jeg vil gerne hjælpe !! Jeg kender folk fra både nord- øst-, vest- og sønderjylland som kommer til clinic´en.. Og et par stykker fra Sjælland og Fyn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har.... |
Mette J |
19-05-2009 18:54 |
|
..jeg fået min eksamensdato - og det er den 10. juni - så jeg synes, at det bliver lige tidspresset nok, hvis jeg tager med. Omend jeg rigtig, rigtig gerne ville  Jeg håber at kunne deltage næste gang. Og at I får en skøn og lærerig dag 
Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor mange |
|
|
tilskuerpladser er der tilbage? jeg kører fra Års (postnummer 9600) og har plads til 3 mere 
Time And Space.
Har du en flok rå plage/voksne heste der skal i hænder? Jeg mangler nogle rå heste til at demonstrere den 1. menneskekontakt og den indledende træning. Kun nord/midtjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| I'll be there! |
Katrine Schultz |
25-05-2009 14:30 |
|
Jeg kommer i hvert fald, og tager selvfølgelig mit kamera med, så vi kan få nogle fantastiske billeder! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| heste som deltager |
|
|
Flg. heste deltager i clinic´en: Aiko, 7 år, OX-araber Mufaza, 9 år, OX-araber Sjirk, 4 år, Frieser Goya Valezquez, 12 år, PRE Krogskjær´s Creval, 4 år, DV Krogskjær´s DeLight, 5 år, DV Riain, 6 år, Connemara Moonlight, 4 år, Oldenborg/XX ???, 10 år, DV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er det snart ved at være oppe over.. |
|
|
jeg synes det kunne være sjovt at høre hvem der har meldt sig til på tilskuerrækkerne! Såe kom frem!  Og jeg har stadig plads i bilen..... 
Time And Space.
Har du en flok rå plage/voksne heste der skal i hænder? Jeg mangler nogle rå heste til at demonstrere den 1. menneskekontakt og den indledende træning. Kun nord/midtjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskuere |
|
|
Ha ha.. Ja, jeg kunne da egentlig godt lave en tilskuerliste - men der er jo en del som har overført for flere billetter - men der kommer i hvert fald mange (af de helt sikre, de som har betalt) - og så er der selvf. alle dem som siger at de kommer (og forhåbentlig står ved det!)
Vi ses meget snart. Vi er MANGE som glæder sig!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kommer |
|
|
Jeg kommer - helt sikkert, har betalt Jeg glæder mig rigtig meget, skal til fredericia i aften og høre ham til fordrag, så det bliver rigtig spændende at få fulgt op på det lørdag.
Mvh Marianne
Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|